trompet.nl > forum > Toon onderwerp - embouchure trainer
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 01:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 22:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
erikveldkamp schreef:
Iedereen is gelukkig niet hetzelfde. Daarbij denk ik dat leads extremer spelen en er dus meer last van hebben als ze ineens een hoop afvallen.

Ik had in die tijd ook geen moeite met etudes of andere muziek wat niet zo inspannend is voor de embouchure. Maar bij het lead spelen kon ik het wel goed merken. De lippen waren dunner en de ademsteun is anders omdat er minder spanning op de buikspieren stond.


Ik ga deze toch schaamteloos gebruiken als mijn moeder weer eens zit te mekkeren dat ik te dik ben :lol:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2010 00:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
erikveldkamp schreef:
Iedereen is gelukkig niet hetzelfde. Daarbij denk ik dat leads extremer spelen en er dus meer last van hebben als ze ineens een hoop afvallen.

Ik had in die tijd ook geen moeite met etudes of andere muziek wat niet zo inspannend is voor de embouchure. Maar bij het lead spelen kon ik het wel goed merken. De lippen waren dunner en de ademsteun is anders omdat er minder spanning op de buikspieren stond.


Ik snap dat je je gelijk weer wilt halen Erik, en wat je zegt is ook waar dat iedereen niet hetzelfde is. Daarom doe ik ook even mijn zegje in de vorm van dat het bij mij geen problemen opleverde. Wil er dan nog voor jou bij zeggen dat ik ook veel in het hoge register bezig ben en niet mijn brood verdien met het spelen van ethudes of de hele dag het 2e deel van het trompetconcert van Haydn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2010 06:28 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik hoef mijn gelijk niet te halen, ik zet hier gewoon neer wat ik zelf mee maak en wat ik bij collega's zie die hetzelfde meemaken.

Ik zei dus ook niet dat JIJ de hele dag alleen maar etudes zit te spelen, maar dat als IK dat doe (dus geen lead speel) er ook geen last van had. De etudes/oefeningen die ik speel gaan overigens ook tot een hoge d of e.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.