trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Brassband the Roots
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 08:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2006 20:29 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Ik vermoed dat ac trompetster geen nederlandse van geboorte is....... 8O

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2006 20:41 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01
Berichten: 352
Woonplaats: Hilversum
ik wil ook best helpen hoor,
maar ook ik kan uit je text nauwlijks opmaken wat nou het probleem is, en waar je hulp mee vraagt. misschien dat als we een soort ondertiteling van je bericht kunnen krijgen, we wel kunnen helpen.

_________________
dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2006 22:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55
Berichten: 916
Woonplaats: hilversum
tjee wat kunnen jullie toch af en toe een stel horken zijn. :twisted: Je begrijpt toch zo wel dat zij de nederlandse taal niet echt machtig is. En als je een beetje logisch nadenkt weet je dat ze vraagt hoe ze het snelst stukken uit het hoofd kan leren zonder ooit de bladmuziek ervan gezien te hebben. Jullie zijn toch hopenlijk niet opeens infantiel geworden? Sorry dat ik zo boos uitval, maar ik vind dit geen stijl en vooral de manier waarop jij reageert Thomas. Alsof jij altijd zo goed schrijft. Zo dat moest er effe uit. Zal wel de hele lading over me heen krijgen maar soit.

@actrompetster. Het beste is om de toonladders goed te studeren zodat je weet in welke akkoorden je moet spelen en de standarts veel te luisteren op cd. Misschien kunnen zij wel een akkoordenschema voor je opschrijven zodat je je daarmee kunt voor bereiden

_________________
jammerhout, blaaesen en ssuichgen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2006 05:49 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
harpje schreef:
Alsof jij altijd zo goed schrijft.

Ik wist dat ik dit zou krijgen, maar ik kreeg ook commentaar, in ieder geval bleef het mij leesbaar, om dat het niet ging om interpunctie, maar om een woordfoutje ( of 2 woordfoutjes... :? ) En verder is dit gewoon eerlijk hoe ik erover dacht.

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2006 08:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben het in deze met Harpje eens.
Jan H geeft in zijn laatste post op vriendelijke wijze aan dat wat meer interpunctie hem zou helpen met het begrijpen van de posts.
Ik vind het helemaal niet nodig dat dit nog 3 keer herhaald wordt. Ik kan me voorstellen dat dit kwetsend is wanneer je bijvoorbeeld dyslectisch bent of gewoon wat minder affiniteit met taal hebt.
Laten we het vanaf deze post niet meer hebben over ac trompetsters taal, maar de openstaande vraag:" Hoe kun je goed muziek uit je hoofd leren, doen jullie dat en zoja waar?"

@ac trompetster: het zijn allemaal lieve mensen hier hoor, maar niet altijd even tactvol.
Misschien kun je voortaan voordat je een berichtje post, dit berichtje nog eens goed nalezen en kijken of je boodschap duidelijk is en of je geen punten of komma's mist.

Marcel

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: ik zal beter schrijven
BerichtGeplaatst: 12 jun 2006 15:28 
Offline

Geregistreerd: 02 feb 2006 16:42
Berichten: 26
Woonplaats: Hellevoetsluis/ zuid holland
Hoi allemaal lk zal er beter op letten. om het beter te gaan schrijven, ik ken niet meer dan me best doen toch .Voor jullie geen PUNT dus HAHAHAHAHAHHA veele groetjes van jullie ac trompetster bedankt voor jullie reactie.

_________________
Bij muziekvereninging T.O.G.I.D.O te Hekelingen,alle muziek instrumenten zijn welkom ook fluiten en klarinetten.een Zeer gezellige vereninging
Ik Speeld Bugel Coutrios Paris 153 R mondstuk DW 2BFL
en Getzen Eterna 2 trompet mondstuk YAMAHA 14B14 GP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 2006 17:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36
Berichten: 321
Woonplaats: Achel, Limburg (B)
chaseaddict schreef:
Ik vind het helemaal niet nodig dat dit nog 3 keer herhaald wordt. Ik kan me voorstellen dat dit kwetsend is wanneer je bijvoorbeeld dyslectisch bent of gewoon wat minder affiniteit met taal hebt.

Inderdaad, daar ben ik mij van bewust!
chaseaddict schreef:
@ac trompetster: het zijn allemaal lieve mensen hier hoor, maar niet altijd even tactvol.

Ik probeerde toch zo tactvol mogelijk te zijn... :(
Citaat:
Laten we het vanaf deze post niet meer hebben over ac trompetsters taal, maar de openstaande vraag:" Hoe kun je goed muziek uit je hoofd leren, doen jullie dat en zoja waar?"

Nee, ik doe het niet. Als ik lange tijd aan een stuk repeteer, dan merk ik wel dat ik het op den duur grotendeels van buiten ken, maar meestal heb ik dan toch nog de eerste noten of het begin van het melodietje nodig.
Maar als er dan bv. twee gelijkaardige passages in een stuk voorkomen gaat het gegarandeerd mis. Meestal haal ik die dan door elkaar...

Maar om ac trompetster gerust te stellen: in een "Engelse stijl" brass band speelt men normaalgezien gewoon van een partituur en niet uit hoofd...

_________________
Kon. Fanfare Kempenbloei Achel


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.