trompet.nl > forum > Toon onderwerp - originele (of aparte) muziek
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 02:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: originele (of aparte) muziek
BerichtGeplaatst: 11 jun 2003 15:41 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31
Berichten: 82
Woonplaats: regio Arnhem
Hoi allemaal.

Tijdens het studieweekend van de philharmonie hebben wij op 1 november Muziek Anders. Hier is het de bedoeling dat iedere groep zich musicaal presenteert, dit hoeft niet persé met je eigen instrument maar kan ook op andere manieren. (bv. zang of een ander instrument)
:arrow: Onze trompetgroep bestaat uit 7 mensen, maar we weten nog niet zeker of we gezamelijk of in kleine groepjes spelen. Daarnaast hebben enkelen ook de beschikking over een bugel en staan we open voor andere mogelijkheden...

:idea: Heeft iemand muziek voor 2-7 personen en/of weet iemand hoe mijn groep een origenele bijdrage kan leveren?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2003 16:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Hm. Dit herken ik. Uit ervaringen op weekenden die ik meegemaakt heb:
Zelf een leip stukje componeren, bv.een lullig trompetbegeleiding met een overtrokken geile bugelsolo. Pedaaltonen op piccolo gaan spelen. Een sopraantrombone lenen en daar de blits mee maken. Of gebruik je trompet eens anders: fluit op je ventieldoppen, mondstuk etc. Of Carnaval de Venise doen (ieder één variatie, eventueel de laatste met twee personen, één de lage noten, de ander de rest).
Of iets serieuzer: een toccata & fuga van Bach (andere instrumenten nodig) met een raar dansje erbij...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 2003 08:47 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Kort-jakje variaties, heb er zelf eens een paar op papier gezet . Dat slaat in als een bom aangezien je droog met kortjakje begint en daarna moeilijk (zo moet het voor het publiek lijken) eindigt zal kijken of ik ze kan vinden maar je ka ner ook zelf maken, uurtje werk.

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 2003 10:48 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31
Berichten: 82
Woonplaats: regio Arnhem
Variaties bedenken op een simpel muziekje, waardoor het geheel veel grootser wordt... Tof idee! 8)
Ruben, 'k hoop dat je de variaties nog kunt vinden en anders is het weer een leuke uitdaging om het zelf te maken.

Jongens, alvast bedankt voor de ideeen. :wink: Enne, als er nog meer mensen iets weten... shout it out, suprise me


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 2003 13:43 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Of anders maak je zelf een soort verloopje en pleur je een basmondstuk op je trompet (of andersom)...

k speel zelf wel eens met mijn eigen mondstuk op min broertje's trombone en dat is ook al zo'n leuk effect!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2003 20:55 
Offline

Geregistreerd: 09 mei 2003 10:58
Berichten: 44
hahaha, dat is echt een leuk id, hoe heb je een verloopstukje gemaakt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2003 07:20 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Heb ik niet gedaan, mijn eigen mondstuk paste toevallig precies (tot de cup) op die trombone en dan sloot het perfect!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2003 08:12 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31
Berichten: 82
Woonplaats: regio Arnhem
Ik ken iemand die een hobo mondstuk in zijn trompet geschoven had en over zijn andere trompet (met behulp van plakband ter verdikking) een saxmondstuk. Op deze manier heeft hij een miniconcertje gegeven, dat klinkt pas vaag... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.