trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mag op geen enkele tijden meer spelen van onze buren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 09:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mag op geen enkele tijden meer spelen van onze buren
BerichtGeplaatst: 19 okt 2014 10:46 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Er zijn verschillende soorten hotel- of studie dempers te koop, die beter het geluid smoren dan de standaard dempers, bv:
Wallace studiedemper, Yamaha (silent brass), of een zak: Afbeelding
Ik heb die zak: ziet er niet uit, goedkoop, en functioneel... :mrgreen:
Bij een goede blaasmuziekzaak is er veel keus.
Google "studiedemper" "trompet", en je vind van alles.

Ik geef toe, studeren zonder silencer is veel prettiger, maar je kan in ieder geval iets.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Kattenverjager wordt gebruikt als Mosquito
BerichtGeplaatst: 19 okt 2014 11:38 
Offline

Geregistreerd: 18 okt 2014 13:49
Berichten: 6
Dank voor je tip!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mag op geen enkele tijden meer spelen van onze buren
BerichtGeplaatst: 21 okt 2014 01:09 
Offline

Geregistreerd: 20 dec 2009 00:22
Berichten: 132
renske schreef:
De buren vinden mijn getrompet niet prettig. Ik heb met ze overlegd op welke tijdstippen ik dan het beste kan spelen, zodat ze er zo weinig mogelijk last van hebben. Maar zij geven aan dat ik nooit meer mag spelen. Ook demper vinden ze niet afdoende.

Dan ben ik wel benieuwd hoe jullie woonsituatie is? Als ik het zo inschat ben je nog te jong om een uitwonende student op kamers te zijn.
Wonen jullie in een gehorige flat o.i.d.?

Met een goede studie-demper kunnen de buren je niet meer horen als het goed is. Ik heb meerdere studiedempers geprobeerd en over een langere periode met elkaar vergeleken. (heb wel een tijd op kamers gewoond in studentenflats)
Er waren twee dempers die heel erg goed waren: De Best Brass practice mute en de Wallace Practice Mute.
De Best Brass dempt enorm en kun je alleen maar horen in de ruimte waar jij speelt. Hij is handig, omdat hij compact is en heel makkelijk mee te nemen is en toch het geluid van je trompet niet erg aantast. Hij is echter wel duur en de weerstand is ook vrij hoog.
De Wallace practice mute is ook een goede en die heb ik zelf gekocht, omdat hij iets goedkoper was en wat lichter speelt. Daarnaast is hij ook nog als gewone demper inzetbaar voor Jazz bijvoorbeeld. Er zit een busje in waarmee je de weerstand kunt aanpassen. Ik heb dan wel dat buble model, dus niet die hele compacte versie. Hij dempt qua decibels iets minder dan de Best Brass, maar meer dan voldoende. Ik kan me niet voorstellen dat je buren je kunnen horen als je daar mee speelt. Hij zal ongeveer rond de vijftig euro kosten tegenwoordig en ik denk niet dat je in die prijsklasse betere dempers zult vinden.

Oefenen met demper stelt je in staat om thuis te oefenen zonder veel overlast te veroorzaken, maar je moet wel zorgen dat je ook voldoende zonder demper speelt.
Indien dat thuis niet kan kun je misschien elders oefenen?

Citaat:
Zodra ik ga spelen zetten zij een soort mosquito in tegen dieren. Dit is een hele hoge pieptoon dat alleen jongeren kunnen horen. Deze pieptoon doet erg veel pijn aan mijn oren. Ik krijg hiervan zelfs oorpijn. Kennen mensen dit apparaat? Ook wel kattenverjager genoemd?

Weet je zeker dat de buren zo'n apparaat hebben en dat het niet iets anders is? Helaas ken ik die dingen en ik vind het schandalig dat sommige mensen deze marteltuigen in publieke ruimtes ophangen.
Ze zijn behalve irritant gewoon schadelijk voor het gehoor. Naar mijn mening is het onzettend associaal, want het is apparatuur waarmee je mensen gehoorschade toe kunt brengen.

renske schreef:
De politie wil niets ondernemen omdat die niets hoort.

De politie is al ingeschakeld? Dan is het stadium van de redelijkheid al voorbij blijkbaar? Zoals eerder in dit topic opgemerkt is het natuurlijk beter om er in goed overleg uit te komen. Verstoorde burenrelaties wil je liever voorkomen. Het moet echter wel van twee kanten komen natuurlijk.
Heb je officieel aangifte gedaan?
Het is werkelijk een argument van lik me vestje van de politie. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat ze zo reageren.

renske schreef:
Dan ga ik dat zeker proberen. Want deze pieptoon is niet te verdragen. Als ik naar de winkel fiets dan lijkt het alsof ik de pieptoon daar ook nog hoor. Het duurt een enige tijd voordat dit irritante geluid weer weg is uit mijn gehoor? Alsof je een tijdlang je muziek te hard hebt gehad!

Heel vervelend en je moet daar zeker mee oppassen. Je moet overigens ook niet naar te harde muziek luisteren. Als je oren fluiten of piepen na het luisteren naar een cd of een live concert, dan is dat al een signaal dat je gehoorschade bent opgelopen. De oordopjes of koptelefoon dus niet te hard zetten en bij het uitgaan kun je beter oordoppen ter bescherming gebruiken, want de geluidsdruk is bijna altijd te hoog in clubs en bij optredens.
Je oren zijn erg belangrijk, zeker als muzikant en echt waar het hoeft maar één keer mis te gaan en je zit met onherstalbare schade voor de rest van je leven, zoals bijvoorbeeld tinnitus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mag op geen enkele tijden meer spelen van onze buren
BerichtGeplaatst: 21 okt 2014 22:41 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2014 19:00
Berichten: 79
Woonplaats: Baarn
ik heb min buren gevraagd hoe het gaat nu ik trompet oefen en ze hebben niet eens wat gehoord tot nu.

ik oefen lange tonen en chromatisch toon ladder met een open trompet, maar wel gericht in een (wat ik eerder "hol" noemde) kast met geluid dempend matriaal.

dit werkt misschien zo goed dat ik "in overleg" zelfs mijn oefendemper weg kan laten

ik heb geen idee hoe ik een afbeelding van mijn "gedempte kast" kan posten.... geintereseerde kunnen me een pm. sturen op jaccopax@gmail.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.