trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe Bigband
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2002 12:53 
Brian Setzer.. ook altijd leuk.<br>


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2002 21:24 
Offline

Geregistreerd: 21 apr 2002 10:20
Berichten: 53
Woonplaats: zaandam
kijk ff op www.bluetonebigband.com<br>en luister naar een paar nummers.<br>gegroet susanne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 12:53 
Ik weet niet welk niveau jullie willen spelen. Wij zijn zelf vooraan begon met het niveau van de slechtste muzikant. Dit betekende dus een study ensemble boek. vervolgens zijn we naar bekend repertoir gaan zoeken en zo steeds verder gekomen. Voor muziek neem contact op met Musica Mundana (www.musicamundana.com). Hij heeft erg veel muziek op dat gebied


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 mei 2002 12:37 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Koop muziek niet, haal ze van midi-file en schrijf ze zelf uit, al-dan-niet met bewerking. Bespaart je echt een pak geld. Wij hebben zo'n honderd nummers zitten in onze map en als we die allemaal hadden moeten kopen waren we nu platzak als je € 70/80 /stuk rekent.

Enkele goeie sites:
http://www.garyw0001.com/frames.html
http://www.musicrobot.com

Bewerken kan je met Finale (tip: haal ze binnen met www.kazaa.com)

Ik weet eigenlijk niet of dit heel strafbaar is als het bigbandmuziek betreft? Heeft daar soms iemand meer info over?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 mei 2002 15:15 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 09:14
Berichten: 113
Woonplaats: Amsterdam
Dat lijkt me wel illegaal ja. :evil: Je mag 'muziek op geen enkele wijze vermenigvuldigen' staat er meestal onderaan een stuk. En via Kazaa software binnenhalen is natuurlijk ook illegaal, dat lijkt me duidelijk.

Scheelt wel veel geld inderdaad.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 mei 2002 21:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Volgens mij zijn heel veel van die stukken public domain, en geldt dat niet mogen kopieren voor dat specifieke arrangement.
Als je een stuk bewerkt is het toch JOUW arrangement geworden.
Zet er een fermata achter en een FFF eken bij die laatste C5 en je mag het kopieren
(ok vergeet die laatste zin al is de C5 natuurlijk wel een hele mooie auto)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 mei 2002 07:35 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
rproost schreef:
Volgens mij zijn heel veel van die stukken public domain, en geldt dat niet mogen kopieren voor dat specifieke arrangement.
Als je een stuk bewerkt is het toch JOUW arrangement geworden.
Zet er een fermata achter en een FFF eken bij die laatste C5 en je mag het kopieren
(ok vergeet die laatste zin al is de C5 natuurlijk wel een hele mooie auto)


Dit is natuurlijk onzin. Voor een arrangement moet de arrangeur eerst toestemming hebben, voordat het gemaakt mag worden! Ik heb voorbeelden meegemaakt van componisten of recht(en)hebbenden (Weduwe van Gerry Mulligan, of bv. nazaten van Carl Orff (over de houseversie van de Carmina Burana, en ook bepaalde Harmonie versies hiervan!)) die niet toestonden dat er arrangementen gemaakt dan wel gespeeld werden, buiten door hen goedgekeurde arrangeurs.

Bovendien:
C5 een mooie auto? Hmm.... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2003 11:09 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
er is een goede reden waarom er niet gekopieerd mag worden. Als je gaat kopieren koop je het stuk niet, wat leidt tot omzet verlies bij uitgeverijen. Die vervolgens het stuk, maar ook andere stukken die toch al niet goed verkocht werden, niet meer uit willen brengen. Al met al zijn er dus hele onbekende, maar prachtige muziek ( zoals het concert van Jozef Kaminsky ) niet meer te verkrijgen. en dat is echt balen :evil:
Krentenkakkers die alles maar gratis willen hebben en nog geen dubbeltje uit willen geven houden die visieuze circel dus in stand

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.