trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Big band klimaat?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 07:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Big band klimaat?
BerichtGeplaatst: 10 nov 2004 19:25 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2004 12:41
Berichten: 185
Wat vinden jullie van het big bandklimaat in Nederland?

Volgens mij gaat het goed. Er zijn weer wat nieuwe big bands bijgekomen op professioneel niveau.

Wat is jullie favorite bigband in Nederland?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: bigband
BerichtGeplaatst: 10 nov 2004 20:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
Metropole orkest Big Band - top!

Al vindt ik onze eigen Holland Big band(www.hollandbigband.nl)
ook niet gek, we zijn hard bezig om er iets van te maken. Maar het blijft moeilijk een professioneel orkest bij elkaar te houden.
Er zijn ook een flink aantal goede semi-amateur Big bands. Big band is zo wie zo aardig in trek heb ik het gevoel en daar is niets mis mee.

Mijn favoriete actuele buitenland BB is the Gordon Goodwin Big Phat Big band. Die gasten wil ik nog wel eens live horen.
Al mag het bandje van Harry Connick er ook wel wezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2004 00:52 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Er is weer een erg goede big band bij : de New Generation Big Band in Amsterdam. Daar zitten voornamelijk conservatoriumstudenten in van Amsterdam en ze spelen wat hippere muziek zoals fusion.

De Holland Big Band is natuurlijk erg goed....

Ik heb de 1e dvd van Big Phat Band nu ook, een aanrader, ik hoop de 2e ook gauw te krijgen. De beste cd's die ik laatst gekocht heb zijn van Sammy Davis : That's All en Live at the Coconut Groove. De beste shows die er ooit geweest zijn, daar kan Harry Connick nog wel een puntje aan zuigen !

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Big band klimaat?
BerichtGeplaatst: 11 nov 2004 10:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2002 07:05
Berichten: 1000
Woonplaats: Veghel
trumpet john schreef:
Wat vinden jullie van het big bandklimaat in Nederland?

Volgens mij gaat het goed. Er zijn weer wat nieuwe big bands bijgekomen op professioneel niveau.

Wat is jullie favorite bigband in Nederland?


Ik merk ook bij ons in de regio dat er wat meer vraag is naar een BB. Ook zijn er muzikanten die zich aanmelden voor onze band, terwijl we geen vacatures hebben.

_________________
Veni Vidi Vagina

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2004 23:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21
Berichten: 1334
Woonplaats: Den Bosch
Het is mooi dat er inderdaad meer BB's ontstaan en een redelijk kniveau spelen.
Volgens mij moet er nog wel gewerkt worden aan de populariteit van de BB muziek in Nederland. Het 'bredere' publiek er meer bij betrekken.

Ideetje om de populariteit op te krikken?
Is er een overkoeplend orgaan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2004 16:31 
Offline

Geregistreerd: 23 aug 2002 20:22
Berichten: 388
Woonplaats: zaandam
erikveldkamp schreef:
Er is weer een erg goede big band bij : de New Generation Big Band in Amsterdam. Daar zitten voornamelijk conservatoriumstudenten in van Amsterdam en ze spelen wat hippere muziek zoals fusion.

De Holland Big Band is natuurlijk erg goed....

Ik heb de 1e dvd van Big Phat Band nu ook, een aanrader, ik hoop de 2e ook gauw te krijgen. De beste cd's die ik laatst gekocht heb zijn van Sammy Davis : That's All en Live at the Coconut Groove. De beste shows die er ooit geweest zijn, daar kan Harry Connick nog wel een puntje aan zuigen !



de new generation big band Samen met de Jazzmania big band... Erg goed en allemaal "jonge" nieuwe tallenten....
en holland big band Afcourse!! maja wat wil je met zulke muzikanten en Zo;n dirigent he.... :lol: :)

_________________
<-- lekkerding hè

"Jazz: The Sound of surprise!"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 dec 2004 16:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 dec 2003 20:33
Berichten: 76
De ´ New Generation Big Band´ heeft in principe niets met de ´Jazzmania Big Band´ te maken, behalve dat een aantal muzikanten die in de NGBB spelen ook in de Jazzmania gespeeld hebben.

Ze doen wel een dubbelconcert op 14 december in de ´Heeren van Amstel´ in Amsterdam, aanvang 21:00 uur, zeker een aanrader!

Trompetsectie van de NGBB: Herwin Lokken, Martijn de Laat, Robbert Scherpenisse, Thomas Welvaadt, Ellister van de Molen

Trompetsectie van de Jazzmania: Ywo Lamonaca, Robbert Scherpenisse, Michiel Poel en Wim Bouman


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 dec 2004 23:00 
Offline

Geregistreerd: 26 mei 2004 14:38
Berichten: 219
Ik denk dat er in Nederland toch al een groter bigband-klimaat bestaat dan in België. Kijk bijvoorbeeld op de website www.hafabra.net: daar staan bij de orkesten 63 Nederlandse bigbands geregistreerd ten opzichte 20 in België.

Voor de kennismaking met bigband en andere soorten muziek is het wel zeer nuttig om een site als deze(trompet.nl) te hebben. Muzikanten leren nieuwe dingen kennen en kunnen gemotiveerd raken om ze ook te doen. Dit mankeert eigenlijk toch in België: er wordt hier minder gebruik gemaakt van internet(niet minder surfers maar minder sites).

Toch een lichtpunt voor de Belgische bigbandcultuur is dat de BJO als 8e beste bigband in de wereld gelist staat door het magazine Downbeat :wink: Voor alle andere Europese bigbands.

Een boost voor de geringe aandacht van het grote publiek voor bigbandmuziek zou kunnen veroorzaakt worden door showorkesten zoals El Tattoo Del Tigre, Mucho Gusto, ... (ik ken helaas geen Nederlands alternatieven, vandaar deze voorbeelden :lol: )
Of dit grotere belangstelling wekt, wie weet?

Groetjes,
JAzzy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.