trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe silent brass; versies
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 14:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 21 aug 2014 21:00 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2007 14:25
Berichten: 9
Dag,

Omdat ik graag de silent brass wil proberen als studiedemper en ik zag dat er een nieuw model uit is waarover ik ook wat betere dingen hoor dan die dingen van 'vroeger' zat ik rond te zoeken op het grote web.

Ik vond op http://nl.yamaha.com/nl/products/musica ... mode=model echter zoveel verschillende modellen dat ik geen idee heb wat nou wordt aanbevolen.

Heb het gevoel dat SB7X de meest 'normale' is, gezien er bij compatibility ook bij elk model staat: "SILENT Brassâ„¢ SB7X / Pickup Muteâ„¢ PM7X".

Hebben jullie enig idee? Wat googlen leverde weinig resultaten op over de specifieke modellen.

alvast bedankt met het beantwoorden van mijn 2e post in 7 jaar :D

PS: Ik heb net mijn trompet, genoemd in mijn op dit moment enige andere post, helemaal schoongemaakt en opgepoetst na jaren en hij speelt fijn ;-)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 09:31 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
https://www.youtube.com/watch?v=fBN39jmFEfA

De nieuwe silent brass heeft een heel ander model demper, de oude was heel groot als een grote straight, de nieuwe verdwijnt helemaal in de beker, meer zoals de Bets Brass demper.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 15:44 
Offline

Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43
Berichten: 433
Woonplaats: Rotterdam
Theprof82 schreef:
Dag,

Omdat ik graag de silent brass wil proberen als studiedemper en ik zag dat er een nieuw model uit is waarover ik ook wat betere dingen hoor dan die dingen van 'vroeger' zat ik rond te zoeken op het grote web.

Ik vond op http://nl.yamaha.com/nl/products/musica ... mode=model echter zoveel verschillende modellen dat ik geen idee heb wat nou wordt aanbevolen.

Heb het gevoel dat SB7X de meest 'normale' is, gezien er bij compatibility ook bij elk model staat: "SILENT Brassâ„¢ SB7X / Pickup Muteâ„¢ PM7X".

Hebben jullie enig idee? Wat googlen leverde weinig resultaten op over de specifieke modellen.



alvast bedankt met het beantwoorden van mijn 2e post in 7 jaar :D

PS: Ik heb net mijn trompet, genoemd in mijn op dit moment enige andere post, helemaal schoongemaakt en opgepoetst na jaren en hij speelt fijn ;-)


Je moet natuurlijk de SB7X hebben.
Wel even je trompet meenemen en de mute passen voor de zekerheid.

Deze nieuwe versie lijkt me wel een verbetering zeker omdat de demper niet zo uitsteekt. Dat laatste vind ik wat vervelend bij de oude versie die ik heb.
Verder is de Silent Brass heel prettig als je in de late of de vroege uurtjes wilt studeren.

_________________
Een vrijenblije groet van
Antoni

http://www.antoni-art.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 23 aug 2014 01:17 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2007 14:25
Berichten: 9
Heb je ook een argument waarom die SB7X de beste keuze is? Ik ben sowieso erg benieuwd naar de nieuwe Silent Brass, en doe ook niet zo vaak impulsaankopen dus af en toe is het wel leuk, maar ik wil wel het beste model. Maar meer betalen voor iets wat praktisch hetzelfde is vind ik zonde.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 23 aug 2014 07:51 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
Het zal te maken hebben met de weerstand, intonatie en compactheid van het model.

Ik zelf heb de eerste silent brass gehad, maar zelden gebruikt. Vooral omdat de weerstand tijdnes het spelen zo veel veranderde, maar misschien dat dat met het nieuwe model is opgelost.

Mijns inziens kun je beter een studie demper kopen alla best brass of bremner. Dat werkt voor mij een stuk prettiger.

Het beste advies blijft: ga naar een winkel en probeer het uit. Op dit forum krijg je van iedereen een andere mening, omdat idereen andere wensen heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 24 aug 2014 16:21 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2007 14:25
Berichten: 9
Waar zou ik zoiets kunnen uittesten? Ik woon in Amsterdam trouwens.

Iemand een idee? Ik heb hier nog nooit echt een muziekwinkel gevonden. Vind wel wat online maar daar zie ik niet dat ze zulke accessoires hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 25 aug 2014 19:49 
Offline

Geregistreerd: 20 okt 2008 21:33
Berichten: 86
Theprof82 schreef:
Waar zou ik zoiets kunnen uittesten? Ik woon in Amsterdam trouwens.

Iemand een idee? Ik heb hier nog nooit echt een muziekwinkel gevonden. Vind wel wat online maar daar zie ik niet dat ze zulke accessoires hebben.


Terpstra muziek in Lijnden.
http://www.terpstra-muziek.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe silent brass; versies
BerichtGeplaatst: 27 aug 2014 00:05 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2007 14:25
Berichten: 9
Ha, heel duidelijk is hun site niet wat betreft assortiment. Maar even gemaild dan (helaas erg druk overdag en dus geen tijd ze te bellen)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.