trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HAFA-dirigenten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 apr 2024 18:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2006 07:42 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik heb eens in een ensemble onder Jean Pierre Cnoops gespeeld...helaas nog niet in Hafa verband, maar vond dat een hele goede dirigent met goeie muzikale opvattingen....aardig man ook! Staat hij niet voor Maasbracht?
Ivan is ook altijd geweldig om onder te werken. Jacob Slagter ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2006 09:58 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
camel schreef:
symphonic-fan schreef:
car schreef:
ééntje ga ik julie niet onthouden, Theo Hoeben, man man, dat was gillen, die kon echt niets. Nu maar niet te hopen dat hij...

die ben ik onlangs tegen gekomen. Hij vroeg of ik niet eens mee kon spelen. Ik ben er niet op in gegaan. Maar wat is er mis met die kerel?

Ken die man en die denkt nog dat hij ook nog goed is. Heb een paar keer onder hem gespeeld, tja, daar kunt ge verhalen over vertellen.
Op concours zat hij zelfs twee keren er volledig langs en dan nog willen ontkennen.

Echte goeie dirigenten zijn een zeldzaamheid.


toch is dat een vervelende opmerking.

Het is wel erg gemakkelijk om een dirigent af te kraken. Want jullie hebben die verantwoordelijkheden toch lekker niet :roll:

Goede dirigenten zijn zeker geen zeldzaamheid, zeker in de hafa wereld is het niet erg moeilijk een goede te vinden, zeker in Nederland en Belgie niet. Ik zie hier veel mensen posten die om het hardst blaten hoe slecht het is, maar ik zou heel graag eens met die mensen willen spelen, om te zien of zij als speler het wel verdienen om onder grotere mensen te spelen zoals Fried Dobbelstein, Ivan Meylemans en dat soort gasten.

om een mooie zin te citeren die ooit eens door een heel verstandig mens hier werd gepost: de beste stuurlui staan niet meer aan wal, ze schijven op dit forum

Camel vraag dan maar eens na, echt waar, heb verschillende keren onder hem gespeeld, sorry maar het is de werkelijkheid.
Als ge een dirigent zoekt voor een harmonie uit de concertafdeling, dan hebt ge heel weinig keuze, echt waar.
Dus dan moet ik zeggen dat die man goed is.
Kan er genoeg dingen over zeggen, maar dat doe ik niet op een forum.
U heeft nog niet onder hem gespeeld, dus kunt ge daar helemaal niets over zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2006 10:11 
Offline

Geregistreerd: 20 mei 2005 08:38
Berichten: 27
beste Symphonic-fan ik geloof je wel hoor. Ik heb er nog eens met een paar mensen over gehad. Ze zeiden me nooit waarom... maar raden het me af om mee te spelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2006 10:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54
Berichten: 328
Woonplaats: Heerhugowaard
Ik kan het jullie aanraden om zelf eens te gaan dirigeren. Erg leerzaam en je kunt je beter in een dirigent inleven............dirgeren is niet alleen met een stokje zwaaien en veel van muziek weten. Tegenwoordig zeker in het HAFABRA wereldje moet je ook een verenigingsmens zijn................maar mischien werkt het in NL anders..... Kortom probeer het eens en ervaar

groetjes,

niels

_________________
HvL 5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2006 11:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
nielsmarchal schreef:
Ik kan het jullie aanraden om zelf eens te gaan dirigeren. Erg leerzaam en je kunt je beter in een dirigent inleven............dirgeren is niet alleen met een stokje zwaaien en veel van muziek weten. Tegenwoordig zeker in het HAFABRA wereldje moet je ook een verenigingsmens zijn................maar mischien werkt het in NL anders..... Kortom probeer het eens en ervaar

groetjes,

niels


Niels, je hebt gelijk. Ik denk dat bij Lamoraal en bv bij mij bij Emergo dat verenigings gevoel er zeker is.

Ps: als je Frank weer op les hebt zeg even tegen hem dat ie beter op 3C spelen kan, hij leende afgelopen vrijdag de mijne even om te proberen maar hij klonk er toch wel een heel stuk beter op en hij moet de kurkjes van z,n Yammie vervangen, die lekken.. :wink:
Hehe komt niet van mij he 8)

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2006 12:25 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
nielsmarchal schreef:
Ik kan het jullie aanraden om zelf eens te gaan dirigeren. Erg leerzaam en je kunt je beter in een dirigent inleven............dirgeren is niet alleen met een stokje zwaaien en veel van muziek weten. Tegenwoordig zeker in het HAFABRA wereldje moet je ook een verenigingsmens zijn................maar mischien werkt het in NL anders..... Kortom probeer het eens en ervaar

groetjes,

niels

Dirigeren is een heel moeilijk vak, dat weet ik maar veel te goed.
Een dirigent moet heel veelzijdig zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2008 17:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
even een onderwerpje weer omhoog gooien

mijn lijstje met dirigenten:

Jan Wijnen
Joop de Winter
Frank Bollebakker
Pieter Senden
Ton van Overdam
Jan Schut
Gert-Jan van den Dolder
Henk Oenema
Caroline van den Heerik
Lex Bak
Michiel de Boer

en in januari 2009 komt daar nog Johan de Meij bij.
Hij komt de complete Lord of the Rings symphonie bij het projectorkest waar ik bij speel instuderen.

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2008 20:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 dec 2007 13:28
Berichten: 85
Woonplaats: Uden
Nou hoop ik dat ik niemand vergeet:

Sef Pijpers Sr.
Sef Pijpers Jr.
Sander Teepen
Danny Oosterman
Jos Schroevers
Harry Vorsele
Mari van Gils


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.