trompet.nl > forum > Toon onderwerp - black dyke band
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 03:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2007 17:08 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Black Dyke NU te beluisteren op http://www.omropfryslan.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 19:27 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Ondanks de prijs voor
Best instrumentalist:
Richard Marshall, Black Dyke
en
Best soprano:
Peter Roberts, Black Dyke

ging de CoryBand net voor de Black Dyke vanmiddag met de eer strijken tijdens
de "Britich Open"

http://www.4barsrest.com/news/detail.asp?id=6323

Grappig is dat de redaktie van 4barsrest "live" de uitslag, althans de nrs 1 en 2, aardig kon voorspellen
http://www.4barsrest.com/news/detail.asp?id=6322

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 sep 2007 22:10 
Offline

Geregistreerd: 28 aug 2006 13:55
Berichten: 54
Woonplaats: Utrecht
Jammer genoeg was ik niet bij het concert, maar ik kan me voorstellen dat het een mooie avond in Drachten is geweest. Als voorstander van meer brassbandpromotie in Nederland geef ik echter de voorkeur aan meer concerten van Brassband de Hoekpunten i.p.v. Black Dyke (is ook in mijn eigen belang).

Groet,

Marty P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2007 17:50 
Offline

Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24
Berichten: 547
Woonplaats: venhorst
ik ken niet veel bands die brassbands beter promoten dan black dyke,of zeg ik nou iets geks?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2007 12:31 
Offline

Geregistreerd: 28 aug 2006 13:55
Berichten: 54
Woonplaats: Utrecht
Beste Broek76,

Ik ben net als jij een brassbandliefhebber. Uiteraard ga ik niet betwisten dat Black Dyke een fantastische band is of dat het fantastische concerten geeft. Als ik dat zou doen zou ik geen brassbandliefhebber zijn.

Mijn punt is echter dat Black Dyke vooral wereldberoemd is binnen de brassbandwereld en dat het hele brassband-gebeuren toch een soort Engels (dus niet Nederlands)cultuurgoed is. Denk maar aan de ontstaansgeschiedenis, de stijl van spelen, de klankcultuur en manier van repeteren en dirigeren door zgn. 'bandtrainers'.

Brassband de Hoekpunten zie ik als een geschiktere ambassadeur (lees dus niet: een betere band of iets dergelijks) van de brassbandmuziek in Nederland, simpelweg omdat BBdHP een in Nederland ontstane band is en omdat deze band o.a. als doelstelling heeft een nieuw publiek aan zich te binden. Eigenlijk best logisch dus, vooral als je je hebt verdiept in de ontstaansgeschiedenis en ontwikkeling van BBdHP.

Concerten als die van Black Dyke zouden, liefhebber als ik ben, mijns insziens niet in een zaal in Drachten moeten worden gehouden (in een provincie waar 'brassbanding' al stevig geworteld is), maar juist in de grote concertzalen in Nederland, en dat op regelmatige basis (integreren van brassbandmuziek in de Nederlandse muziekcultuur). Daar is uiteraard een hoop brassband-promotie voor nodig om dat voor elkaar te krijgen...

Het concert moet uiteraard fantastisch zijn geweest, maar was voor een band als Black Dyke 'business as usual' en als evenement op zich vooral een mooie brassbandavond waarbij de al bestaande Nederlandse brassbandfanaten getrakteerd werden op een concert van hun Engelse idolen. Dat is dus iets anders dan brassband-promotie.

Met dit antwoord heb ik geprobeerd mijn vorige post op genuanceerde wijze te onderbouwen en er zit dus wel degelijk een gedachte achter mijn post(s). Ik ga er overigens niet automatisch van uit dat jij dat in twijfel trok.

Tot later,

Marty P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2007 13:04 
Offline

Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24
Berichten: 547
Woonplaats: venhorst
nee hoor ik begrijp je goede bedoelingen wel maar als je het over promoten hebt is het inderdaad wel verstandig om eens wat buiten de regio te komen.
mijn ervaring is dat bij mij in de buurt(zuid-oost)de meeste mensen weinig tot niks over brassbands weten,misschien een optie voor BBDP(en andere brassbands)om daar eens een optreden te doen.
persoonlijk ben ik een fan van brassband muziek en het lijkt me erg leuk om er in te spelen maar hier in de buurt zit niks.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2007 10:38 
Offline

Geregistreerd: 28 aug 2006 13:55
Berichten: 54
Woonplaats: Utrecht
Dag Broek76,

Bedankt voor je snelle antwoord. Het zou voor BBdHP een mooie uitdaging zijn om eens iets in 'jouw' regio - inderdaad een beetje een 'blinde brassbandvlek' in Nederland - te doen. Als je goede ideeen of contacten hebt, zouden we dat als BBdHP graag horen. Op de achtergrond spelen al allerlei 'dingen' (aanvragen, mogelijkheden voor concerten van BBdHP) die zeer binnenkort openbaar gaan worden, dus als je nog in 2008 BBdHP in jouw regio wilt laten optreden (eeuwige brassbandroem in jouw regio is dan jouw deel), is het zaak er snel bij te zijn. Je kunt mij bijvoorbeeld een privebericht sturen, je kunt via de website www.brassbanddehoekpunten.tk contact opnemen, je kunt 'ons' aanspreken bij onze optredens of we kunnen in het 'brassband de hoekpunten??'-topic nog even verder 'babbelen', met hopelijk mooie dingen tot gevolg.

Tot later,

Marty P

P.S. Voor de andere lezers, als die bovenstaand gedeelte van mijn post niet goed hebben gevolgd, of niet interessant of relevant vinden, in het kort even een geruststelling: BBdHP, en dan met name 'onze' dirigent Erik van der Kolk, is een groot fan van Black Dyke. Ik zou dus zeggen, klets gerust verder over Black Dyke en voor mensen die brassbandpromotie belangrijk vinden (zoals ik en Broek76) kunnen we misschien even doorgaan op het BBdHP-topic of eventueel een ander nieuw topic starten. Dus misschien tot later...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2007 17:52 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
De CoryBand (winnar British Open) http://www.youtube.com/watch?v=xvlltCrRCKE&v3

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.