trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dweilorkestjes enzo.. wat vinden jullie hier nou van?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 22:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 17:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Kerkradenaar1988 schreef:
Ik ben er niet zo'n fan van en ik zal er zeker zelf ook nooit in spelen. Puur en alleen omdat ik graag goede muziek hoor, en dit gaat meestal niet samen met het begrip 'dweilorkest' oftewel spasskapel in Kerkrade en omstreken. Maar de mensen die dat willen.. prima toch?


Het spelen in een dweilband macht inderdaad viel spass.
Het is ook een wereld van verschil met een harmonieorkest of een fanfare. Die zitten te spelen en na elk "werk" hopen ze dat het publiek (als dat er is) wil applaudisseren. Dat is hun beloning.

Als wij met de dweilband optreden proberen we de mensen in de zaal een mix van muziek, zang en show te geven. En het resultaat is heel regelmatig dat mensen mee zingen, polonaise lopen of staan te springen en daarmee laten merken dat ze het geweldig naar hun zin hebben. En dat is onze beloning.

Het is maar wat je wil.

Ik vraag me nu wel af of je de muziek die de dweilbands (bij jullie in de buurt) spelen slecht vind of dat het aan het gemiddelde niveau van de dweilbands bij jullie in de buurt ligt. :?:

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 17:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jun 2006 14:45
Berichten: 18
Woonplaats: halsteren
Jaws schreef:
Kerkradenaar1988 schreef:
Ik ben er niet zo'n fan van en ik zal er zeker zelf ook nooit in spelen. Puur en alleen omdat ik graag goede muziek hoor, en dit gaat meestal niet samen met het begrip 'dweilorkest' oftewel spasskapel in Kerkrade en omstreken. Maar de mensen die dat willen.. prima toch?


Het spelen in een dweilband macht inderdaad viel spass.
Het is ook een wereld van verschil met een harmonieorkest of een fanfare. Die zitten te spelen en na elk "werk" hopen ze dat het publiek (als dat er is) wil applaudisseren. Dat is hun beloning.

Als wij met de dweilband optreden proberen we de mensen in de zaal een mix van muziek, zang en show te geven. En het resultaat is heel regelmatig dat mensen mee zingen, polonaise lopen of staan te springen en daarmee laten merken dat ze het geweldig naar hun zin hebben. En dat is onze beloning.

Het is maar wat je wil.

Ik vraag me nu wel af of je de muziek die de dweilbands (bij jullie in de buurt) spelen slecht vind of dat het aan het gemiddelde niveau van de dweilbands bij jullie in de buurt ligt. :?:


ok, de kwaliteit ligt natuurlijk ook aan het gemiddelde niveau. maar de muziek die gespeeld word is over het algemeen natuurlijk niet bijzonder virtuoos/gevoelig/intelligent/etc. ook de dans die gedaan word - de polonaise - is hartstikke emotieloos zoals het eruit ziet. ik heb dat altijd al bijzonder belachelijk eruit vinden zien, ik snap het niet. maar dat boeit de meeste mensen bij carnaval/vastenavond niet, want dat is ook niet de bedoeling, dat zit niet in 'de roots' van het carnaval, denk ik. eerder gewoon alleen feesten, en vooral dus ook drinken.
maar ik onderscheid me dus van dit, bij deze.

_________________
"Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum" - Friedrich Nietzsche.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 17:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2006 14:53
Berichten: 1070
polonaise emotieloos? heb je die blije, tevreden gezichten wel eens gezien?..moet je maar een goed kijken...(je moet natuurlijk wel ff door die dronken ogen heen prikken)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 18:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2004 15:07
Berichten: 110
Speel zelf ook in een dweilorkest als proberen wij een beetje de nadruk te leggen op de muziek in plaats van show.

Naast de Blaasbalgen en Roodneuzen luister ik zelf ook wel graag naar de Soulstampers.

Hier een zootje filmpies voor de liefhebber:
http://www.helemaaldol.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 18:33 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54
Berichten: 496
Woonplaats: Kerkrade
Ik ben zelf een enorme carnavalsliefhebber. Ik vind het alleen zonde van mijn embouchure om dan veel te spelen. Ik hou het bij de (verplichte) optochten van de harmonie. Verder feest en drink ik dan liever met mijn vrienden.

Natuurlijk moeten er dweilorkesten/spasskapellen zijn, maar het is absoluut niks voor mij. En ik moet ze niet te vaak horen, maar met carnaval is dat natuurlijk geen punt. Daar horen ze bij.

Hoe het niveau hier is weet ik niet, maar het zijn er (net zoals alle orkesten) vrij veel. Ik weet niet hoe andere dweilorkesten spelen, maar hier vind ik het niet zo hoogstaand.

_________________
They call it a wind instrument for a reason!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 16:50 
Offline

Geregistreerd: 10 jan 2006 19:17
Berichten: 11
Woonplaats: Sneek
Ach jaa... het is maar net wat je wilt hea..
Natuurlijk is dweilen niet hoogstaand op muzikaal gebied.. maar het feestende publiek maakt zich daar echt niet druk om!

Voor de muzikale kwaliteiten hebben we fanfare´s en harmonien en dergelijke.. en voor het feest karakter hebben we de dweilclubjes!

Duss misschien niet favoriet bij mensen die echt muzikale hoogstandjes willen.. maar wel favoriet bij mensen die gewoon zonder perfectie willen feesten :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2007 20:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21
Berichten: 1334
Woonplaats: Den Bosch
Barts schreef:
Hier een zootje filmpies voor de liefhebber:
http://www.helemaaldol.nl/

Nou, ik ben wel liefhebber, maar op die site klinken alle nummer maar beroerd.
Misschien investeren in een betere camera of zo...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2007 11:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2003 10:06
Berichten: 79
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Robert66 schreef:
Barts schreef:
Hier een zootje filmpies voor de liefhebber:
http://www.helemaaldol.nl/

Nou, ik ben wel liefhebber, maar op die site klinken alle nummer maar beroerd.
Misschien investeren in een betere camera of zo...


Je bent de eerste die dat zegt, maar doe het maar beter als je het zo goed weet :)
HMD is btw ook voor de fun!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.