trompet.nl > forum > Toon onderwerp - The Kyteman Orchestra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 11:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 30 maart 2012 13:27 
Offline

Geregistreerd: 07 okt 2005 18:47
Berichten: 73
Recensie van de vandaag verschenen cd van The Kyteman Orchestra, inclusief link naar Spotify (gratis luisteren).

http://www.jazzenzo.nl/?e=1953

Ben benieuwd wat jullie van het album vinden.

_________________
www.jazzenzo.nl


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 02 apr 2012 15:10 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Beetje beluisterd, niet alles. Had eerder al wat gehoord.

In principe wel beetje vernieuwend, maar niet af. Klinkt nog wat rommelig. Het basisidee is goed, maar meneer moet nog leren arrangeren. Het klinkt te weinig smooth en nog te amateuristisch. Als iemand die wel ongeveer weet wat hij wil, maar (nog) niet de capaciteit heeft om het goed uit te voeren.

Hier had meer mee gedaan kunnen worden. Ik mis het WOW gevoel.

Te veel ambitie en te weinig klasse?

Te veel voorgevel en te weinig inhoud?

Don't shoot me.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 02 apr 2012 17:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ik denk dat 'meneer' met deze plaat meer centjes verdient dan dit hele forum bij elkaar.

Bovendien zal hij voor veel vollere zalen (met mooie vrouwen!!!) staan dan dit hele forum bij elkaar.

Doet hij toch nog iets goed.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 02 apr 2012 19:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
camel schreef:
ik denk dat 'meneer' met deze plaat meer centjes verdient dan dit hele forum bij elkaar.

Bovendien zal hij voor veel vollere zalen (met mooie vrouwen!!!) staan dan dit hele forum bij elkaar.

Doet hij toch nog iets goed.


Dus dat is het belangrijkste? Hoeveel geld je ergens mee verdient?

Als het inderdaad 'amateuristisch' is wat hij gemaakt heeft valt hij vanzelf door de mand en is het maar goed dat hij met z'n eerste album zoveel heeft verdiend.

Maar ik geloof niet dat dat zo is.
Wat ik tot nu toe van hem heb gezien komt heel serieus en goed doordacht over.
Ik heb nog niet geluisterd, maar ben wel benieuwd. Ben hem wel steeds meer gaan waarderen, dus mijn verwachtingen zijn best hoog.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 02 apr 2012 21:26 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
camel schreef:
ik denk dat 'meneer' met deze plaat meer centjes verdient dan dit hele forum bij elkaar.

Bovendien zal hij voor veel vollere zalen (met mooie vrouwen!!!) staan dan dit hele forum bij elkaar.

Doet hij toch nog iets goed.


Hij is nou eenmaal een stuk knapper dan jou, "Sorry".

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 03 apr 2012 06:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Dehaanmuziek schreef:

Dus dat is het belangrijkste? Hoeveel geld je ergens mee verdient?
Dat beweer ik niet. Telt wel mee. Zeker als je alle voorgaande kift mag meerekenen. Laten we wel wezen: hoeveel mensen kunnen hier zeggen dat ze 2x in een veel bekeken programma als DWDD kwamen, en op lowlands mochten spelen? Ik denk dat dat er niet veel zijn. Sterker nog: ik ken maar 2 mensen op dit forum die ooit op lowlands speelden, en daar ben ik er 1 van. Als er meer zijn, so be it. Maar de rest had er vooral een grote bek over, maar komen qua prestaties nog niet voor 10% in de buurt van Kyteman. Is niet erg hoor, die discussie is reeds gevoerd. Maar terwijl ze gevoerd werd liep Kyteman lachend binnen.



Dehaanmuziek schreef:
Maar ik geloof niet dat dat zo is.
Wat ik tot nu toe van hem heb gezien komt heel serieus en goed doordacht over.
Ik heb nog niet geluisterd, maar ben wel benieuwd. Ben hem wel steeds meer gaan waarderen, dus mijn verwachtingen zijn best hoog.

Nou, prima, laten we lekker gaan luisteren, voor dat dit topic weer zo'n afzichtelijke draak wordt, waarin iedereen er wat zinloos over roept, en als de man zelf komt meepraten, ernstig laf in een hoekje kruipt.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 03 apr 2012 09:20 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Ik had het over de liedjes in hun totaliteit en hoe het op me overkomt. Ik vind Miles Davis een geweldige trompettist, maar ik luister niet graag naar zijn muziek. Moet ie zich dan op zijn tenen getrapt voelen?

Mag ik niet zeggen wat ik ervan vind omdat ik in mijn leven nooit een tiende van zijn kwaliteit kan halen?

Jamie Cullum is enkele jaren geleden binnengehaald als een groot en vernieuwend pianist. Ik vond hem maar een hype. Leuk maar meer niet. Tegenwoordig praat niemand meer zo vol van bewondering over hem. Hij is "just one of them". Zijn magie is uitgewerkt. Bij een hele goeie raakt de magie nooit uitgewerkt.

Kyteman klinkt leuk, maar is nog lang niet waar ie moet zijn, vind ik. Dat heeft niets te maken met het feit dat ik nooit in zijn buurt kan komen.

Of ik iemand goed/leuk vind, hangt trouwens (en gelukkig) niet af van of ie wel of niet op Lowlands heeft gespeeld. Ben je trouwens automatisch goed als je daar hebt gespeeld? (dat is geen aanval op jou Camel)

Als ik me niet vergis heeft Snoop Dogg ook op Lowlands opgetreden, maar aan mij gaat ie nooit een cent verdienen. :D

Ik las gisteren wat over de gitarist Albert King. Iemand zei dat hij een paar standaard noten steeds weer speelt en toch kan bijna niemand het leuker en mooier laten klinken dan hij.

Mijn grote favoriet is Louis Armstrong, hoewel er technisch betere dan hem zijn/waren. Toch waren maar weinigen zo aanstekelijk als hij.

Ik kan de "The Thrill is Gone" van BB King, "I Put a Spell on You" van Creedence Clearwater Revival of Nina Simone, "Go Down Moses" van Louis Armstrong of "Je Veux" van ZAZ wel dertig keer achter elkaar beluisteren zonder er moe van te worden. Ik heb nog niets van Kyteman gehoord dat ik twee keer achter elkaar zou willen horen. Kyteman is aardig. PUNT.

Als alleen gelijkwaardige muzikanten er wat van mochten vinden, waren de zalen leeg.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 03 apr 2012 10:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
trumpetvos schreef:

Hij is nou eenmaal een stuk knapper dan jou, "Sorry".

:D

In het kader 'Proeft alles, behoudt 't goede' geluisterd naar het album.
Welnu, deze bink gaat 'm niet kopen hoor: Niet geheel mijn smaak zullen we maar zeggen 8)
De recensie die Jan Jasper Tamboer schreef dekt mijns inziens volledig de lading.

Ik zie -en hoor- Colin Benders liever aan de gang als remplacant van Gijs Levelt in The Amsterdam Klezmer Band. Daarin komen de kwaliteiten die ik het meest in hem apprecieer 't beste tot zijn recht nl. Colin de onwijs goeie trompettist.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.