trompet.nl > forum > Toon onderwerp - C trompet Yamaha YTR9445CHS
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 13:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: C trompet Yamaha YTR9445CHS
BerichtGeplaatst: 28 mei 2013 19:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
erikveldkamp schreef:
Wow, Hans Govaart op een Bach. Dat ik dat nog mag meemaken... :wink:

Ik geef je verder helemaal gelijk wat je over Yamaha instrumenten schrijft, maar het is maar wat je zoekt in een instrument. Ik ken genoeg muzikanten die erg goed functioneren en klinken op een Yamaha, zowel op trompet als op trombone. Zolang je je er zelf maar prettig op voelt.


Natuurlijk ligt het eraan wat je zoekt. Ik geef ook geen waarde-oordeel, het een is niet beter dan het ander. Met een Yammie pas je altijd overal tussen, da's ook een kwaliteit.

En dat ik nu op een Bach speel ... Tsja.
In trombones is veel minder keus dan in trompetten. King is de grootste, maar dat ligt me helemaal niet. Yamaha zoek ik niet en hier liep ik tegenaan. Bach trombones zijn net als Schilke trompetten heel herkenbaar. Blijkbaar zoek ik dat.
Ik heb er zelfs 2, behalve de kleine NY6 ook nog een 36B met kwartventiel voor het grotere werk.
Rath en Shires zijn kleinere bouwers maar buiten budget.
Heb op de beurs op de nieuwe Schilke trombone gespeeld. Die is echt te gek maar in NL nog steeds niet leverbaar :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C trompet Yamaha YTR9445CHS
BerichtGeplaatst: 28 mei 2013 20:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Roel schreef:
Hans schreef:
nou ja, behalve Monette dan, die klinken allemaal alsof het waterkurkje gescheurd of verloren is :? )

Ik heb het even geprobeerd, want ik hou heel erg van het geluid dat sommige solisten uit hun Monette halen. Maar helaas Hans, het werkt niet, het effect van een gescheurd of verloren waterkurkje is toch écht anders.

Smaken verschillen, het lijkt me handig om dat hier te respecteren.

Zo vind ik het trompetgeluid dat door sommige als 'helder' of 'briljant' omschreven wordt vaak veel te schel en ongenuanceerd. Ik ga dan toch ook niet bij elke bijdrage over bijvoorbeeld een Feniks Hades beweren dat ik liever luister naar een varken dat gekeeld wordt? Terwijl ik gewoon het geluid niet mooi vind, meer niet.

Hans, je houdt niet van het geluid dat uit een Monette komt, tenminste, als er stoffig en omfloerst gespeeld wordt. Waarvan akte, je bent niet de enige. Ik denk er nogal anders over, en ik ben ook daarin niet de enige. Smaken verschillen, zullen we het daar maar gewoon op houden?


Blijkbaar heb je me na al die jaren dat ik hier aktief ben nog steeds niet begrepen. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.
Mijn aversie tegen Monette, voor zover die er al is, gaat niet om de trompet an sich maar het hele gebeuren eromheen. Op het moment dat Monette reëele prijzen gaat vragen (zeg 2500 - 3000,-) zul je mij er niet meer over horen. We hebben het hier over instrumenten die, technisch gezien, niet meer dan redelijk in elkaar zijn gezet. Elke Duitse bouwer (en daar reken ik voor het gemak Hub en Adams ook ff bij) bouwt kwalitatief betere instrumenten dan Dave. Ik heb er meerdere bespeeld (p3, p4, xlt, mf) en ze zitten gewoon slordig in elkaar. Kan expres gedaan zijn vanwege stoer image, weet ik niet. Maar de klankverschillen zijn ook nog eens behoorlijk klein, en plat.
Ik zeg niet, en heb ook nooit gezegd, dat ik niet van omfloersd geluid hou, integendeel, ik heb een megagroot schilderij van Chet in de woonkamer :wink:

Maar ik verwacht van een toeter van € 10.000,- !! toch iets meer. En van een orkest-C trompet verwacht ik geen Eric Vloeimans sound. Monette zal zeggen dat dat een bewuste keuze is, maar ik ga er vanuit dat het te wijten is aan een gebrek aan vakmanschap, zeker als je ziet hoe ze allemaal gebouwd zijn, en hoe ze allemaal klinken.
Geeft niks natuurlijk, maar als je dan die dingen voor zo'n belachelijke prijs aan de man probeert te brengen door een blabla campagne en filmpjes die op comedy central niet zouden misstaan, dan haak ik af.
Jouw A8 is geen minder instrument dan een Ranja, maar ik denk dat je je toch ff achter de oren krabt als Adams je een factuur van € 30.000,- zou sturen, want dat kost die Portland-versie van de A8.

Dus ik ben niet zomaar aan het bashen, ik doe alleen niet mee met de Monette-religie. Wellicht dat ik zo wat duidelijker ben geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C trompet Yamaha YTR9445CHS
BerichtGeplaatst: 29 mei 2013 01:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Haha, ik moest wel echt lachen om "Ranja".

Tja, je verhaal is duidelijk, en voor een deel ga ik er in mee. Ik heb 1 Monette trompet bespeeld en die viel tegen. Daar staat tegenover dat Monette mondstukken, slecht gemaakt of niet, wel echt iets heel speciaals zijn voor mij.

En prijzen: dat is de wet van vraag en aanbod. Ik ben blij dat Miel niet dezelfde truc uithaalt, maar ik ga ervan uit dat Dave zijn prijzen zo stelt dat hij maximale winst haalt, en volgens mij doet elke bouwer dat. Monette haalt een ander trucje uit, en of je het nu leuk vindt of niet, of je er nu in trapt of niet, het werkt blijkbaar.

Ik reageerde alleen even op het sneertje richting Monette, ik denk dat het langzaam mooi geweest is. Zeker in het Monette-topic zelf, als je er niet van houdt, blijf er mooi weg, en ik denk dat dat een hoop ellende scheelt, ook voor jezelf. (Hoewel: ergernis schijnt ook een vorm van vermaak te zijn.)

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C trompet Yamaha YTR9445CHS
BerichtGeplaatst: 29 mei 2013 05:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Hans schreef:
...Ik heb er meerdere bespeeld (p3, p4, xlt, mf) ....


...p4...interressant...

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C trompet Yamaha YTR9445CHS
BerichtGeplaatst: 24 jul 2013 18:41 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2007 08:27
Berichten: 638
back on topic.

De Yamaha speelt echt waanzinnig. Juist in een grote concertzaal (die ene in Amsterdam bv :wink: ) is het een ideaal instrument. Qua klank, projectie, stemming, heel goed allemaal. De Bach is nog niet weg en ga ik ook niet weg doen. Maar voor groot symfonisch werk, is nu de Yamaha toch de eerste keuze.

Ik heb gewoon het geluk een goede te hebben. Deze is van een professionele speler geweest en ik ga ervan uit dat hij uit meerdere exemplaren heeft mogen kiezen.

Er komen wel eens trompettisten bij ons die net met een studie zijn begonnen en nog geen c-trompet hebben. De Bach kan ik dan nu mooi af en toe uitlenen.

_________________
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: C trompet Yamaha YTR9445CHS
BerichtGeplaatst: 17 dec 2014 20:29 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2007 08:27
Berichten: 638
Tijd geleden toch een grote opruiming gedaan. 4 C-trompetten voor een amateur gaat natuurlijk echt te ver.

De keuze is helaas gevallen op de Yamaha. Soms denk ik met weemoed terug aan de Chicago, maar ik heb net een mooie concertserie achter de rug met de Bach 229GH. Die Bach en de Monke blijven... ik hoop niet dat ik hier over een paar jaar ook op moet terugkomen :).

Wie weet als ik ooit een Chicago 2 in m'n handen krijg, die schijnt ook wel weer erg goed te zijn.

Een collega in de sectie had een setje Ken Larson conversions (Yamaha Chicaga body en een Bach 229 beker). Ook erg begeerlijke instrumenten!

_________________
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.