trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 19:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 07:55 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
De meest basale dingen weet iedereen. Een gigbag of koffer, moet je instrument ten alle tijden beschermen. Maar inmiddels ben ik zelf ook al weer een hele poos op zoek, en tot nu toe heb ik mijn ideale koffer nog niet gevonden.

Wat ik nu in huis heb, voldoet allemaal wel, maar er zitten nadelen aan elke vorm.

Ik gebruik nu bijvoorbeeld een Brassbags. In het leer. Voor 3 trompetten. Want ik wil minimaal twee trompetten kunnen vervoeren en een hoop zut.
Maar een harmon, is al proppen, in dat vakje. En als ik een minimaal stapeltje bladmuziek bovenop wil meenemen, gaat de rits moeilijk dicht. Nog even los van het feit dat die brassbags er erg mooi uitziet, maar minimaal beschermt.

De Marcus Bonna, is een goeie. Maar als ik mijn ideale koffer zou kopen, moet ik er een voor 3 hebben, en dan is dat ding groot, lomp, zwaar en bescherming is hopen. Want als je pech hebt, en het ding valt van tafelhoogte, kan er zomaar een vouw in je beker ontstaan (eigen ervaring, helaas!).
De MB voor 1 trompet is perfect, maar dan moet je wel twee van die dingen hebben, of je sleept een tas mee voor de rest.

Wat er verder op de markt is, aan slappe of minder slappe tassen en koffers, durf ik niet aan. Mijn dienstinstrument moet erin. Mijn eigen instrumenten, en dat is nogal wat aan waarde.

Voorts vind ik het heel jammer, dat koffers vaak weinig ruimte tot eigen invulling geven. Je koopt zo'n ding, en daar moet je het mee doen. MB geeft de mogelijkheid om wat de klooien met door middel van klittenband te bevestigen schuimblokjes, maar daar houdt t wel op.

De prijzen voor de huidige koffers, liegen er niet om. Voor de grootte van koffer of tas voor 3, betaal je al vaak meer dan 250 euro. Als het niet meer is. En aangezien het oog ook wat wil, zou je hem liever in leer hebben, dan in canvas of nylon. Toch?
Ter vergelijk: in een Brassbags tripple zit voor ongeveer 100 euro aan leer verwerkt. Reken daar nog wat bij voor de ritsen, en de zachte binnenkant, kom je misschien uit op 150 euro. De rest is winst voor alle tussenliggende personen.

Ik heb wat zitten meten en rekenen. En ik zou graag van jullie willen weten hoeveel jullie zouden willen betalen voor een koffer die op maat wordt gemaakt. Naar specificaties van het instrument, en helemaal naar smaak van de toekomstige gebruiker.
Binnen afzienbare tijd wil ik voor mezelf een koffer maken, in leer, die exact voldoet aan wat ik zou willen. Dus optimale bescherming, optimaal gebruikersgemak, en precies dat aan ruimte wat ik nodig heb.

Ik ben benieuwd!

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 13:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Ik heb nu net een paar weken de Protec gigbag voor 3 trompetten in gebruik genomen (leren uitvoering). Voor mij is deze ideaal. Alles past erin. Hij wordt alleen wel wat zwaar (maar dat vind ik geen probleem). Wellicht zouden wieltjes het gebruiksgemak vergroten (maar dat wil ik niet). De tas bevat genoeg ruimte voor de instrumenten (ik heb een trompet en een cornet mee, een bugel past er nog bij). Verder zit er een groot voorvak op de tas, waar met gemak een hele zooi muziek inpast + standaard. Er wordt een aparte dempertas meegeleverd (kun je aan de tas vastmaken, alsware een extra zijvak). Hier passen met gemak mijn 2 trompetstandaarden, straight mute, cup mute en harmon mute in.

Tijdens de wekelijks harmonierepetitie heb ik meestal ook nog mijn laptop mee voor AMV-lessen en natuurlijk de blokfluit. Past ook allemaal makkelijk.

En het ding ziet er nog goed uit ook. Ik ben dus een erg tevreden mens :-)
Mijn inziens zitten mijn instrumenten prima beschermd, maar daar valt natuurlijk over te discussiëren (het is en blijft een zachte koffer).

Meer als deze kost zou ik er dus niet voor willen betalen. Een koffer met betere bescherming (op maat gemaakt) a la MB kan nooit aan deze gemakken tippen. Deze wordt namelijk zeker te groot om fatsoenlijk te kunnen vervoeren en dan zou ik weer kiezen voor afzonderlijk vervoeren van de instrumenten.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 13:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
De ipac van protec en de marcus bonna, lijken geloof ik nogal wat op elkaar. (Ik weet niet of jij de ipac hebt).

Maar inderdaad: gewichtsbesparing zonder op veiligheid in te leveren, zou ik nastreven.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 13:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Ik heb niet de Ipac (als ik dat zo zie pas daar lang niet alles in wat ik erin stop), maar deluxe triple gigbag (leren uitvoering). Over de bescherming valt daar uiteraard over te discussieren (voor mij ruim voldoende, is een keuze die je maakt). Maar qua gemak is hij dus ideaal.

Het zou mooi zijn als zoiets er was in een "harde" uitvoering, maar mijn inziens kan dat niet in dusdanig compacte vorm.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 13:47 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik vind, maar dat is strikt persoonlijk, dat er geen compromis mag zijn wat veiligheid betreft.
En dat compromis maak ik nu, noodgedwongen, omdat ik nog steeds niet mijn ultieme behuizing heb gevonden.

Maar compact, en veel vervoeren, is natuurlijk een lastige combinatie. Zeker als dat ook nog eens veilig moet.

Maar ik heb inmiddels wel al zo wat ideetjes opgedaan, over hoe ik het zou willen.
De vraag is echter of dat haalbaar is.

Puur uit nieuwsgierigheid: wat was de prijs van jouw tas?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 14:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Mijn achternichtje is fagottiste en heeft mij ooit gewezen op:
http://torpedobags.com/

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze koffer? Volgens hun site zijn ze bij Thomann te verkrijgen.

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 15:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
marnix schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid: wat was de prijs van jouw tas?


Ik heb hem zo goed als nieuw van iemand over kunnen kopen. Nieuw zijn ze bij Thomann.de €250,- meen ik.

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waar moet een koffer/ gigbag aan voldoen
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 17:11 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
De Torpedo's die ken ik wel. En ik moet zeggen dat ik de koffer die ik hebben wil, voor meer dan 800 dollar wel heel erg aan de prijs vind.

Zeker gezien het feit dat de prijs voor de nylon versie 300 dollar lager ligt.
Dan moet het leer wel dermate uitzonderlijk zijn om dat prijs verschil waar te maken.

Let wel: de prijs van het leer zelf zal om en nabij de 125 dollar liggen voor een dergelijke koffer, en het verwerken ervan is natuurlijk wat duurder, maar inmiddels niet meer zo vreselijk veel duurder dat het zoveel zou moeten schelen.

Ik denk dat je een koffer van die sterkte (want dat geloof ik wel) voor veel minder dan dat bedrag zou kunnen maken.

Maar dat moet ik nog eens berekenen. Het mooiste zou inderdaad zijn als ik een koffer/tas kan maken voor 250 euro.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.