trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat vinden jullie een goede Nederlandse Big Band?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 20:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat vinden jullie een goede Nederlandse Big Band?
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003 13:07 
Offline

Geregistreerd: 21 nov 2002 15:33
Berichten: 22
Woonplaats: Losser
Het is al zo lang stil op deze plek in het forum, terwijl er toch zoveel interessante, leuke bigband muziek is. Wat vinden jullie bijv. van het Dutch Jazz Orchestra? Ik heb er een CD van die ter gelegenheid van 65ste? verjaardag van leider Jerry van Rooyen is opgenomen, grotendeels live. Ik vind dit een fantastische CD, met name "The Gospel" is een fantastisch nummer!! Ook Lucas van Merwijk met zijn Cubop City Bigband is van absolute wereldklasse. Kennen jullie dit? Wat vinden jullie ervan??!! 8O


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003 16:06 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ja, Cubop City BigBand is goed! Ik geloof dat ze net een nieuwe cd uit hebben. Ga van de week even kijken of ik'm ergens kan scoren.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2003 17:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10
Berichten: 148
Woonplaats: Eindhoven
Dutch Jazz Orchestra vind ik persoonlijk echt dode swing geworden (sorry Erik). Ik heb wel een opname met Rick Kiefer uit 1993 die wél OK is (jazeker Erik).

De Cu-Bop City Big Band vind ik erg tof en Fra Fra Big Band en het Jazzorchestra of the Concertgebouw eveneens. Die bands gaan er echt voor en zitten niet in hun standaard te hoesten, zonder dat het publiek er iets van meekrijgt. Maar goed, smaken verschillen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2003 11:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
The New Cool Collective vind ik toch persoonlijk een erg hoog niveua hebben en bijzonder prettig om naar te luisteren.

Maar de Big Band van Loet van der Lee mag er ook wezen (ben de naam helaas kwijt)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jan 2003 12:58 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Big Band Conservatorium Maastricht vind/vond ik ook heel goed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2003 10:27 
Offline

Geregistreerd: 21 nov 2002 15:33
Berichten: 22
Woonplaats: Losser
[quote="ponch"]Dutch Jazz Orchestra vind ik persoonlijk echt dode swing geworden (sorry Erik). Ik heb wel een opname met Rick Kiefer uit 1993 die wél OK is (jazeker Erik).

Die CD die ik zo goed vind, is die van 1993, waar Rick Kiefer ook een solo op speelt, maar ook Ack van Rooyen, die ik persoonlijk toch iets liever hoor. Ook zingt Humphrey Campell hier nog enkele nummers op. Dat vind ik echt een gave CD. Ik heb er ook een CD van hun met repertoire van Strayhorn, die ik veel te vlak vind. Op die CD speelt Oosthof ook niet mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: dode swing ?
BerichtGeplaatst: 07 maart 2003 00:34 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik neem aan dat die Erik ik ben.

Ik ben blij dat jullie niet de smaak van de meeste jazzfans/critics vertegenwoordigen want van deze Cd zijn er zo'n 30000 verkocht en dat is voor een big band plaat bijzonder veel. Ook heeft deze Cd bijzonder veel goede kritieken gekregen o.a. in de Down Beat en New York Times. Toen wij deze muziek speelden voor de Ellington en Strayhorn familie in Pittsburg waren ze erg onder de indruk en zeiden dat ze sinds de Ellington band niet zo'n goede uitvoering van de muziek hadden gehoort.

Maar dit wil niet zeggen dat jullie deze CD ook mooi moeten vinden. Ik persoonlijk denk met veel plezier terug aan alle cd's die we met het DJO hebben opgenomen ook omdat het fantastisch werken was met Jerry en Ack van Rooijen.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2003 17:42 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
janhuizer schreef:
The New Cool Collective vind ik toch persoonlijk een erg hoog niveua hebben en bijzonder prettig om naar te luisteren.

Maar de Big Band van Loet van der Lee mag er ook wezen (ben de naam helaas kwijt)


Loet van der Lee: "Holland Bigband"


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.