trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chet Baker
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 13:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2003 22:28 
Offline

Geregistreerd: 26 dec 2003 22:10
Berichten: 5
Toen het wat minder met 'm ging scheen hij te spelen op willekeurig welk instrument hem in handen werd gestopt. Ik heb wel eens gelezen dat hij lang op een Bach 5B heeft gespeeld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2003 11:10 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2002 09:24
Berichten: 114
Woonplaats: Langdorp, België
Ik ken anders niemand die meer met z'n stem kan dan Bobby McFerrin. Ik heb hem een paar jaar geleden op het NSJF bezig gezien met Chick Corea, en ik was volledig van de wereld, echt indrukwekkend

(en nee jongens het was niet van de wiet en zeker niet van de drank want die Grolsch is niet te zuipen)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2004 09:34 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2003 10:45
Berichten: 245
Woonplaats: Paraguay
Een van de beste opnames van Chet Baker vind ik 'My Funny Valentine' van de cd 'Live in Carnegie' (o.i.d., 'k heb de cd even niet bij de hand:-)
Chet begint met de tekst, Don't change your hair for me, not if you care for me, Stay you funny Valentine, Stay
en dan begint het....
geweldige solo's o.a. ook van de pianist


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Vincent Bach Corp. 6C
BerichtGeplaatst: 19 apr 2004 14:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Hij speelde na zijn comeback begin jaren '70 consequent op Vincent Bach Corp. 6C. Een vast trompettenmerk had hij niet, dat ging van Conn Connstellation tot Getzen 300, de betrouwbaarheid van de ventielen was voor hem belangrijker dan de acoustische kwaliteiten van de beker etc., luister maar eens naar de life LP die in Japan is opgenomen en kijk maar eens naar de toeter die op de hoes staat afgebeeld. Chet Baker was een der grootsten, jammer dat hij niet kon vliegen, anders was hij nog onder ons geweest. De biografie van Chet Baker, geschreven door Jeroen Valk is eigenlijk verplicht leesvoer voor ons allen; een helder en zeer leesbaar werkje, verstoken van sensatie belust geleuter, uiterst inspirerend.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.