@ ruli, ik heb horen lezen spelen 1 (en heb deel 2, toevallig vandaag, voor mn verjaardag gevraagd)
na de opmerkingen van Marnix heb ik, vadaag, sinds weken weer gespeeld uit deze methode en dat bevalt goed ... ik ga gewoon deze methode volgen.
tijdens het spelen goed op het geluid te letten en dan vooral de echo-oefeningen
ik heb dat boek, na aanschaf, weggelegd omdat ik aardig wat jazzplay- alongs kon meespelen (overmoed
)..ik ben dan zo bezig met het bijhouden van het tempo en de vingers etc. dat ik ongetwijfeld slechte dingen aanleer. ik heb dat ook wel eens opgenomen en het klonkt nergens naar !!
@ Marnix, om alle verwarring te voorkomen ga ik de "horen lezen & spelen methode' oefenen" en verder mn mond houden,
daarin staan ook stap voor stap trompet termen uitgelegd wat ook wel helpt als ik hier weer eens vraag stel.
over les nemen ... ik ken een symphatieke trombone speler en zang leraar (proffesional) ..is het een redelijk alternatief om bij hem langs te gaan, dat ben ik zowiezo van plan.