trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Muziek ideeën voor een D-examen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 apr 2024 13:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Muziek ideeën voor een D-examen
BerichtGeplaatst: 05 jul 2012 09:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Het C-examen is nog maar net achter de rug, maar na het behaalde resultaat (met lof geslaagd met een gemiddelde 9, rottheorie heeft mijn cijfer naar beneden gehaald haha) heb ik samen met mijn trompetleraar bedacht dat volgend jaar dat D-examen wel eens gedaan zou kunnen worden.

Ik moet even kijken of het te regelen valt, maar het lijkt mij ontzetten tof om dan een openbaar examen te doen wellicht met medewerking van de harmonie.

Nu mijn vraag natuurlijk wat zou ik kunnen spelen? Of wat hebben jullie gespeeld? Hebben jullie enig idee van stukken op het juiste niveau?

Momenteel ben ik aan het studeren op Rhapsody van Waignein, wat me wel leuk lijkt, maar mijn trompetleraar deed dat een beetje af als te makkelijk. Als leuk voor tussendoor. Hij vond dat ik dan iets als het trompetconcert van Aratuinian moest spelen. Heel gaaf, en ik heb nog een jaar, maar dat is mijn idee wel wat aan de moeilijke kant (helemaal met zo'n lekker cadens aan het eind). Ik heb het idee dat mijn leraar af en toe wel eens iets te veel wil, maar hij zit dan ook niet in de HaFaBra wereld en geeft les op het cons.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek ideeën voor een D-examen
BerichtGeplaatst: 05 jul 2012 16:05 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2010 19:27
Berichten: 17
Woonplaats: Meerlo
Hoi Sandra,

wanneer je een openbaar examen met de harmonie wil doen, zal die harmonie en de dirigent dat ook moeten willen. En het Concerto van Arutjunjan is een zware kluif voor een orkest.
Je zou de Concert Etude van Goedicke kunnen doen, maar ook dat arrangement is vrij pittig voor harmonieorkest.
Dat Rhapsody van Waignein is geen verkeerd stuk. Een andere optie kan nog zijn het Concertino van Schoonenbeek, maar ik kan me voorstellen dat je docent dat ook te gemakkelijk vindt.
Blijf wel in overleg met je docent en maak hem de eventuele praktische bezwaren van een Arutjunjan duidelijk.
Je kunt dat stuk overigens ook met piano-begeleiding spelen, maar dan moet je er zelf wel achter staan.
In elk geval veel succes.

_________________
Groeten,

Math


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek ideeën voor een D-examen
BerichtGeplaatst: 05 jul 2012 17:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Dat de harmonie en dirigent dat moeten willen dat snap ik. Het is nog maar een idee en ben wat aan het rondneuzen. Mits ik het voorleg, moet ik natuurlijk wel weten wat ik wil. Eerst is het zaak de muziekschool zo ver te krijgen dat ik daar examen mag doen, want ik heb er geen les. Wellicht door het volgen van een paar lesjes daar... Dan de harmonie en dirigent overtuigen om dat te willen en/of het uberhaupt haalbaar is. Ik weet dat het met collega's van mij eerder wel is gebeurd, dus wellicht...

Thanks voor de suggesties iig!

Ons orkest speelt trouwens in de 1e divisie, zou het dan ook een probleem moeten zijn?

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek ideeën voor een D-examen
BerichtGeplaatst: 05 jul 2012 22:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Arutiunian blijft lastig voor orkest door alle rubati, maatsoorten en toonsoorten. 1e Divisie zou er dus nog wel een kluif aan hebben.
En Waignain te makkelijk? Probeer het maar eens goed te spelen.

Ik geloof dat ik zelf Waignain, Hummel en nog wat ethudes heb gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek ideeën voor een D-examen
BerichtGeplaatst: 06 jul 2012 13:55 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2007 08:27
Berichten: 638
sowieso één van de klassiekers, dat blijft mooi, zeker voor een d-examen. Hummel, Haydn, of wat moeilijker Aruturian of Tomasi.

_________________
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek ideeën voor een D-examen
BerichtGeplaatst: 08 jul 2012 19:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
richaar-cdl schreef:
sowieso één van de klassiekers, dat blijft mooi, zeker voor een d-examen. Hummel, Haydn, of wat moeilijker Aruturian of Tomasi.


Verschil tussen Arutunian en Tomasi is wel erg groot. (Tomasi is een stuk lastiger, wordt maar door enkelen op het eindexamen gespeeld van het conservatorium.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Muziek ideeën voor een D-examen
BerichtGeplaatst: 13 nov 2012 15:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
We gaan voor Arutuinian. Tenminste bestuur van de harmonie en dirigent is om. Ze willen zelfs het examen betalen :-) Nu nog de rest regelen.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.