trompet.nl > forum > Toon onderwerp - A'dams orkest zkt eerste trompet. Speel in het Concertgebouw
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 06 mei 2024 05:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2007 19:35 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
marnix schreef:
Guus schreef:
Ik wil niet de discussie over GdW weer oprakelen, maar ik denk dat voor ons trompettisten het grootste probleem is dat die man niet zo houdt van trompettisten die gewend zijn om flink stevig te spelen. Het probleem wat ik ondervond was dat ik al heel snel het hele orkest overspeelde, dus gewoon te sterk speelde. En tja, de een zal het wel met die man kunnen vinden en de ander niet. Maar voor de ervaring is het zeker eens leuk om mee te doen! Mijn reden niet verder te gaan met dit orkest was tjidgebrek, niet de dirigent...
@ topicstarter: wie ben jij? :wink:

ja maar weet je: veel dirigenten maken de fout om alles wat koper heet, te hard te vinden. Dan moet je gaan forceren om te zacht te spelen, en dat komt het spel en de muziek zeker niet ten goede. En vaak is het zo dat het met die hardheid wel meevalt. Dus op de repetities lekker ja en amen knikken, en op het concert lekker doen. Dat komt de muziek vaak beter ten goede

Dan had ge vroeger onder Pijpers moeten spelen, daar mocht dat wel, soms wel van moeten.
Frenk Rouschop, van die moet ge ook knallen.
Matty Cillissen, U misschien niet bekend, maar van die moet ge ook soms echt doorknallen.
Zelf ben ik niet zo een power man. Het zachte gaat mij goed af, maar dat vol erop, ligt mij minder, in de laagte wel, maar in de hoogte, pfft, is meer afzien en zwoegen als wat er uit komt (toch bij wijze van spreken).
Mooi zacht spelen is ook een kunst, die veel minder wordt gewaardeerd, wat ik eigenlijk wel heel spijtig vindt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2007 21:16 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Of wijlen Piebe Bakker die heeft me ook ooit eens blauw laten worden.
Met de opmerking " als je bugel wilt spelen kom je maar hier vooraan zitten ik wil nu trompetten horen wat maakt mij dat nou uit als je blauw wordt " :?
Daar kon ik verder mee met zo'n opmerking :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.