trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe Bigband
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 10:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2002 14:09 
Offline

Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50
Berichten: 24
Woonplaats: Steenbergen
Binnenkort wordt er bij mij in de vereniging hoogstwaarschijnlijk een bigband opgericht. Veel mensen zijn erg enthousiast, alleen hebben we hier geen ervaring mee. <br>Hebben jullie tips over muziekkeuze, etc.<br>Ik hoor graag van jullie


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2002 17:23 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ga eens bij een collega-bigband op bezoek. Volgens mij moeten jullie uitmaken welke richting je als bigband wil opgaan, bijvoorbeeld, is er een zanger? Breng je authentieke bigband of hedendaagse, nieuw geschreven bigband? Breng je puur bigband of speel je ook bewerkingen voor bigband van nieuwe songs zoals Mambo no. 5? Hou je van vroege bigbandmuziek of late bigbandmuziek?<br>Dat zijn allemaal vragen die je je kan afvragen. Een kluts van allle muziek door elkaar zou ik niet brengen...<p>Als je bigband wil gaan spelen moet je ook de feeling om die muziek te spelen kweken en daarvoor moet je veel naar die muziek luisteren, je krijgt dan voeling met dat typische maatgevoel (klemtoon op 2e en 4e tel bijvoorbeeld).<p>In ieder geval veel succes en veel plezier!<p>Kenny<p>Edited by: kennyvh


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2002 11:30 
Offline

Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50
Berichten: 24
Woonplaats: Steenbergen
Bedankt,<p>Ik zal alles meenemen. Heb je misschien nog opnames die ik beslist moet beluisteren?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 maart 2002 00:09 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik kan je zeker de talloze CD's met Glenn Miller als thema aanbevelen. <p>Persoonlijk hou ik eigenlijk niet van de opnamen die door Glenn zelf gemaakt zijn, het zijn vaak oude slechte opnamen qua klankkwaliteit en daarom verkies ik de hedendaags opgenomen versies. Toch mis je soms dat Millergevoel in die nieuwe versies maar het is heerlijk in Stereo opgenomen.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2002 11:15 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Mijn ervaring is, dat een goede bandleider het halve werk is. Veel HAFABRA dirigenten hebben erg weinig ervaring met lichte muziek, en kunnen de "feeling" maar zeer moeizaam overbrengen (geldt vast niet voor allemaal!). Probeer iemand te vinden met ervaring in de muzieksoort(en) die je wilt gaan spelen, zeker als de bandleden ook weinig lichte muziek ervaring hebben. Veel bij anderen gaan kijken/luisteren (probeer bv. eens ergens in te vallen) is uiteraard ook zeer leerzaam.<br>Opnames waar ik altijd weer zeer van geniet en onder de indruk ben, zijn de begeleidingsorkesten van Frank Sinatra. <br><p>Edited by: Rik Baars

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2002 12:31 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 18:51
Berichten: 9
Woonplaats: steenbergen
en bedankt denver mag iemand van jou geen info vragen?<br>

_________________
ik ben heel hard op zoek naar info over bigbands en ook op zoek naar muziek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2002 12:56 
Offline

Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50
Berichten: 24
Woonplaats: Steenbergen
Nee Paula, <p>Da mag nie. Das niet goed voor het milieu enzo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2002 15:42 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2002 15:36
Berichten: 19
Woonplaats: Bodegraven
Het is wel niet echt bigband maar misschien moet je een keer naar The Cherry Poppin' Daddies luisteren. Of Big Bad Voodoo Daddy.

_________________
Ska met blazers is top


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.