trompet.nl > forum > Toon onderwerp - embouchure trainer
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 06:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: u-trainer
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 11:28 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
fortissimo schreef:
Door het gebruik van de u-trainer verdwijnt de vetmassa uit de lippen en onstaat een verfijnder gevoel voor het aanblazen van de juiste tonen.
Natuurlijk komen bij het blazen nog tal van andere aspecten aan de orde zoals diepademhaling,spanning op de buikspieren etc ,etc, maar de u -trainer heeft inmiddels in de praktijk bewezen een zeer goed hulpmiddel te zijn om de embouchure optimaal te trainen. Zelf hebben wij bij het blazen op de zwitserse alphoorn(niet het makkelijkste instrument) goede vorderingen gemaakt en de tonen zijn directer te treffen en voller van toon door het dagelijks even oefenen met de u-trainer.
Ook muziekleraren zijn vol lof over de resultaten van hun leerlingen door het inzetten van de u-trainer.

vriendelijke groet,

Fortissimo


Lokaal vet laten verdwijnen is onzin: een van de grote misvattingen in het fitness gebeuren (met name het TellSell fitness gebeuren :? )

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 11:36 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik ben een paar jaar geleden 20 kilo afgevallen waardoor er ook behoorlijk wat vet verdween uit mijn gezicht. Dat kon ik ook goed merken aan mijn lippen. Ik had het gevoel dat ik het kussentje kwijt was en erg dunne lippen had waardoor ik sneller vermoeid raakte.

Moraal van het verhaal, een beetje vet in en rondom de lippen is juist gunstig voor het bespelen van een koperblaasinstrument... :wink:

Wat betreft dit apparaatje, het zal wel werken om sterkere mondspieren te krijgen, maar dat krijg je ook met studeren. Voordeel van studeren is dat je dan het hele pakket aanpakt en niet alleen maar sterkere spieren krijgt. Het is veel belangrijker WAT je met die spieren doet dan dat je ze alleen maar dom traint met een apparaatje. Daarvoor kun je ook de potloodtruc doen, dat is goedkoper.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: u-trainer
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 11:50 
Offline

Geregistreerd: 18 mei 2010 11:44
Berichten: 7
Woonplaats: rijssen
geachte heer Veltkamp,

Leuk dat u even reageert.
Wat u met het potlood doet is niet vergelijkbaar met het oefenen met de u-trainer.
Uiteraard is spelen het belangrijkst maar soms kan het heel lang duren voor je iets te pakken hebt en vooruitgang boekt.
Als dit simpele apparaatje je kan helpen meer plezier te krijgen in een veel kortere tijd en ook nog een mooiere kwaliteit toon bereikt dan is iedereen blij en worden er meer muziekinstrumenten en bladmuziek verkocht.
Als het erg lang gaat duren voor je met een instrument een mooi resultaat hebt dan geef je het na verloop van tijd op en dat is jammer.
Uw opmerking over dat een dom apparaatje is laat ik voor uw eigen conclusie, dom is het zeker niet en als ervaren alphoorn blazer weet ik echt wel waar ik het over heb.

vriendelijke groet,
fortissimo

_________________
de u-trainer een mooi en goed instrument voor ongekende toonkwaliteit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 12:34 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Dat zie ik dan toch wat anders.

Ten 1e: De kwaliteit van de toon zit NOOIT in de lippen maar ALTIJD in het hoofd. Ik kan met dezelfde lippen een lelijke toon maken of een heel mooi geluid uit mijn trompet toveren. Of mijn lippen nu wel of niet getraind zijn. Eén van de mooiste melodiën met een geweldig geluid is opgenomen door Uan Rasey. Hij moest de melodie van Chinatown inspelen en deed dat na 3 weken vakantie zonder gespeeld te hebben. Dat klinkt fantastisch.

Ten 2e: Een apparaat is van nature dom. er zitten geen hersens in.

Ten 3e: Als je een mooier geluid wilt dan moet je proberen goede voorbeelden te imiteren. Zet een mooi stuk van Maurice André op en probeer dat zo goed mogelijk na te spelen. Of zet een plaatje op van Count Basie en probeer net zo te spelen als Snookey Young. M.a.w. ontwikkel je klankvoorstelling.

Ten 4e: Als je je uithoudingsvermogen op wilt krikken dan kun je gratis bladmuziek downloaden van mijn site. Ik heb het er net vorige week opgezet. Ik doe die oefeningen dagelijks, sterker nog ik ben er nu mee bezig en heb daar altijd veel plezier in en veel profijt van.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: u-trainer
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 12:43 
Offline

Geregistreerd: 18 mei 2010 11:44
Berichten: 7
Woonplaats: rijssen
dag erik,

Zoals zo vaak praten wij langs elkaar heen en kunnen wij nog heel lang bezig blijven.
Denk dat wij het best eens zijn over de meeste dingen.
Ieder moet doen wat ie denkt te moeten doen.
Veel succes met je activiteiten.

groeten,

fortissimo

_________________
de u-trainer een mooi en goed instrument voor ongekende toonkwaliteit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: u-trainer
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 14:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
fortissimo schreef:
dag erik,

Zoals zo vaak praten wij langs elkaar heen en kunnen wij nog heel lang bezig blijven.
Denk dat wij het best eens zijn over de meeste dingen.
Ieder moet doen wat ie denkt te moeten doen.
Veel succes met je activiteiten.

groeten,

fortissimo


In 7 posts het al vaak voor elkaar krijgen om langs elkaar heen te praten...
Wacht ff: heb jij deze nickname speciaal aangemaakt voor het promoten van een muziekapparaatje??


Ennehhh: een apparaatje is misschien leuk voor de lol erbij, maar kan nooit het echte studeren vervangen. Maar misschien is dat voor alphoorn (toch niet het meest makkelijke instrument) wel anders.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 14:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Ik gebruik altijd mijn toeters om mijn embouchure te trainen.. Ben trouwens ook eens 36 kilo afgevallen in 3/4 jaar (goeie ouwe tijd) maar ik merkte er juist weer helemaal niets van met spelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 14:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
36 kilo afgevallen?? Nu weet ik het zeker, ook ik moet gaan afvallen. Als jij het kan, met jouw bierconsumptie, moet ik het zeker kunnen. :lol:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.