trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alle amateur muzikanten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 09:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 12:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Ruli schreef:
ze hebben het nivo aardig opgeschroefd in de tussentijd heb ik begrepen.

Dat valt heel erg mee. Ik heb indertijd Creato (Thorn) examens A, B en C gehaald. Toen mijn muziekvereniging overstapte naar Muziekschool Heerlen, moest ik deze examens opnieuw afleggen, terwijl het muziekschool-niveau zéér ver onder het Creato-niveau lag. Ik heb begrepen dat het muziekschool-niveau inmiddels nog verder naar beneden is bijgesteld. Inmiddels komen zaken als harmonieleer en basis arrangeertechnieken niet meer aan bod. Érg jammer...

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 12:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Yamahaddatdangezegd schreef:
Ruli schreef:
ze hebben het nivo aardig opgeschroefd in de tussentijd heb ik begrepen.

Dat valt heel erg mee. Ik heb indertijd Creato (Thorn) examens A, B en C gehaald. Toen mijn muziekvereniging overstapte naar Muziekschool Heerlen, moest ik deze examens opnieuw afleggen, terwijl het muziekschool-niveau zéér ver onder het Creato-niveau lag. Ik heb begrepen dat het muziekschool-niveau inmiddels nog verder naar beneden is bijgesteld. Inmiddels komen zaken als harmonieleer en basis arrangeertechnieken niet meer aan bod. Érg jammer...


Ik heb vernomen dat ze het tegenwoordig over o.a intervallen en improviseren hebben bij het A-diploma... dit heb ik toen nooit hoeven doen.
Als mij goed herinner was het toen een etude, een voordrachtstuk, een paar toonladders en wat latijnse woordjes.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Alle amateur muzikanten
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 13:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jun 2004 10:04
Berichten: 23
Ruli schreef:
Jasper schreef:
A.van Ooijen schreef:
zelf heb ik wel hafabra C diploma behaald, dus dan kan ik zeggen ik speel op C niveau. en ik weet een ding zeker het is niet gemakkelijk hafabra C, maar ik kan niet zeggen dat ik op D niveau speel omdat ik nog niet hafabra D diploma heeft, daarna kan ik pas zeggen dat ik op D-niveau speel.


Citaat:
Gevorderd trompetist 49jr,zkt betaald werk./in dansorkest.
erv:hafabra D-niveau


Ik geloof dat u het zelf ook niet helemaal eens bent met uw eigen stelling :? !


...scherp Jasper!


Altijd onder werktijd..... :wink: !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 13:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Ruli schreef:
Ik heb vernomen dat ze het tegenwoordig over o.a intervallen en improviseren hebben bij het A-diploma... dit heb ik toen nooit hoeven doen.
Als mij goed herinner was het toen een etude, een voordrachtstuk, een paar toonladders en wat latijnse woordjes.

Stel je van dat improviseren maar niet te veel voor. Dat is wel érg basic. Bovendien word het doorgaans gegeven door klassieke docenten die dan ook niet echt boven de materie staan.

Intervallen zijn er bij mijn weten altijd onderdeel van het A-examen geweest. Gehoor en solfege heeft in mijn A- en B-diploma altijd een grote rol gespeeld.

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 13:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
... ik heb intussen bij een andere vereniging geinformeerd naar een beginnersorkest en die vereniging zegt op te leiden voor een RIJKS-erkend diploma, lijkt me een goed idee als ik die verschillende eisen zo zie....

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 00:41 
Offline

Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01
Berichten: 352
Woonplaats: Hilversum
HanZsizzle schreef:
hahah Dhr van ooijen is in conflict met zichzelf. Wel één van de raarste topics die hier voorbijgekomen is. Doet me denken aan typetje van van Kooten, De man die altijd boos was.


mij doet het meer denken aan Dhr. Krachten met zijn stellingen. die had opzich ook wel een aardig idee, maar net als hier waren de posts niet echt handig opgesteld, en vroeg menig trompetist zich af wat ze er in hemels naam mee moesten.

_________________
dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 01:01 
Offline

Geregistreerd: 21 jun 2005 12:24
Berichten: 134
Woonplaats: Hilversum
Dat je diploma's hebt gehaald geeft in principe alleen aan wat voor stof en muziekstukken gebaseerd op het soort diploma/nivo je een keer onder handen hebt gehad.

Een diploma geeft absoluut niet aan wat je ná het behalen van je diploma hebt bij-(of af-)geleerd.

Daarnaast kan je ook een diploma halen met allemaal 5,6-jes. En beheers je dan de theorie, solfegé en praktijkwerken echt goed? Geeft dat echt aan dat je het "A-nivo" of iets dergelijks beheerst?

_________________
The Grass is Always Greener


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2008 07:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2006 14:53
Berichten: 1070
Diploma's zeggen niet veel.
Diploma's zijn een leuke motivatie om door te gaan, want weer een papiertje erbij is natuurlijk altijd leuk.
De diploma's hebben er wel voor gezorgd dat ik nog steeds trompet speel.

Voor het grote orkest had ik een C-diploma nodig. Maar na mijn B-examen had ik er totaal geen zin meer in (13 jaar, wat wil je ook :wink: ).
Maar mijn "doel" was toen mijn C-diploma, zodat ik in het grote orkest zou kunnen spelen.
Nou, ik wilde het zo graag halen dat ik echt onwijs veel gestudeerd heb de 2 jaar tussen B en C.
In die tijd heb ik dus echt een gigantische sprong (vooruit haha) gemaakt qua niveau.
Omdat het allemaal opeens veel beter ging, kreeg ik er ook echt weer lol in en heb ik besloten om D er ook nog achteraan te plakken.

Dus diploma's zeggen weinig over het niveau, want zelfs op B niveau kun je bij ons je C-diploma halen (al is het dan met allemaal 6jes). Maar dat wist ik toen nog niet, dus ik studeerde er echt heel veel voor :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.