trompet.nl > forum > Toon onderwerp - jazz standards + begeleiding
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 12:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 15 sep 2014 20:48 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Band in a Box is veel en veel beter, maar ook veel duurder.

Het programma op zich is super makkelijk. Standaard zit er ook een bibliotheek bij met alle standards.

In deze compositie van me is alles behalve de bugel door Band in a Box gespeeld (dus incl. gitaar solo), ik vind het erg goed klinken:

https://soundcloud.com/erikveldkamp/trancendence

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 07:58 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Klinkt zeker goed. Speel je dat in via een keyboard (met midi)? Ook de gitaarsolo bedoel ik. Het ritme wordt dan gewoon ingesteld vermoed ik.
Ik zag ergens dat Band in a box programma voor 150 dollar of zo. Is dat een redelijke prijs?
Ga het zeker proberen denk ik, alleen zal ik het een beetje voor me uit moeten schuiven omdat ik overmorgen (donderdag) open gezaagd wordt om wat bypasses
geïnstalleerd te krijgen. Dat betekent, als ik het goed zie, ook zeker 6 weken geen trompet spelen.
Is dit op de Ack-flugel gespeeld? Geen kritiek, ik vind het prachtig mellow klinken en erg zuiver (veel zuiverder dan ik ooit op een flugel zal kunnen spelen ben ik bang) maar ik mis iets van het typische flugel timbre, dat flugelrandje. Kan aan de opname liggen. Leuke bossa trouwens.
Hartelijke groeten, Franklin Kiewiet, Utrecht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 09:11 
Offline

Geregistreerd: 29 okt 2011 21:16
Berichten: 83
Woonplaats: Lier België
Lijkt mij ideaal die band in a box.. moet ik mij eens gaan aanschaffen..
thx voor deze tip

_________________
Carol Brass CTR 5000L-YST


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 11:35 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Bij band in a box hoef je alleen de akkoorden maar in te tikken en de stijl uit te kiezen. Er komt geen keyboard aan te pas, de gitaar solo heeft ie zelf bedacht gebaseerd op het akkoordenschema.

Ik heb dit programma gewoon rechtstreeks gekocht en gedownload:

http://www.pgmusic.com/

Er is volgens mij geen typisch flugelhorn geluid net zoals er geen typisch trompet geluid is. Iedereen klinkt zoals ie klinkt, ik heb van sommigen dezelfde kritiek gehad zoals jij aangeeft. Anderen geven me complimenten. Het is wat het is.

Sterkte my je bypasses!

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 12:50 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Sorry, het is helemaal niet als kritiek bedoeld. Prima sound maar het is voor mij een beetje de flugelsound die Miles had op zijn Gil Evans produkties. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen geluid.
Overigens vind ik wel dat er in ieder geval iets typisch flugel's bestaat maar daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 12:58 
Offline

Geregistreerd: 04 aug 2009 16:10
Berichten: 20
delano schreef:
Moet zeggen dat ik het 100% met Erik eens ben, heb zelf ook al meer dan eens verlekkerd naar Band in a box zitten kijken.
Alleen..., ik ben een ontzettende digibeet en ik zie vreselijk op alleen al tegen de interface van die programma's.
Vandaar dat ik al die oude zooi nog steeds gebruik. Maar ik heb nu net besloten eens naar die I real Pro kijken of is Band in a box beter?


Ik dacht dat je ook een goed boek zocht. Ik heb zowat 132 boeken van Aebersold digitaal. Je krijgt niet alleen de standards + mp3 met wat begeleiding. Je krijgt daarbovenop ook nog eens flinke theoretische uitleg maar soit. band-in-a-box en I real pro zijn ook programma's waar je mee kan werken. Ik werk met transcribe om zaken te versnellen, vertragen enz.... Als ik een standaard wil transponeren schrijf ik hem (lees speel ik hem) eerst zelf in met behulp van Logic Pro. Helpt dan weer om alle progressies goed in mezelf op te nemen+ klinkt altijd beter;-). Allemaal tijdrovend misschien voor velen maar persoonlijk haal ik hier het meeste uit.

Band-in-a-box zal ongetwijfeld beter zijn dan I real pro vermoed ik maar deze laatste heb ik gratis (legaal) kunnen downbloaden 2 jaar geleden....Keuze snel gemaakt dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 13:42 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ik ga ook nog zeker kijken naar dat I real pro. Het voordeel van deze programma's lijkt me dat je zelf wat kan maken, is toch een flinke schep extra vind ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: jazz standards + begeleiding
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 20:30 
Offline

Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43
Berichten: 433
Woonplaats: Rotterdam
Sterkte en een spoedig herstel toegewenst,Delano.

_________________
Een vrijenblije groet van
Antoni

http://www.antoni-art.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.