trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dweilorkestjes enzo.. wat vinden jullie hier nou van?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 06:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2008 11:42 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
Gonzo schreef:
Ik vind sommige muzikanten ook beter spelen als ik 20 glazen bier op heb... :lol:
Ik wou hem net inkoppen :P

Na een glas whiskey gaat mijn keel meer openstaan en krijg ik een bredere klank ( voor mijn gevoel in ieder geval )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2008 12:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Wat ik op zich wel belangrijk vind is dat de arrangementen in orde zijn. Hier in het zuiden des lands is er een aantal "dweilorkestjes" (zo heten ze hier niet, maar ik bespaar jullie de limburgse naam) die erg goed geschreven muziek ook zo goed mogelijk spelen, al dan niet met drank op (meestal wel, overigens).
Het spel in bovenstaande link van de deurbloazers is op zich niet heel verkeerd, maar het arrangement is erg jammer; met de goede akkoorden en vooral de goede baslijn zou het nummer al een stuk beter klinken, drank of geen drank.

Arrangementen schrijf ik overigens doorgaans zónder drank op.

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2008 13:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17
Berichten: 424
Woonplaats: deventer
de arrangementen schrijf ik zelf ook zonder drank, alleen zei ik ook dat sommige muzikanten beter spelen met drank op... De sousafonist is zowiezo niet de beste van de wereld, met of zonder drank...

Dat van die akkoorden klopt zeker, maar dat ligt (gelukkig) niet aan het arrangement maar aan de afwezig van sommige muzikanten op de opname. Mijn arrangementen zijn minimaal 3 a 4 stemmig en als er 1 iemand niet is, kan dat al de missende noot in het akkoord zijn...

En inderdaad, als ik 20 glazen bier op heb, vind ik ook (bijna) iedereen beter dan anders... CHECK!

Gr. niels

_________________
Soulband - http://www.tuxedospecial.com
Dweilkapel - http://www.deurbloazers.nl
Trompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952)
mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2008 08:05 
Offline

Geregistreerd: 18 maart 2007 18:01
Berichten: 4
Ik speel in een harmonie, 1x in de week repetitie van een uurtje of twee, 3 a 4 x per jaar een concertje, rest van het jaar acties bij de deuren langs papier slepen. In 2000 hebben mijn trompet maten en ik "aan de bar" besloten om een pretband op te richten.
Welnu beste trompetvrienden hiero, behalve alle aangevoerde issues hier ( hopeloze muzikaliteit, gierende aanvoer van biervaten) is het wel mooi dat we voldoende pegels bij elkaar toet met onze kapel (egelander, boerenkapelmuziek en dweilnummers) dat we niet meer hoeft te schooieren langs de deuren.
Kortom zal mij een wortel zijn of iemand het dweilgebeuren gruwelijk vind (mijn schoonmoeder bijvoorbeeld)
Wij hebt er ongemeen veel lol aan en we zijn meer bezig met de toeter dan ooit.
En wat is er nou mooier dan je clubkas te spekken met het uitoefenen van je hobby?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2008 08:11 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
toeterix schreef:
En wat is er nou mooier dan je clubkas te spekken met het uitoefenen van je hobby?


Je eigen kas spekken met je hobby... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2008 08:17 
Offline

Geregistreerd: 18 maart 2007 18:01
Berichten: 4
ga ik doen wanneer ik gepensioneerd ben duurd nog 15 jaar as ik mzzl heb :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2008 09:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
criminelis schreef:
Luister (en huiver) http://boomp3.com/listen/c12dixmfx_m/de ... -september

Voor een dweilorkest(je) dat regelmatig een eerste prijs wint, (afgelopen zondag nog) vind ik dat er best wel dynamiek in zit. Ook word er nog wel redelijk gespeeld op een paar foute/valse noten na dan... :D

Bij ons is dan ook het motto: Met drank, meer klank... en toch (verschilt per persoon) vind ik sommige muzikanten beter spelen met een paar (lees 20) glazen bier op, dan zonder drank... :P

Ik denk dat het zelfvertrouwen wat meer toeneemt en dat je wat losser speelt met drank op...

Ik denk dat dweilkapel en drank wel een beetje bij elkaar horen, maar toch kan er dan best leuke muziek gespeeld worden...


Ik huiver. Misschien is earth wind and fire, toch niet echt geschikt voor dweilbandjes, die om wat voor reden dan ook, eerste prijzen halen.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2008 12:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2005 14:52
Berichten: 171
Ben het eigenlijk wel met Camel eens hier: sta nog niet echt te springen hier.

Vind het eigenlijk maar een kaal nummer.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.