Callichioadict schreef:
Wat is er tegen om het te proberen?
Waarom zou men wel individuele trompettisten, die ook in orkesten spelen ( en geef nogmaals Frits Damrow als voorbeeld en die is volgens mij toch echt in loondienst bij het KCO) willen contracteren maar geen complete sectie?
Je zou je als merk kunnen onderscheiden door je publiciteit in die zin aan te passen.
En volgens mij zijn er merken genoeg die kwaliteitstrompetten maken en zitten daar de grote jongens maar ook de kleine ateliers tussen. En natuurlijk kun je dan ook denken aan de trombone sectie, klarinetten, fluiten, hoorns, bassen en slagwerk etc etc.
Maar wie in de trompetsectie staat dan onder contract, bij bijvoorbeeld het concertgeboouw??
Ik kan me zo voorstellen, dat dat om een heleboel redenen niet wenselijk is om de rest van je speeltijd alleen maar op een merk spelen. Bovendien is het zo dat trompettist A. komt beter uit de voeten op trompet Z en trompettist B beter uit de voeten met trompet Q. Moeten die zich dan maar forceren op en of andere prul die ze niet aanstaat?
Om Josef Monke aan te halen: die bezuinigen op cultuur zijn een druppel op de gloeiende plaat, en dat beetje kunnen ze beter bij sport weghalen.....