trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Plan omroeporkesten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 20:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Plan omroeporkesten
BerichtGeplaatst: 13 nov 2004 00:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
Citaat:
Van der Laan akkoord met plan omroeporkesten


Staatssecretaris Medy van der Laan (Cultuur) steunt het herstructureringsplan van het Muziekcentrum van de Omroep (MCO). Dat schrijft zij in een brief die vrijdag naar de Tweede Kamer is verstuurd. De omroeporkesten moeten in 2007 6,5 miljoen euro bezuinigen, maar tot op heden waren de betrokken partijen het niet eens over de manier waarop die bezuinigingen tot stand moesten komen.

Vorige week presenteerde het MCO een alternatief plan, waarmee Van der Laan nu heeft ingestemd. De staatssecretaris zegt blij te zijn dat er een plan op tafel ligt waar alle partijen zich in kunnen vinden. Het plan voorziet in het schrappen van in totaal negentig arbeidsplaatsen bij de orkesten.

De drie bestaande klassieke omroeporkesten zullen opgaan in één klassieke unit, waarbinnen een grote en een kleine kern geformeerd kan worden. Het Metropole Orkest zal de unit lichte muziek gaan vormen, terwijl het Groot Omroepkoor in de unit vocaal opgaat.

Van der Laan stelt dat met de keuze voor een klassieke unit 'ruimte blijft voor het kamerorkestrepertoire en meer avontuurlijke uitvoeringen, terwijl tegelijkertijd tegemoet wordt gekomen aan de grote behoefte aan symfonisch een repertoire bij de publieke omroep'.

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2004 11:17 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
Hmmmm, had toch liever gezien dat de orkesten waren gehadhaafd :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2004 22:46 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
wat een onzin regeling, gewoon die orkesten handhaven.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 11:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Van der laan uit......

Heeft nog nooit iets gepresteerd op gebied van muziek, dus weet niet waar ze over kletst, en dat soort ezels zitten dus altijd op die post. Rickepik van der Ploeg was ook al zo'n idioot.

De Hoofdstad operette was te ouderwets en moest meer moderne dingen doen. ( dat was niet hun sterkste punt) en de zaalbezetting zakte weg terwijl die eerst 95% was.
Meteen daarna kregen ze te horen dat ze te weinig zaalbezetting hadden en maar moesten opdoeken. :roll: 8O
Nou vraag ik je, is dat krom of is dat krom.

De mensen die over cultuur dergelijke beslissingen nemen zouden op zijn minst de moeite moeten nemen om te luisteren naar de orkesten die ze willen opdoeken, en verstand van zaken te krijgen, ipv alleen maar met cijfertjes te denken.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 15:20 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
In een tijd dat er op elke sector wordt gekort en het in Nederland niet zo heel erg goed gaat is het niet zo gek dat ook de muziekwereld in moet leveren lijkt me.
En natuurlijk kun je 1001 verschillende andere opties bedenken en zeggen dat het vooral van andere dingen af moet, maar dat zeggen die mensen dan vervolgens ook weer.
Regeren is ook keuzes maken en je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.

Naar ik begrijp heeft de staatssecretaris naar de belangenorganisaties geluisterd en hun plan overgenomen dus zo gek lijkt het me allemaal niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 15:58 
Offline
Administrator

Geregistreerd: 03 mei 2002 21:42
Berichten: 155
Woonplaats: Rotterdam
camel schreef:
Van der laan uit......

Heeft nog nooit iets gepresteerd op gebied van muziek, dus weet niet waar ze over kletst, en dat soort ezels zitten dus altijd op die post. Rickepik van der Ploeg was ook al zo'n idioot.


Ze heeft harp gestudeerd aan het conservatoirum in Arnhem! :wink: :o


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 16:16 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
admin schreef:
camel schreef:
Van der laan uit......

Heeft nog nooit iets gepresteerd op gebied van muziek, dus weet niet waar ze over kletst, en dat soort ezels zitten dus altijd op die post. Rickepik van der Ploeg was ook al zo'n idioot.


Ze heeft harp gestudeerd aan het conservatoirum in Arnhem! :wink: :o


Ja, dan leer je wel plukken.......


:(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2004 23:28 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Callichioadict schreef:
In een tijd dat er op elke sector wordt gekort en het in Nederland niet zo heel erg goed gaat is het niet zo gek dat ook de muziekwereld in moet leveren lijkt me.
En natuurlijk kun je 1001 verschillende andere opties bedenken en zeggen dat het vooral van andere dingen af moet, maar dat zeggen die mensen dan vervolgens ook weer.
Regeren is ook keuzes maken en je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.

Naar ik begrijp heeft de staatssecretaris naar de belangenorganisaties geluisterd en hun plan overgenomen dus zo gek lijkt het me allemaal niet.


juist, en al jaren wordt er aan sport meer en meer toegegeven, warom gaat de keuze dan al jaren lang naar sport en nooit eens naar cultuur?? Rare keuze.....

Luisteren naar belangenorganisaties?? lachertje, of die belangen organisaties moeten kiezen uit diverse slachtingen, of er zitten mensen in die poep in hun hoofd hebben, dus je kunt wel luisteren naar mensen die de beste keuze maken uit vreselijk slechte keuzen, echt luisteren is het dan niet, het is mensen ( in dit geval de belangen organisaties ) dwingen om te kiezen uit een aantal gruwelijk slechte en stomme opties.

En voor jou zal het allemaal niet uitmaken, jij moet er niet van leven, ik wel, dus voor mij ( en vele anderen ) zou het fijn zijn als orkesten gewoon blijven bestaan, want leven van een uitkering is zonde van talent, en weggesmeten geld. ( Naja jij zal dan later voor mijn ww moeten dokken dus zo erg vind ik dat van die kant ook weer niet :lol: )
Moraal van dit verhaal: zorg dat je weet hebt van wat er speelt, en hoe het voor die mensen is om straks op straat te staan voordat je je scheur open trekt.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.