trompet.nl > forum > Toon onderwerp - dutch brass orchestra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 16:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2006 19:42 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik ben zo vrij geweest de namen te googelen...Ido Cuperus is ook gitarist...en Jochum van der Woude speelt piano....dus toch een ritmesectie als in de lichte muziek...dat klinkt interessant...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2006 19:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Ik denk te weten wat voor soort band het gaat worden. Ik was dit weekeinde op een workshop voor lichte muziek in een Hilversumse studio. Daar speelde Novelty Sound Orchestra... een kleine(r)e brassband met ritmesectie. De muziek die zij speelden was speciaal voor hun gearrangeerd en klonk...FANTASTISCH!!! Maar het waren dan ook allemaal topmuzikanten.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2006 11:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Maar vergeet daarbij niet dat de essentie van Novelty Sound Orchestra de speciaal voor deze groep spelers gearrangeerde muziek is. Die arrangeur is Walter Kalishnig, en hij heeft op een hele slimme en passende manier voor dit orkest gearrangeerd.
Dit aangevuld met de individuele kwaliteit van de spelers zorgt voor die lekkere lichte "Novelty" sound.

Als er 'standaard' brassband stukken gespeeld worden die enkel 'aangevuld' worden met een uitgebreide ritmesectie kan dat makkelijk ontaarden in "Brassband met gitaar" zoals een kennis van mij het ooit ironisch uitdrukte.


8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2007 11:28 
Offline

Geregistreerd: 28 aug 2006 13:55
Berichten: 54
Woonplaats: Utrecht
De namenlijst van DBO ziet er veelbelovend uit, dat is het probleem niet.

Ik vind het daarentegen wel een beetje jammer dat ik nergens heb kunnen lezen dat ze werkelijk iets aan brassband-promotie gaan doen, waarbij vanzelfsprekend de brassband-achtergrond niet mag worden verloochend. Het stukje van DBO wekt inderdaad - dat ben ik met Yamahaddatdangezegd eens - de indruk dat DBO op een beetje geforceerde wijze 'populair' wil gaan doen en daarbij wellicht niet met trots de Nederlandse brassbandcultuur vertegenwoordigt.

Wat dat betreft zie ik meer in BBdHP, dat niet mede is 'bedacht' of gepromoot door Concert Op Maat, maar is ontstaan vanuit een netwerk van een nieuwe generatie 'brassbanders', veelal studenten/(aankomende) professionals, die uit puur enthousiasme en ambitie de brassbandmuziek - naast de vele andere muziek die ze spelen - willen promoten en dat met een professionele inslag. BBdHP durft in ieder geval met trots uit te dragen dat het een brassband is die krachtig genoeg overkomt zonder een uitgebreide bezetting (als ze daarin ook werkelijk gaan optreden...) en versterkte muziekinstrumenten. Geen circus, wel mooie brassbandmuziek voor een nieuw publiek.

Ondanks mijn kritiek hoop ik toch dat DBO iets wezenlijks gaat betekenen in de brassband-/muziekwereld en dat ze de brassbandmuziek op een waardige manier gaan vertegenwoordigen, zonder zijn roots te verloochenen.

Ik wens DBO veel succes toe en wie weet zit er wel een dubbelconcert met BBdHP in. Dat zou een mooi afwisselend concert kunnen worden. Je weet maar nooit...


Laatst bijgewerkt door Marty P op 25 sep 2007 11:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2007 11:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Ik vind het maar stil rond the D.B.O.
Ik zie dat Pieter Koster o.a. ook op de lijst staat bij de D.B.O. selectie.
Weet hij iets over de huidige stand van zaken?

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2007 12:13 
Offline

Geregistreerd: 28 aug 2006 13:55
Berichten: 54
Woonplaats: Utrecht
diederik schreef:
Ik vind het maar stil rond the D.B.O.
Ik zie dat Pieter Koster o.a. ook op de lijst staat bij de D.B.O. selectie.
Weet hij iets over de huidige stand van zaken?


Daarom vond ik het ook tijd worden om ze nog even een steuntje in de rug te geven.

Wat betreft Pieter Koster: ik hoop dat hij een rol kan spelen in een soort van samenwerking tussen DBO en BBdHP. Hij heeft het in ieder geval nooit over het DBO met mij of andere BBdHP-bestuursleden voor zover ik weet.

Ondanks het feit dat DBO er op het internet misschien 'professioneler' uitziet dan BBdHP denk ik dat ze bij het DBO wat kunnen opsteken van BBdHP, dat intussen al twee keer succesvol heeft opgetreden. Namelijk bijvoorbeeld dat lef, daadkracht, creativiteit, liefde voor brassbandmuziek en vooral ook realiteitszin toch echt in grote mate aanwezig moeten zijn bij de organisatie van een projectorkest of -band als de 'onzen', anders komt er niks van de grond.

In tegenstelling tot DBO was bij BBdHP ten tijde van de geruchten (nu ongeveer een jaar geleden) over zijn ontstaan de bezetting/namenlijst al grotendeels klaar voor een eerste optreden, of werd daar in ieder geval op de achtergrond hard aan gewerkt. Ironisch genoeg geloofde daar op dat moment buiten direct betrokkenen bijna niemand wat van (behalve visionairs en BBdHP-helden als jij Diederik), maar werden bij de organisatie van DBO vrijwel geen kanttekeningen geplaatst.

Hopelijk nemen een aantal mensen bij DBO het voortouw en gaat er nog iets moois gebeuren. Tot die tijd nodig ik iedereen uit om in ieder geval BBdHP op de voet te volgen. Er staan in 2008 mooie dingen te gebeuren kan ik alvast verzekeren...

Hopelijk ben jij er dan ook weer bij Diederik!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.