trompet.nl > forum > Toon onderwerp - In wat voor orkest spelen jullie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 08:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

In wat voor orkest spelen jullie?
Fanfare 27%  27%  [ 28 ]
Brassband 5%  5%  [ 5 ]
Harmonie 32%  32%  [ 33 ]
Anders 35%  35%  [ 36 ]
Totaal aantal stemmen : 102
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2005 12:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36
Berichten: 321
Woonplaats: Achel, Limburg (B)
zoals gezegd, ik denk dat je op beide instrumenten goede en minder goede muzikanten zal aantreffen in de blaasmuziekwereld :)

Ongetwijfeld zullen er wereldwijd meer goede hoornisten zijn dan goede alto's. Dat is maar logisch ook, aangezien hoorn veel meer bespeeld wordt. Zelf ken ik niet zoveel hoornisten. Ik weet dat Jacob Slagter ooit begonnen is op alto voordat hij naar hoorn is overgeschakeld. En vorig jaar heb ik een optreden gezien van Canadian Brass, en die hoorn was echt schitterend. het programma heette dan ook "the magic horn"... Maar ik denk dat hij het ensemble inmiddels alweer verlaten heeft.

Op het WMC heb ik trouwens ook veel goede hoorns gehoord, maar ik ken daar geen namen van...

_________________
Kon. Fanfare Kempenbloei Achel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2005 12:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45
Berichten: 651
Woonplaats: Nuenen
Jan H schreef:
Ik weet dat Jacob Slagter ooit begonnen is op alto voordat hij naar hoorn is overgeschakeld.


Ik weet niet of hij alto gespeeld heeft, maar hij is begonnen op bugel!

_________________
Let's make some noise!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2005 13:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36
Berichten: 321
Woonplaats: Achel, Limburg (B)
Citaat:
Ik weet niet of hij alto gespeeld heeft, maar hij is begonnen op bugel!

Oeps, dat zou ook kunnen. Mijn bron was Ivan Meylemans, en die b eweerde dat Jacob eerst alto gespeeld had vorodat hij op hoorn overgeschakeld was. Het zou dus kunnen dat hij daarvoor nog bugel gespeeld heeft...

_________________
Kon. Fanfare Kempenbloei Achel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2005 19:11 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
In mijn buurt betekent een "alto" iets heel anders... :wink:
Een althoorn noemen wij een koffiemolen....hoorn een loeihoepel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2005 09:30 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
Jan H schreef:
zoals gezegd, ik denk dat je op beide instrumenten goede en minder goede muzikanten zal aantreffen in de blaasmuziekwereld :)

Ongetwijfeld zullen er wereldwijd meer goede hoornisten zijn dan goede alto's. Dat is maar logisch ook, aangezien hoorn veel meer bespeeld wordt. Zelf ken ik niet zoveel hoornisten. Ik weet dat Jacob Slagter ooit begonnen is op alto voordat hij naar hoorn is overgeschakeld. En vorig jaar heb ik een optreden gezien van Canadian Brass, en die hoorn was echt schitterend. het programma heette dan ook "the magic horn"... Maar ik denk dat hij het ensemble inmiddels alweer verlaten heeft.

Op het WMC heb ik trouwens ook veel goede hoorns gehoord, maar ik ken daar geen namen van...

U hebt me verkeerd begrepen. U haalde 2 toppers aan op alto om mij te overtuigen van hun waardevolle sound. Dan kan ik dat ook doen met hoorn en dat gaat niet over de kwantiteit hiervan, is ook logisch natuurlijk dat er meer goede hoornisten zijn als alto's, maar dat was niet de bedoeling van mijn post.

Er is hier nog iemand die aanhaald van de kracht en klank van de alto. Als ik alleen al de beker vgl. van Alto en Hoorn denk ik al, dat uit het laatste instrument meer kracht en meer open kan gaan en dus zeker niet zo nasaal gaat klinken, als betreffende persoon beweerde.

Dan wil ik eens de inleiding van de 4de Bruckner horen, enkel de inleiding van het eerste deel, denk toch dat de meeste voor de hoorn gaan kiezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2005 10:57 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
symphonic-fan schreef:

........
Dan wil ik eens de inleiding van de 4de Bruckner horen, enkel de inleiding van het eerste deel, denk toch dat de meeste voor de hoorn gaan kiezen.


Is ook voor hoorn geschreven, dacht ik......?


8O

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2005 11:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36
Berichten: 321
Woonplaats: Achel, Limburg (B)
symphonic-fan schreef:
U hebt me verkeerd begrepen. U haalde 2 toppers aan op alto om mij te overtuigen van hun waardevolle sound. Dan kan ik dat ook doen met hoorn en dat gaat niet over de kwantiteit hiervan, is ook logisch natuurlijk dat er meer goede hoornisten zijn als alto's, maar dat was niet de bedoeling van mijn post.

U vroeg aan mij of ik goede hoornisten ken. Wat ik dus eigenlijk wou zeggen, is dat ikzelf persoonlijk niet zoveel uitstekende hoornisten ken, maar dat dit niet is omdat er geen goede hoornisten zouden zijn, maar wel omdat ik opgegroeid ben in de (belgische) fanfare en brass band wereld, en niet zozeer in de symfonische en klassieke muziekwereld (waar de meeste hoornisten hun vaste stek hebben).

Als je mij een aantal namen van bekende hoornisten kan geven, graag! Ik wil daar zeker eens naar luisteren, om wat beter met het instrument kennis te kunnen maken...

(maar misschien hoort dat hier niet thuis, aangezien het een trompet-forum zou moeten zijn. Tijd voor een nieuwe zuster-site van trompet.nl en trombones.nl ? ;) Oei, hoorn.nl bestaat al, dat is de website van de gemeente Hoorn :D )

_________________
Kon. Fanfare Kempenbloei Achel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2005 11:16 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2002 07:08
Berichten: 228
er is hoorn.be dacht ik :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.