trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dizzy Gillespie & The United Nations Orchestra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 22:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dizzy Gillespie & The United Nations Orchestra
BerichtGeplaatst: 18 feb 2003 14:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
Ik vroeg me af of meer mensen van dit forum deze dvd hebben, en wat ze er van vinden.
Ikzelf vind het een geweldig document. Oke, Dizzy is een beetje zielig en op zijn retour, maar je hoort wel dat hij nog goede ideeen heeft, alleen ze komen er een beetje rot uit.
Met name de solo's van Roditi, en D'Rivera en natuurlijk Sandoval vind ik erg gaaf.(alhoewel Sandoval wel een beetje de circus-artiest uithangt, maar ja, dat zijn we gewend van hem)

Marcel

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2003 14:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Ik had de CD al heel lang in mijn verzameling en heb daar een half jaar geleden ook de DVD bijgekocht.
De beeld kwaliteit is helaas niet echt geweldig (ook het geluid zou wel iets beter kunnen) maar desalniettemin is de DVD van dit concert zeker een aanrader.
Ik ben het helemaal met je eens voor wat betreft de solisten. Zelf geniet ik ook van de geweldige persussionist en de bassist.

Ik heb in diezelfde periode Dizzy samen met Clark Terry mogen horen en later ontmoeten.
Ook toen vond ik al dat Dizzy absoluut op z'n retour was (hij werd helemaal van de sokken geblazen door Clark Terry), maar op deze DVD zie je tch wel dat z'n enhousiasme het hele orkest in beweging brengt.

Ik heb trouwens onlangs (of all places: bij de HEMA :wink: ) voor 7 Euro een DVD met daarop het levensverhaal van Arturo Sandoval gekocht. Het is weliswaar een enigzins geromantiseerde film, maar het leuke is dat je diverse spelers van deze biografie vervolgens in het 'echt' ziet spelen op deze United Nations Orchestra DVD.

Als iemand de naam van die biografie-film wil weten, zoek ik 'm wel even op.
Het schiet me nu even niet te binnen.

8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2003 14:34 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Ik heb 'm 2 weken geleden gezien. Fantastisch!!
Alleen 't zingen mag van mij overgeslagen worden.
Vooral 't einde van Sandoval met die piccolo en dan die 4 oktaven op bes (inderdaad een showpik maar so what??) is GRANDIOOS!
Die 3 slagwerkers zijn ook stuk voor stuk fantastisch!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2003 14:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
MagnumHorn schreef:
het levensverhaal van Arturo Sandoval.............
.......Als iemand de naam van die biografie-film wil weten....


"For Love or Country"

8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2003 09:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Heb drie weken geleden ook de dvd gekochten MOEST tot nu toe elke dag een stukje zien. Hij is echt he-le-maal geweldig.

Vooral de saxsolo's van D'Rivera vind ik supergaaf. En de solo's van Slide Hampton en Claudio Roditi vind ik ook super om naar te luisteren.
Arturo Sandoval speelt ook geweldig alleen wanneer hij solo gaat spelen laat hij iets te graag horen dat hij op trompet echt alles kan.
Verder vind ik ook het nummer met de Dizzy Shells super.

Of ik iets te weinig verstand heb van jazz weet ik niet maar ik vind Dizzy zelf niet buitengewoon. Hij is ook al wel een jaartje ouder en als je dan nog zo kan spelen heb ik daar wel veel respect voor maar ik zit toch meer te kijken en te luisteren naar wat er om hem heen gebeurt.
Wat ik wel mooi aan hem vind is zijn uitstraling.

Misschien als ik wat meer verstand van goede jazz krijg dat ik zijn spelen op deze dvd ook wel ga waarderen......


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.