trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 10:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
BerichtGeplaatst: 27 mei 2012 12:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Mooi geluid produceert deze dame. Heel erg gaaf.
En ze ziet er ook nog eens mooi uit.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
BerichtGeplaatst: 27 mei 2012 17:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Typisch hoe smaken weer eens kunnen verschillen, al kun je er natuurlijk bijna vergif op innemen dat mijn mening haaks op die van camel staat, wat in dezen ook wederom het geval is.

Ik heb niet één noot gehoord die me raakt, ik vind het allemaal zo kil en vlak overkomen, geen vurige passie zoals dat toch eigenlijk hoort bij latijns-amerkaanse muziek en, erger nog, geen moment buiten de lijntjes; nergens neemt ze naar mijn idee ook maar het kleinste risico. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld omdat haar geluid gewoon absoluut niet mijn smaak is, en zoek ik gewoon redenen waarom het me totaal niet aanspreekt.

Theo, vind je het dan niet veel leuker om naar de oude, écht goede opnames te luisteren van die supersexyseventiessalsa?

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
BerichtGeplaatst: 27 mei 2012 17:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
brassheavy schreef:
Ja diederik was erg kort, maar we kwamen goed in Beeld toch?


Eigen schuld Marcel, had je maar niet zo snel dat deukje eruit moeten wrijven :D

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
BerichtGeplaatst: 27 mei 2012 17:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Roel schreef:
Theo, vind je het dan niet veel leuker om naar de oude, écht goede opnames te luisteren van die supersexyseventiessalsa?


Tuurlijk, dit kan niet tippen aan Fania All Stars of Sonora Poncena maar ja, al die geweldenaren van toen schuifelen nu achter de rollator, als ze nog kunnen schuifelen.... En wat er tegenwoordig uit bijvoorbeeld Cuba komt is echt niet om aan te horen omdat ze heel verkrampt naar vernieuwing zoeken. Waarom? Los Van Van is ook al jaaaren de weg kwijt.
Over Salsa Romantica uit Venezuela nog maar te zwijgen. Niet te pruimen, wat een gezeik.

Maite doet 't heel behoorlijk vind ik, en zeker live is het lastig je voeten stil te houden. Ook qua sound vind ik 't lekker. Niet geheel jouw ding begrijp ik, moet kunnen maar welke latin trompettist of band prefereer jij dan?
Maite is beslist niet de beste trompettist in 't genre maar wat ik al eerder zei, ik waardeer haar omdat ze de latin muziek die ik leuk vind om naar te luisteren levend houdt.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
BerichtGeplaatst: 27 mei 2012 21:02 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Ik vond haar niet super, maar wel goed. Ze deed niks fout. Snap je wel Roel, als je zegt dat ze binnen de lijntjes bleef. Weet niet of dat in een hele show ook zo is.

Ik denk toch dat je de muziek in je moet hebben om er gevoel in te kunnen leggen. Ik hoorde lang geleden een Amerikaanse trompettist die op 2 trompetten kon spelen (en echt spelen, niet even een kleine show van "kijk mij eens"). Hij speelde een prachtige improvisatie op typische folkloristische muziek. Hoewel hij niets fout deed, klonk het van geen meter. Hij had de "soul" van de plaatselijke muziek niet en kon niet begrijpen dat de mensen daar de lokale -en duidelijk mindere- trompettisten beter vonden. Toen hij begon te improviseren op jazz nummers kreeg hij van dezelfde mensen wel een staande ovatie.

Maite kan goed spelen. Als ze de "soul" nog niet helemaal heeft (ik moet meer horen), komt het wel als ze lang genoeg daar blijft. Ze heeft duidelijk wel invloed daar.

En Sonora Poncena? Ken ik niet. Wel Sonora Matancera met hun legendarische blazerssectie. Alleen Fania All Stars kon daarbij in de buurt komen. Heb Poncena even opgezocht. Nooit te oud om iets nieuws te leren.

Voor wat betreft de achteruitgang van de Cubanen:

Ik heb een aantal maanden geleden 40 Cubanen mogen volgen die in kleine groepjes van 3 a 5 man overal optraden. Hun leeftijd varieerde van 18 tot 65 jaar. Er waren relatief veel vrouwen bij die instrumenten bespeelden die doorgaans door mannen bespeeld worden. Nou Theo, ik kan je zeggen, overal waar ze kwamen stonden de mensen op de stoelen en tafels. Vaak hadden ze heel simpele instrumenten bij zich. Mijn ervaring: geef een paar Cubanen twee pannen, een paar vislijnen om een snaarinstrument te maken en een Vuvuzela en ze maken er een orkest van dat zo een Grammy wint. :lol: :lol: Ze zijn ONTZETTEND muzikaal. Ik moet wel zeggen dat de trompet bij hun wel een stiefkind was. Dat was vroeger anders.

Even misbruik maken van de gelegenheid:

Ik merk dat niemand het Cubaanse (Charanga) La Tapa kent. Niet veel trompet, maar wel steengoed. Mijn grote lieveling, ook qua tekst.

http://www.youtube.com/watch?v=wSRh7TQtYPo

Speel dit af op een goede geluidsset. Prachtige percussie en geweldige dwarsfluit. Jammer genoeg zit er ook nog een stukje van het volgende nummer aan vast.

Ik ben off topic, ik weet het. Maar ik raak vol vuur.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012 10:51 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Heb geen verstand van salsa, vond het erg leuke dame, speelde ok in mijn beleving, sowieso, een Nederlandse die zich uit liefde vestigt in Medelin?
Die heeft mijn hart gestolen al vast voor wat betreft het hoofdstuk moed en lef.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompet.nl interview met Maite Hontelé nu online!
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012 16:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Theo van Kampen schreef:
Niet geheel jouw ding begrijp ik, moet kunnen maar welke latin trompettist of band prefereer jij dan?

Qua geluid? Claudio Roditi bijvoorbeeld.
Nu zag ik op facebook een flimpje waarop ze op haar SD LCM77 speelt, en dat klinkt al veel beter. Ik mis nog steeds leven, maar de basisklank is echt een vooruitgang. Zo zie je maar weer wat een microfoon ook weer uitmaakt.
Theo van Kampen schreef:
Maite is beslist niet de beste trompettist in 't genre maar wat ik al eerder zei, ik waardeer haar omdat ze de latin muziek die ik leuk vind om naar te luisteren levend houdt.

Helemaal mee eens!

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.