trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ibrahim Malouf
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ibrahim Malouf
BerichtGeplaatst: 03 nov 2014 19:27 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Gisteren naar het concert van IM in Vredenburg Utrecht geweest.
Mooie 8 mansband met ritmesectie + gitaar en 4 trompettisten totaal.
De hele zaal werd deskundig platgespeeld, dus sowoeso leuke avond :D . Persoonlijk heb ik niet zo veel met die moderne showdrummers maar misschien is het een noodzakelijk kwaad om zo'n zaal plat te krijgen. Ik vind dat soort drummers altijd een beetje te laat. Niet verrassend dus dat de mooiste momenten ook de meest intieme waren dus zonder de drums en de bas (als ex-basgitarist vond ik zijn geluid op zijn best matig).
Ibrahim zelf is een heel interessante en zeer goed geschoolde trompettist, hij speelde alleen trompet, geen flugel. Veel vraag en antwoord duetjes met de 3-mans trompetsectie achter hem, capabele jongens overigens. IM speelde op zijn vergulde Oiram II (?) quartertone en dat deed hij bepaald niet slecht, ben wel een beetje weg van zijn sound en van alle schakeringen daarin. Ik weet dat het de speler is maar de Oiram klonk geweldig. Als je zo'n toeter hebt en je krijgt er geen goed geluid uit ligt het in ieder geval NIET aan de toeter. Mooi echt solistisch instrument volgens mij. Als ik nog eens het juiste staatslot heb getroffen ga ik zo'n ding zeker proberen.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ibrahim Malouf
BerichtGeplaatst: 22 nov 2014 21:20 
Offline

Geregistreerd: 04 apr 2014 17:38
Berichten: 37
Half jaar geleden hoorde ik in een flits een 'aparte trompet toon' ik was te laat bij de radio om te horen wie het was. Een maand later reed een Jazz fanatic mee en ik zei hem dat ik door 1 soort arabische toon was getroffen maar had geen idee wie het was, Ibrahim Maalouf zei hij gelijk...wie????
en nu ben ik helemaal om, zo erg dat ik trompet en bugel lessen ben gaan halen!

Zondag heb ik hem in Amsterdam ontmoet, na het concert dat geweldig was! heb ik hem kort ontmoet en gesproken. Mooie LP met handtekening eraan over gehouden en mijn vrouw samen met hem op de foto.

Maar wat jammer, ik had hem willen vragen wat voor mondstuk hij gebruikte.. :wink:

_________________
ik ben 16


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ibrahim Malouf
BerichtGeplaatst: 24 nov 2014 11:24 
Offline

Geregistreerd: 29 okt 2011 21:16
Berichten: 83
Woonplaats: Lier België
Na het uitvoerig beluisteren op you tube ben ik ook fan!
Wat kan die man spelen... whauw

_________________
Carol Brass CTR 5000L-YST


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ibrahim Malouf
BerichtGeplaatst: 24 nov 2014 12:13 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2009 15:53
Berichten: 59
delano schreef:
Gisteren naar het concert van IM in Vredenburg Utrecht geweest.
Mooie 8 mansband met ritmesectie + gitaar en 4 trompettisten totaal.
De hele zaal werd deskundig platgespeeld, dus sowoeso leuke avond :D . Persoonlijk heb ik niet zo veel met die moderne showdrummers maar misschien is het een noodzakelijk kwaad om zo'n zaal plat te krijgen. Ik vind dat soort drummers altijd een beetje te laat. Niet verrassend dus dat de mooiste momenten ook de meest intieme waren dus zonder de drums en de bas (als ex-basgitarist vond ik zijn geluid op zijn best matig).
Ibrahim zelf is een heel interessante en zeer goed geschoolde trompettist, hij speelde alleen trompet, geen flugel. Veel vraag en antwoord duetjes met de 3-mans trompetsectie achter hem, capabele jongens overigens. IM speelde op zijn vergulde Oiram II (?) quartertone en dat deed hij bepaald niet slecht, ben wel een beetje weg van zijn sound en van alle schakeringen daarin. Ik weet dat het de speler is maar de Oiram klonk geweldig. Als je zo'n toeter hebt en je krijgt er geen goed geluid uit ligt het in ieder geval NIET aan de toeter. Mooi echt solistisch instrument volgens mij. Als ik nog eens het juiste staatslot heb getroffen ga ik zo'n ding zeker proberen.


Het was idd heeel erg mooi!

Ik wil eigenlijk wel toevoegen dat ik de flugel echt niet gemist heb. Hij kan zo mooi rond en intiem spelen op zijn Oiram dat ik het, als ik geblinddoekt was niet had kunnen onderscheiden van een flugel.

Vond de interactie met het publiek, zingen en fluiten ook erg mooi. Nog nooit zo'n intiem gevoel gehad in zo'n grote zaal...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.