erikveldkamp schreef:
Maynard kon fantastisch soleren in de jaren '50, ga maar een de plaat van Dinah Washington kopen waar Clifford Brown en Clark Terry ook op meespelen. Dan kun je nog eens vergelijken aangezien ze achter elkaar op hetzelfde stuk spelen.
Maar Maynard is steeds meer de commerciele kant op gegaan omdat daar nu eenmaal meer geld te verdienen viel bij het grote publiek. Miles deed niets anders.
Miles deed niet anders??
Ik hoop niet dat je Maynard wil vergelijken met toch wel de grootste vernieuwer van de hedendaagse jazz??
Als Miles ergens nooit naar gekeken heeft is het naar wat het publiek wil, dan was hij wel ballads blijven spelen. Hij keek wel heel goed naar wat de tijd voortbracht. Als er iets nieuws was (bijvoorbeeld rap of synthesizers) dan was hij er altijd meteen bij om te kijken of hij er iets mee kon. En velen volgden hem...
Uitspraak van Miles:
"Ik speel geen ballads meer omdat ik het liefst ballads speel".
Die bleef dus NOOIT hangen in 1 ding omdat het meer opleverde.