trompet.nl > forum > Toon onderwerp - hoe begin ik een band?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: hoe begin ik een band?
BerichtGeplaatst: 17 mei 2004 20:27 
Offline

Geregistreerd: 17 mei 2004 20:06
Berichten: 6
Woonplaats: Rolde
Hallo,
Al enige tijd ben ik bezig een band te vormen met tenminste 1 trompet (mijzelf) en een saxofoon (een klasgenoot), we wilden graag wat meer populaire rock of popmuziek spelen (zie ook mijn andere post), maar nu vraag ik me af, wat voor instrumenten hebben we nog eigenlijk meer nodig? Aan gitaren geen gebrek, maar ik zit nogal in de knoei met een drum: het lijtk wel alsof haast niemand drum speelt. Ook een eventuele basgitarist zit er niet in. Valt er het een en ander te doen met trompet/saxofoon/gitaar/piano of iets dergelijks :?:

Groeten, Joris
PS Drummers of basgitaristen in de regio noord-drenthe zijn van harte welkom !!!


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 mei 2004 20:35 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Tja, een drummer en basgitarist zijn eigenlijk wel essentieel voor een beetje een redelijke band...
Dus ik zou nog maar even doorzoeken, maar STEL dat je iemand vindt, neem dan niet direct het aanbod met beide handen aan, je moet eerst grondig kijken of deze mensen goed ritme kunnen houden en dergelijke (zij zijn nl. de ritmesectie van het geheel).

Je zou natuurlijk wel kunnen proberen om in de huidige setting iets op te starten, het kan natuurlijk ook heel positief uitpakken.

Succes in ieder geval!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 mei 2004 20:52 
Offline

Geregistreerd: 17 mei 2004 20:06
Berichten: 6
Woonplaats: Rolde
mi trompeta schreef:
Tja, een drummer en basgitarist zijn eigenlijk wel essentieel voor een beetje een redelijke band...

Heb je enig idee wat voor muziek we kunnen spelen zonder drummer en basgitarist? Of is het een idee met piano of gitaar iets van begeleiding te krijgen, slaggitaar of iets in die richting?? Geen ervaring mee... Ik weet alleen dat ritme met trompet lastig gaat worden :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2004 10:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2002 07:05
Berichten: 1000
Woonplaats: Veghel
Kun je niet beter een bestaande band zoeken die blazers nodig hebben?

Is denk ik eenvoudiger dan een bassist zoeken.

_________________
Veni Vidi Vagina

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2004 13:12 
Offline

Geregistreerd: 17 mei 2004 20:06
Berichten: 6
Woonplaats: Rolde
Rolando schreef:
Kun je niet beter een bestaande band zoeken die blazers nodig hebben?

Is denk ik eenvoudiger dan een bassist zoeken.

Tsja, maar ik vind het leuk om samen met mensen die ik al ken gezellig een bandje te beginnen, helaas ken ik geen bassisten of drummers :( . Dus was ik op zoek naar leuke muziek die zonder bassisten of drummers speelbaar is.... 8O Heeft iemand ideeën?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2004 13:08 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Tja, zonder drummer EN bassist heb je totaal geen basis. :roll:
Het kan misschien leuk zijn om met je vrienden muziek te maken, maar zonder deze essentiele instrumenten zal het niet echt goed gaan klinken vrees ik!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2004 14:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Nee, ik ben bang dat de lol er dan snel af is! :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2004 18:24 
Offline

Geregistreerd: 17 mei 2004 20:06
Berichten: 6
Woonplaats: Rolde
bartjefrit schreef:
Tja, zonder drummer EN bassist heb je totaal geen basis. :roll:
Het kan misschien leuk zijn om met je vrienden muziek te maken, maar zonder deze essentiele instrumenten zal het niet echt goed gaan klinken vrees ik!

kortom: als ik geen drummer / bassist heb en niet bij een bestaande band wil spelen kan ik maar beter nog een paar van die leuke meespeel cdtjes kopen :? ??? Okay, dan een andere vraag: als ik gewoon gezellig samen wil spelen, hoeft niet professioneel, band is misschien een te groot woord, maar dus met trompet, sax en gitaar / piano weet er iemand dan nog muziek??? Want dat is het volgende struikelblok... En nog mooier: heeft er iemand toevallig nog muziek voor alt-sax, bes-trompet en piano ofzo??? Hoop-hoop, dat zou echt te mooi zijn.
Groeten, Joris


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.