trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 25 apr 2024 18:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 26 jun 2012 23:49 
Offline

Geregistreerd: 20 jun 2012 20:09
Berichten: 20
Hallo,

Aangezien het spelen vandaag op mijn bes-cornet weer redelijk ging , eindelijk een klein aanzeetje weten te creëren, hoera!, maar dus, in ieder geval, mijn vraag: ik wil als ik mijn spel vast kan houden voor 2 weken muziek gaan bestellen (zoals de titel al zegt) ter voorbereiding op mijn b-examen(het voorbeeldrepertoire heb ik al in gedachte),met gevoelige muziek, of terwijl bij muziek met gevoel moet je denken aan liedjes als little piece en the white moon(uit voorbeeldrepertoire A-examen voor trompet), sorry, dat ik enkel voorbeelden uit dit boekje weet te noemen, maar dat is dus ook het probleem, ik heb dus te weinig muziek, je kent het vast wel, of niet natuurlijk, om mooie stukken uit te kunnen zoeken, mijn vraag aan jullie, na er lang omheen gedraaid te hebben, kennen jullie mooie boeken en/of stukken, bij stukken graag het boek vermelden, die mooi zijn en op b-examen niveau om te spelen, alvast hartelijk bedankt.
P.S.:een boek dat mijn spel van mijn A-examen naar B-examen leidt, of mij meer ervaring biedt(een voorbereiding dus) kan ik ook waarderen, alleen meld er eventjes bij of een boek/stuk ter voorbereiding is of voor het b-examen(mocht je tips hebben voor speelstukken natuurlijk)

Ik weet het, beetje veel van het goede ,miss vraag ik een beetje veel, maar ik weet echt niet waar ik dit moet zoeken.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 07:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 feb 2010 18:41
Berichten: 185
i'm flabbergasted 8O


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 08:01 
Offline

Geregistreerd: 20 jun 2012 20:09
Berichten: 20
And why are you flabbergasted?
En nu eventjes serieus, ik ben oprecht op zoek naar muziek die mij richting b-examen leid en/of voor het b-examen zelf. miss is het zo wat duidelijker als boven omschreven. Miss ook leuk om te zeggen wat jullie hebben gespeeld op jullie b-examen, dan kan ik me daar een beetje een beeld bijvormen, ik weet niet echt welk niveau er nu bedoeld wordt met b-examen niveau.

P.S.: Eventueel ook mogelijk om gewone muziek te posten(hiermee bedoel ik natuurlijk niet het uploaden, maar het geven van tips over muziekstukken), zonder dat het al te droevig, enz. is, ik weet niet hoe het zit, maar ik heb het idee dat als je lekker lopende stukken neemt, in plaats van dat droevige gedoe, dat examinatoren dan in een iets betere stemming verkeren bij het geven van punten, of heb ik dat mis :?: :?: :?: :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 09:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 sep 2007 12:25
Berichten: 222
Woonplaats: Den Ham
Staar je vooral niet blind op dit forum, ga voor vragen als wat je moet spelen op je B-examen en hoe het zit met aanzetten (uit je vorige topic) eerst maar eens in gesprek met je leraar.

Al zijn de antwoorden hier op het forum nog zo goed bedoeld, je weet "waarschijnlijk" niet wie er achter zit en of dat antwoord voortgekomen is uit expertise of gewoon uit goede bedoelingen.

Ik wil je niet afschrikken om hier vragen te stellen, maar stel de antwoorden die je daarop krijgt niet boven die van je leraar, hij kent jou namelijk beter dan ieder ander hier en heeft er (als het goed is) voor geleerd.

Ik zou zeggen, stel je begin vraag eerst aan je leraar, leg hem de suggesties die je hier krijgt aan hem voor, ga dán pas in overleg met hem iets bestellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 09:28 
Offline

Geregistreerd: 20 jun 2012 20:09
Berichten: 20
Het voorbeeldrepertoire heb ik al over overlegd met hem, dat is zoiets als "the must have" bij onze vereniging, met stukken die voldoen voor het examen, maar ik wil nu nog tips hebben over stukken, wat voor stukken, welke boeken zijn geschikt voor het b-examen, en eventueel ook etude's, nu gaat het altijd zo dat al mijn stukken uit één vast boek komen, nooit eens wat variatie, maar altijd speel ik dezelfde boeken, en dat begint mij lichtelijk te irriteren, vandaar mijn vraag, natuurlijk heb ik niet alle stukken perfect in mij zitten van de 3 boeken die ik heb, maar als een stuk naar mijn mening niet klinkt, of ik vind het niet mooi om te spelen, dan stop ik er geen tijd in, het tegenovergestelde gebeurd wanneer ik een stuk juist wel mooi vind, de mening van mijn docent op mijn aanzet was, dat als ik zo door bleef werken, er zeker nog profijt uit te halen was, daarnaast stel ik de mening van mensen op dit forum zeker niet boven die van mijn docent, alleen tips kunnen altijd handig zijn, en zeker als ik net als mijn laatste week, totaal vastgelopen ben, overigens luidt mijn vraag nog steeds, kent er iemand nog mooie stukken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 09:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Even denken vorig jaar op mijn B-examen heb ik gespeeld:
Een paar etudes uiteraard, zou ik niet meer weten.
Lake of Bays, concert Polka van Clarke,
Stukje uit New Swing - Erik Veldkamp
Apres un Reve van Fauré uit het hoofd

Twee weken terug op mijn C-examen
Intrada - Otto Ketting
Poco Adagio - Bimboni (Duet)
James - Ben Haemhouts (uit het hoofd)
Etude 2 Arban
Etude 1 Maxime- Alphons uit het boek very difficult etudes (ja, je schrikt van de naam, maar het viel wel mee...)

Ik ben misschien niet helemaal een goed voorbeeld, heb op mijn A-examen uit voorbeeld repertoire voor B-examen gespeeld, mijn B-examen veelal stukken gespeeld op C-niveau en nu afgelopen examen op mijn C-examen stukken op D-niveau. Dan weet ik namelijk dat ik zeker op niveau ben. Die boeken uit het voorbeeldrepertoire zijn zeker leuk! Maar ik denk dat je niet alleen dat moet spelen, of alleen maar mooie stukjes. Ik heb ook altijd een stukje bijvoorbeeld uit de boeken van Erik Veldkamp gespeeld (lichte muziek), behalve de laatste keer, dat was vrij klassiek. Maar zo laat je zien dat je alle stijlen beheerst. Bij mij hebben ze dat iig altijd gewaardeerd. Verder kan ik je het boekje ten solo's for cornet van Clarke aanraden. Zijn geen moeilijke stukken en met piano begeleiding (mits dat te regelen valt, heb je gelijk een samenspel stuk). Vind zelf de dueten uit selected duets van Voxman ook erg leuk, in het 1e boeken staan niet al te moeilijke stukken op B-niveau denk ik (mocht je bijv samen met je leraar willen spelen). Heb hier samen met mijn leraar heel veel uitgespeeld toentertijd, maar ben ook ongelofelijk fan van dueten.

Maar inderdaad je leraar weet vast veel beter waar jij goed in bent en waar jij je punten uit moet halen. En ik twijfel er niet aan dat hij vast duizenden stukken in de kast heeft staan. Trouwens op de site van kunstbalie vind je de eisen en ook wat voorbeeldstukken per niveau. Dit is wel echt heel klassiek.

Succes!

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Als je om wat voor reden dan ook een A examen met zesjes haalt, lijkt het me raadzamer om daarmee aan de slag te gaan, en je techniek op het vereiste niveau te krijgen, dan nu maar met B spul bezig te gaan. Maar dat ben ik...

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek met gevoel( voorbereiding op het b-examen)
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 21:07 
Offline

Geregistreerd: 20 jun 2012 20:09
Berichten: 20
Een compleet A-examen met 6-jes zou ik het ook niet willen noemen, maar voornamelijk op mijn azuur heb ik idd niet hoog gescoord, ik ben er oprecht hard aan bezig om dat op pijl te krijgen, zoals je miss wel weet, overigens helpt het niet om bij de pakken neer te gaan zitten en geen doel te stellen, want zodra ik dat niet doe, ben ik bang dat mijn motivatie na enkele maanden weer in de schoenen zal zakken, wat ik daarmee bedoel is, dat als ik geen stok achter de deur zet, het heel lang zal gaan duren voordat ik mentaal en miss ook langer voordat ik fysiek voorbereid ben op mijn b-examen, het alvast uitzoeken en kijken naar eventuele stukken, eventueel eens proberen te spelen, lijkt mij daarom ook helemaal geen slecht plan, ik wil het niet hetzelfde gaan doen als met mijn A-examen, ik wil mij hier gewoon op tijd mentaal op voor gaan bereiden, en als je er mentaal op voorbereid bent gaat het fysieke deel(de praktijk) meestal ook een stuk beter, omdat je gewoon weet wat eraan komt, wanneer het eraan komt, hoe het eraan komt, dat is hetzelfde dat ik altijd faal op een luistertoets waarbij ik diezelfde les te horen krijg dat we hem hebben, los van dat feit, denk ik dat ik er maar eens een eind aan ga maken, want het wordt weer een heel verhaal zo.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.