Roel schreef:
Ah, helder! "Ongetwijfeld goedbedoeld" impliceert in mijn hoofd automatisch dat het over iemand anders dan jezelf gaat. Te vroeg conclusies getrokken blijkbaar.
Eigenlijk bedoelde ik jouw, maar het is een totaal verkeerde zin, haha! Tja, dat krijg je als je tussen de aardappelen en de pudding nog even gauw iets tikt. Wat ik bedoelde was dat je opmerkingen over mijn al dan niet gepassioneerde deelname aan sectiespel ertoe zou bijdragen dat ik minder commercieel werk doe, ongetwijfeld goed bedoeld is. Er zit ook wel iets waars in, al denk ik dat het niet enkel ligt aan mijn opstelling in een sectie, als dat al merkbaar zou zijn, maar dat er heel veel factoren meespelen waarom de een veel en de ander minder veel speelt. Ik ben zo iemand die liever voor 50 Euro (godbetert, het zou niet moeten mogen, maar de markt beslist anders) met goeie mensen creatieve jazz maakt, dan voor 300 Euro in een sectie commerciele muziek staat te maken waar ik me muzikaal niet erg bij thuis voel. Dat klinkt overigens wel heel braaf: eigenlijk werk ik vrnl. via het principe 'wie het eerst komt, het eerst maalt'. Dat zorgt voor weinig problemen. Als ik dan de keuze heb, dan hebben mijn eigen projekten absoluut de prioriteit. dat heeft me best al wat geld gekost
.
Citaat:
Ik ga eens navragen bij het koperkwintet in kwestie of er nog interesse bestaat. Je hebt niet toevallig een fragmentje als luistervoorbeeld? Desnoods een stukje midi ofzo?
Ik heb lang geleden (het stuk is een jaar of twaalf geleden geschreven) eens een thuisopname gemaakt, waarbij ik de tuba's met bugel en pitch-shifter heb geoctaveerd, en de hoorn op dezelfde manier ook heb verlaagd. Op dat moment was het voor mij de enige manier om te beoordelen of het een beetje aardig stuk was, nooit voor publicatie bestemd, bovendien waren dat mijn eerste wankele stappen op het gebied van opnemen met Logic. Dat is te horen. Maar als je wil kan ik je daar wel een sample van opsturen, dan moet ik je mail-adres hebben.