trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dweilorkestjes enzo.. wat vinden jullie hier nou van?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 23:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2008 09:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45
Berichten: 651
Woonplaats: Nuenen
Yamahaddatdangezegd schreef:
flugel schreef:
Citaat:
en een paar lippen waar je niet vrolijk van wordt.) :)
tja als iemand hier iets op weet.....

Ademsteun!


Je hebt helemaal gelijk, maar op een gegeven moment, als de drank rijkelijk gevloeid heeft wil het er nog wel 'ns bij inschieten om te blijven letten op ademtechniek...

_________________
Let's make some noise!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 maart 2008 12:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2005 14:52
Berichten: 171
In dat geval zit er nog maar 1 ding op: veel zoenen! Heb je lekkere bloeddoorstroom door de lippen, wat het genezingsproces wat versnelt en mocht het niet helpen is het ook niet erg om te doen :wink:

Nog even on-topic:
Dweilorkesten horen er zeker bij. 't Is alleen inderdaad wel makkelijk om de boel te snel forceren....ben ook nog niet veel dweilorkesten tegengekomen die zachter dan mf spelen (en zelfs dat al bij hogere uitzondering). Elke keer opnieuw dus veel op je techniek letten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2008 06:53 
Offline

Geregistreerd: 25 mei 2008 20:15
Berichten: 3
Je komt er vaak niet om heen, maar ik vind dat gebral en gezuip bij zo'n orkest echt niet kunnen. En dan ook beweren goed te kunnen spelen. het is alleen maar vals en hard. Heeft verder niets met muziek te maken. Ik heb het dan niet over de echte showbands maar die dweilorkesten die bestaan uit muikanten (als je ze zo wil noemen) die het gebruiken al excuus om veel te zuipen en je vooral aso te gedragen. Ik ken een orkest waarbij zelfs ventilen uit instrumenten werden gestolen als "grapje". Heeft niets meer met muziek te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2008 08:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
haha...
Ik zit dus in een enorme ZUIP band.
En we klinken eigenlijk pas tof als iedereen lekker "los".
Bandje swingt als een tiet. Groovy groovy...
We spelen ook maar tot een uur of negen en daarna is het gewoon pilzen.
Heerlijk.
En ik speel Bas daar dus... nooit last van lippen en complete vrijheid om lekker te freaken.
Ik vind het juist lekker om een paar dagen per jaar niet te serieus muziek te maken.

Vind het wel belangrijk dat het goed klinkt.
Maar dat het na een avondje drinkie drinkie wat minder gaat... pfff...
Heej, het is carnaval dat doe je voor de lol

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008 12:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2005 14:52
Berichten: 171
Tribbleslayer schreef:
Je komt er vaak niet om heen, maar ik vind dat gebral en gezuip bij zo'n orkest echt niet kunnen. En dan ook beweren goed te kunnen spelen. het is alleen maar vals en hard. Heeft verder niets met muziek te maken. Ik heb het dan niet over de echte showbands maar die dweilorkesten die bestaan uit muikanten (als je ze zo wil noemen) die het gebruiken al excuus om veel te zuipen en je vooral aso te gedragen. Ik ken een orkest waarbij zelfs ventilen uit instrumenten werden gestolen als "grapje". Heeft niets meer met muziek te maken.


hmm...was hier niet een of ander spreekwoord voor bedacht...iets met kam en dan daar iets over heen scheren? :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008 13:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21
Berichten: 1334
Woonplaats: Den Bosch
Tribbleslayer schreef:
Je komt er vaak niet om heen, maar ik vind dat gebral en gezuip bij zo'n orkest echt niet kunnen. En dan ook beweren goed te kunnen spelen. het is alleen maar vals en hard. Heeft verder niets met muziek te maken. Ik heb het dan niet over de echte showbands maar die dweilorkesten die bestaan uit muikanten (als je ze zo wil noemen) die het gebruiken al excuus om veel te zuipen en je vooral aso te gedragen. Ik ken een orkest waarbij zelfs ventilen uit instrumenten werden gestolen als "grapje". Heeft niets meer met muziek te maken.

Da's nou nog eens een statement!
En een mooie entree is ons levendig trompet forum!

Maar gelukkig Tribbleslayer, zijn er nog legio's mensen (lees publiek) die erg genieten van dweilmuziek, zijn er festivallen, carnaval, gezelligheid en ga zo maar door.
Maar daar kun je makkelijk om heen hoor, je blijft gewoon uit de buurt van dergelijke activiteiten... toch....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008 23:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17
Berichten: 424
Woonplaats: deventer
Luister (en huiver) http://boomp3.com/listen/c12dixmfx_m/de ... -september

Voor een dweilorkest(je) dat regelmatig een eerste prijs wint, (afgelopen zondag nog) vind ik dat er best wel dynamiek in zit. Ook word er nog wel redelijk gespeeld op een paar foute/valse noten na dan... :D

Bij ons is dan ook het motto: Met drank, meer klank... en toch (verschilt per persoon) vind ik sommige muzikanten beter spelen met een paar (lees 20) glazen bier op, dan zonder drank... :P

Ik denk dat het zelfvertrouwen wat meer toeneemt en dat je wat losser speelt met drank op...

Ik denk dat dweilkapel en drank wel een beetje bij elkaar horen, maar toch kan er dan best leuke muziek gespeeld worden...

_________________
Soulband - http://www.tuxedospecial.com
Dweilkapel - http://www.deurbloazers.nl
Trompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952)
mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2008 11:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 sep 2006 09:17
Berichten: 541
Woonplaats: Nieuwegein
Ik vind sommige muzikanten ook beter spelen als ik 20 glazen bier op heb... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.