trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Plan omroeporkesten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 22:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 00:16 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Callichioadict schreef:
Wat is er tegen om het te proberen?
Waarom zou men wel individuele trompettisten, die ook in orkesten spelen ( en geef nogmaals Frits Damrow als voorbeeld en die is volgens mij toch echt in loondienst bij het KCO) willen contracteren maar geen complete sectie?
Je zou je als merk kunnen onderscheiden door je publiciteit in die zin aan te passen.


En volgens mij zijn er merken genoeg die kwaliteitstrompetten maken en zitten daar de grote jongens maar ook de kleine ateliers tussen. En natuurlijk kun je dan ook denken aan de trombone sectie, klarinetten, fluiten, hoorns, bassen en slagwerk etc etc.


Maar wie in de trompetsectie staat dan onder contract, bij bijvoorbeeld het concertgeboouw??
Ik kan me zo voorstellen, dat dat om een heleboel redenen niet wenselijk is om de rest van je speeltijd alleen maar op een merk spelen. Bovendien is het zo dat trompettist A. komt beter uit de voeten op trompet Z en trompettist B beter uit de voeten met trompet Q. Moeten die zich dan maar forceren op en of andere prul die ze niet aanstaat?

Om Josef Monke aan te halen: die bezuinigen op cultuur zijn een druppel op de gloeiende plaat, en dat beetje kunnen ze beter bij sport weghalen.....

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 00:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
marnix schreef:

Om Josef Monke aan te halen: die bezuinigen op cultuur zijn een druppel op de gloeiende plaat, en dat beetje kunnen ze beter bij sport weghalen.....


en dan krijg je op een sport forum net zo'n discussie als hier :wink: :wink: :wink:
alleen zeggen ze daar dat het beter bij cultuur weggehaald kan worden :P

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 00:33 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
trompet-smurf schreef:
marnix schreef:

Om Josef Monke aan te halen: die bezuinigen op cultuur zijn een druppel op de gloeiende plaat, en dat beetje kunnen ze beter bij sport weghalen.....


en dan krijg je op een sport forum net zo'n discussie als hier :wink: :wink: :wink:
alleen zeggen ze daar dat het beter bij cultuur weggehaald kan worden :P


kom ik nooit, dus heb ik ook geen last van..... :P

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 11:35 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Dat lijkt dan toch erg op die beroemde struisvogel die het ook niet hoort en ziet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 12:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
mja serieus, hoeveel mijoenen verdienen die clubs en sporters niet aan sponsoring?
daar wat van afnemen zal hen geen pijn doen! en als ze er dan over zeuren, zou ik me er ook niets van aantrekken. dat ze dan gewoon hun lekkere vette bankrekening eens bekijken!! dan zal hun slecht gevoel over de besparing wel snel over zijn....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 14:35 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
wanneer sporters op een zelfde wijze naar de muziek kijken ( hoeveel verdienen die top- musici nou helemaal) kom je natuurlijk ook niet verder.

Daarbij is de pot van sport zeker niet alleen voor topsport( dat is slechts een zeer klein deel) maar is die vooral voor de breedte sport. De man/ vrouw en kinderen in de straat die fijn sporten bij een vereniging.
En bovendien is de lol die burgers van Nederland in zijn algemeenheid hebben aan topsport ( kijk naar de laatste Olympische Spelen) heel erg groot en dat mag van mij ook best wat kosten. Neemt niet weg dat ik ook vindt dat men het daar ( net als dus de klasieke muziek) gezien het huidige economische klimaat met minder zal moeten doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 15:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55
Berichten: 916
Woonplaats: hilversum
Toch denk ik dat het idee van callicio niet zo gek is. Soms ligt een oplossing zo voor de hand dat men het niet wilt zien. En ik denk dat men met name in de klassieke wereld toch wel een beetje huiverig is voor sponsoring omdat ze dat niet gewend zijn. Men is bang voor vervlakking of totale afhankelijkheid van de sponsor. En misschien moeten orkesten wat meer projecten zoals het prinsengrachtconcert doen zodat de grote massa wat meer bereikt wordt?

_________________
jammerhout, blaaesen en ssuichgen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 16:10 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
harpje schreef:
Toch denk ik dat het idee van callicio niet zo gek is. Soms ligt een oplossing zo voor de hand dat men het niet wilt zien. En ik denk dat men met name in de klassieke wereld toch wel een beetje huiverig is voor sponsoring omdat ze dat niet gewend zijn. Men is bang voor vervlakking of totale afhankelijkheid van de sponsor. En misschien moeten orkesten wat meer projecten zoals het prinsengrachtconcert doen zodat de grote massa wat meer bereikt wordt?


daar zijn bijna geen sponsoers voor te vinden, zeker niet voor alle orkesten en zeker niet voor dergelijke bedragen die nodig zijn. En kom nu niet aan met dan verdienen ze maar wat minder, want dat is een vvd stelling

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.