trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mijn meest beschamende gebeurtenissen mét de trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2010 21:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ja, ik had dus een mooie advertentie op marktplaats voor mijn Bob Reeves mondstuk. Maar die wordt dus nu een stuk duurder, zit een instrument aan vast...
In dat geval is 500 euro voor 1 mondstuk helemaal niet veel :mrgreen:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 13:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03
Berichten: 743
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Nee, dán Jan Wessels...
Die zette ooit heel even zijn gigbag op de grond áchter zijn auto...
En inderdaad, vergeten 'm binnen te zetten én in zijn achteruit, toetertje total loss...
Maar over Jan zou sowiso een dik boek geschreven kunnen worden :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 15:45 
Offline

Geregistreerd: 03 aug 2010 21:10
Berichten: 88
en dan te bedenken dat ik al half begin te hyperventileren als ik weer eens mijn koffer op de achterbank heb liggen (waarom ik hem niet gewoon in de kofferbak leg weet ik eigenlijk ook niet :lol: ) en vervolgens flink moet remmen en dat ding op de grond stuitert (ja tussen achterbank en m'n stoel, dat past omdat ik m'n stoel helemaal voorin moet hebben omdat ik anders niet bij de pedalen kan :lol: ).

Moet er niet aan denken dat ik m'n trompet zelf de vernieling in help :cry:

_________________
It’s true. I’m kind of retarded. But I’m also kind of amazing.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 17:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Ik trek net vanmiddag mijn trigger die ik op m'n 3e buis van mijn Yamaha piccolo heb laten zetten kapot.. Ook klote. It's a bad day for trumpet players..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 17:36 
Offline

Geregistreerd: 15 jul 2008 01:38
Berichten: 101
Woonplaats: Maastricht
NJFO-Thomas schreef:
Ik trek net vanmiddag mijn trigger die ik op m'n 3e buis van mijn Yamaha piccolo heb laten zetten kapot.. Ook klote. It's a bad day for trumpet players..


was van plan vanavond te spelen...laat dat ook maar zitten :P

_________________
Bach Stradivarius ML 43" Sterling
Kanstul 725 Bb Flugelhorn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2010 23:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Al die brokkenmakers hier...

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 06:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ik heb er weer een paar. En allemaal gedurende 1 en dezelfde snabbel.

Het zat zo: Ik ging samen met een hier welbekende collega een Messiah spelen. In Arnhem. Dat kan gebeuren. De dirigent van het koor bleek een combinatie van een rockster, een hells angel en een muziekdocent. Heel tof.

Het stuk zelf vergt best veel van trompettisten. 14 delen rust, dan meteen inzetten (liefst niet al te vals op een koude D trompet). Omdat het dus inderdaad wel een koud instrument bleek te zijn, gaf ik mezelf de opdracht om niet al te subtiel te spelen. Om valsheid te voorkomen. Deze opdracht, bleek ik toch wat te letterlijk uit te voeren, en het gevolg was dat het lieve kleine viool meisje voor me, een luchtsprong maakte van schrik, waarbij viool en stok omhoog geworpen werden (goddank hield ze beiden wel vast). Heel cartoonesk.
Na dit deeltje, zijn er weer ettelijke rustdelen, tot ver na de pauze. Aldus zaten wij, en ons deeltje kwam eraan om gerepeteerd te worden. Mijn enthousiasme: "Jetzt kommen die Kanonnen"!!!! werd met veel gelach ontvangen. Terwijl ik dit toch echt zeer zachtjes voor me uit riep.

En als laatste, vlak voor het concert, bleek ik toch nerveuser te zijn dan ik verwacht had (niet moeilijk, ik had er 3 zware dagen met cd opnames opzitten, en D trompet plus solo is dan toch best een opgave). Ik kneep zo hard in mijn trompet dat ik de triggerring als trouwring om mijn ringvinger hield...

Al met al ging het best aardig. En hebben we best gelachen, en mooie meiden gezien...

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 15:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Ik heb laatst een halve Weihnachts gespeeld, ook apart.
Toen het vorige week vrijdag zo sneeuwde had ik een schnabbel in Bergen. Ik vol goede moed erg vroeg weggegaan (half 4 's middags) want ik moest en zou op tijd komen. Het concert begon om 20:00 dus ik dacht dat een stukje van normaal drie kwartier wel moest lukken. Ik ging op pad met weinig diesel in mijn auto, ook dat is geen aanrader als je een paar uur stil staat. Het lampje ging al snel op rood en mijn stresslapmje ook. Ik stond muurvast. Er was een brug opengegaan en de slagbomen wilden niet meer omhoog. Af en toe mijn motor uit om brandstof te besparen. 2 en een half uur heb ik op dezelfde plek gestaan en op een gegeven moment werd het zo koud dat ik maar over de niet gestrooide of schoongemaakte en dus met 30cm sneeuw bezaaide vluchtstrook een benzinepomp ben gaan zoeken (geen aanrader). Inmiddels veel telefooncontact gehad met collega's en regelneven. Trompet 2 was naar huis gekeerd en de 3e trompettiste en ik zouden het dus met zn tweetjes gaan doen. Als ik het nog zou redden. Die benzinepomp had ik inmiddels gevonden dus dat was een pak van mijn hart. Ik kon een stukje doorrijden maar kwam op de A9 in nog 27km file terrecht. Hoe hou je het voor mogelijk.. Om de 100 meter zag ik een auto stilstaan op de linker baan. Allemaal mensen met een kapotte auto of zonder brandstof denk ik. Uiteindelijk heeft de 3e trp 1e gespeeld (had gelukkig ook een piccolo mee) en ik kwam precies na de eerste delen met trompet binnen, middenin het concert. Solo gemist, dat was deel 6... Ik ben op stoel 2 gaan zitten en de andere trompettiste is de van 1e naar 2e gegaan en ik heb mn eigen partijtje gespeeld. Toen dus koud coro 24 ingezet, ik had nog geen noot gespeeld de hele dag (gaat continu naar de hoge f op a picc)

De mensen waren erg blij dat ik er toch nog was, na een koude nerveuze rit van 5,5 uur.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.