Elke keer als ik hier wat post ben ik benieuwd wat jij weer voor negatiefs eruit kan halen en ik word nooit teleurgesteld. Je doet dat door zo selectief in je straatje te lezen dat je altijd gelijk hebt. Het is je blijkbaar ontgaan dat ik in mijn post juist stel dat er wel goede bugels gebouwd worden maar dat dat niet de Sonore en consorten zijn. Ga je braaf een lijstje van goede toeters op zitten noemen alsof ik het daarmee oneens zou zijn.
Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat juist NIET over die toeters, misschien is het je ontgaan maar het gaat over een Sonore flugelhorn van 50 euri en in het kader daarvan over de zin en onzin van het aanschaffen van een derde wereld flugel.
Jij altijd met je kolder, kijk in de spiegel en huiver.
Mocht je mijn mening echt kolder vinden kijk dan eens naar wat op TH het bijbeltje voor de aanschaf ve flugel wordt beschouwd, ik was het even vergeten maar speciaal voor jou weer opgezocht:
http://www.dallasmusic.org/gearhead/Flu ... Guide.htmlNaar jouw mening waarschijnlijk ook flauwekul maar even een paar citaten:
over goedkope flugels:
A few manufacturers have "standard" or "student" or "intermediate" flugelhorns. These are generally not worth buying. Their value depreciates steeply and immediately; their playability, intonation, and sound are compromised, and they are unsatisfying to own.
over overblazen:
The smaller bore horns tend to play easily but can get stuffy when pushed and can be easily overblown. They do tend to force you to play the flugel differently and maybe more flugel-like.
over exoten:
And what I call third world instruments, growing like weeds at places like eBay, made in Eastern Europe, India, Taiwan (except Jupiter), and China, are an even greater waste of money. This includes Amati, Laval, Monique, Winston, Maxtone, etc., and whatever new names they regularly come up with. All of these are simply money wasted.
Inderdaad, mijn Jupiter was van 1999 en ergens in 2001 of 2002 heeft Jupiter zijn fabriek geheel gereorganiseerd en geretoold met betere instrumenten tot gevolg.
Mocht je nog interesse hebben dan kun je ook lezen dat sommige gerenommeerde merken zoals Getzen, Benge, King en Holton er toch in geslaagd zijn slecht intonerende bugels te bouwen, toch wel een klein bewijs dat het niet zo gemakkelijk is om een goede flugel te bouwen.
Mocht je dit ook allemaal kolder vinden dan wil ik je er op wijzen dat hij de door jou goedbevonden instrumenten ook goed tot uitstekend vind, dus aan jou de keuze.
Blijft over: wat heb ik nou eigenlijk verkeerd gezegd tegen de OP?
P.S. De betekenis, en niet zonder reden, van het woord flugelhorn in de Urban Dictionary:
http://www.urbandictionary.com/define.p ... flugelhorn