trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tips voor trumpet + piano/orgel of voor 2 trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 17:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tips voor trumpet + piano/orgel of voor 2 trompetten
BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 20:21 
Offline

Geregistreerd: 29 feb 2012 12:29
Berichten: 5
Hoi ! Ik ben enkele maanden geleden weer begonnen met trompetles en het bevalt me goed. Ik loop echter nog altijd tegen het probleem aan dat ik er niet heel goed in ben om te verzinnen 'wat ik nu weer eens zal spelen.' Uiteraard speel ik de stukken voor trompetles, maar ik wil natuurlijk ook voor mezelf wat dingen spelen. Op internet random zoeken naar dingen levert niet erg veel op; wat ik dus zoek zijn suggesties voor boeken die ik zou kunnen kopen met leuke stukken erin (liefst redelijk bekende boeken zodat ik ze tweedehands kan zoeken op marktplaats of zo). Het liefst dus om samen met iemand te spelen (andere trompet of piano/orgel). Als je gratis stukken op het internet weet, of stukken die je hebt ingescand nog liever ! Maar ik weet dat dat misschien te veel gevraagd is.

Ik hou erg van klassiek, al zou ik jazz en dat soort dingen ook graag willen oefenen (zeker om mijn ritmegevoel te trainen). Ook kerkmuziekachtige dingen als dit lijken me erg leuk om te spelen, al klinkt het misschien wat oubollig.

Mijn niveau vind ik lastig in te schatten. Ooit heb ik een zgn. 'C-examen' gehaald op de muziekschool, al was ik zelf niet erg tevreden met mijn optreden toen... Liefst niet té moeilijk dus, en ook niet te hoog (A net boven de notenbalk kan ik nog wel halen in een liedje, maar een hoge C lukt alleen als ik toonladders aan het spelen ben. al gaat het wel steeds beter in de hoogte).


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tips voor trumpet + piano/orgel of voor 2 trompetten
BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 20:29 
Offline

Geregistreerd: 29 feb 2012 12:29
Berichten: 5
Misschien zal ik wat specifieker zijn, want met bovenstaande krijg ik natuurlijk een stortvloed aan zaken:

Ik zou graag tips krijgen van boeken en stukken die je zelf erg goed vond. Ik kan namelijk wel lukraak een boek bestellen, maar als het niet bevalt is het weggegooid geld ! Natuurlijk is smaak persoonlijk, maar ik moet zeggen dat ik niet heel erg kritisch ben.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.