trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Billie Holiday
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 09:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016 11:51 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Jullie beiden doen mij aan een van mijn rijlessen denken...
Het was een mooie zaterdagmorgen en mijn instructeur dirigeerde me naar een rustig stukje, alwaar we konden gaan oefenen op de bijzondere verrichtingen.
Daarmee bijna klaar, zagen we op het fietspad 2 oude mannetjes elkaar naderen. De ene op een fiets, de andere op zo'n scootmobiel. Er was meer dan genoeg ruimte om elkaar te passeren, maar toch slaagden die ouwe mannekes erin om elkaar frontaal te raken.
Want beiden vonden ze dat ze het meeste recht op ruimte hadden.
Mijn instructeur en ik vonden toch dat we even moesten kijken, of er geen gewonden waren, het oude manneke op de fiets kwam namelijk (nogal koddig) ten val, en we waren maar al te zeer bereid om ehbo te verlenen. Dat bleek niet nodig. Beide krasse heren stonden al weer recht overeind, elkaar in plat Amsterdams af te bekken. En ook dat was hoogst komisch.

Jullie waren vast iets heel hoogs in het bedrijfsleven, niet gewend aan tegenspraak. Want andere meningen (ook al komen die van mensen die uit ervaring of beroep meer weten en beter weten) worden door jullie te vuur en te zwaard bestreden. Waarschijnlijk nog niet helemaal gewend aan jullie pensionering of zo...

Desalwelteplus: van dit soort bitchfights geniet ik mateloos. Ga zo door heren. 8)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016 12:52 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Zo zie je maar Lucien, het kan nog altijd arroganter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016 12:56 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Interessant verhaal trouwens over die rijlessen, Marnix.
Toch geweldig waar al die ervaring en beroepskennis jou intellectueel gebracht hebben, chapeau!

P. S. En ben je echt toen geslaagd voor het theorie examen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016 13:03 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
ja man! 8)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016 13:05 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Vandaar dat ze dat recent hebben verzwaard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016 13:07 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Oja? Hoe kom je daar bij?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 08:40 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Nu het zo persoonlijk wordt moet ik misschien een soort van verantwoording, cq verklaring afleggen. Dat kan nu pas want ik was, blijkbaar heel tijdelijk, van het forum afgeschopt. Blijkbaar werd voor iemand, die zich aanvankelijk kostelijk vermaakte, toch de amusementswaarde wat te hoog.
Even aangaande Luciën:
Het is een merkwaardig gegeven dat mensen die aan het fantaseren slaan daarbij details toevoegen die eigenlijk niet ter zake zijn maar als functie hebben de geloofwaardigheid van hun spinsels te verhogen, een soort anekdotisch rookgordijn. Vraag het aan elke rechercheur of rechter (waarvan ik dit heb). Het is een ideale manier om hun klantjes in de val te laten lopen (ook de belastingdienst gebruikt een programma dat dit soort inconsistenties te opspoort voor de keuze van hun steekproeven).
Nu Luciën. Prijzenswaardig is dat hij zo enthousiast is over Billie Holiday, zo enhousiast dat hij de wereld daarin wil laten delen, zie deze post maar ook een gelijktijdige op TM:

Re: New Thread #1: My top jazz tune list... thoughts?
Funny and with the typical kind of melancholy in Billie's voice. Her voice was not yet affected by her troublesome life.

Never liked Billie before (stupid me!!), but three years ago she caugt my ears and has something in her voice that almost everytime gets my eyes cloudy.

https://www.youtube.com/watch?v=cMrS9_4XyYI

Meerdere malen maakt hij dus ons duidelijk dat stupid me hij DRIE jaar geleden (met vochtige ogen) Billie Holiday ontdekte. Maar mijn achterdochtige geest denkt dan: waarom dan drie jaar wachten om zijn ontdekking aan ons kenbaar te maken? Hoe is dat te rijmen met zijn enthousiasme op twee fora tegelijk? Wachten tot zijn oogjes zijn opgedroogd?
De oplossing zit vermoedelijk in stupid me, schuldgevoel over hoe hij dit heeft kunnen missen (Billie stierf in 1959 dus hij had tijd genoeg), hetgeen hij nu zonder enige relevatie probeert op te leuken door die drie jaar te verzinnen, ziet het er toch (al drie jaar!) minder dom uit. Dus ik ga uit van drie dagen i.p.v. drie jaar. En ik ga dus ook uit van kennis van drie dagen, vandaar mijn wat harde commentaar.Kortom je kunt mij arrogant noemen maar hij klets maar wat.
Even wat details,
Luciën: Horen met onderlijf? Waar heb ik dat geschreven? Klets maar door als dat je trots maakt. Ik ben niet onder de indruk.


OK, misschien drukte ik mij wat cru uit maar:
: Ze hoorde met haar emoties, dat zie je in alles.

en:

Als Billie (voor wie ik veel respect heb) echt altijd zo goed en professioneel was, zou ze in een bepaalde periode niet meer gezongen hebben.

Zo zo, hoeveel keus zou ze gehad hebben denk je?

Ik was idd wat hard in mijn oordeel over de song I am a fool to want you, hij gaat wel. Maar wel komt hij van Lady in Satin van 1958. Billie wilde na haar gedeeltelijk mislukte Decca opnamen met groot orkest nog eens een glamour album maken. Tot diens eigen verbijstering koos zij voor Ray Ellis als arrangeur, het kwadraat in zoetheid van Rogier van Otterloo, ze wilde een keer zo'n dekentje. Alsof Luciano Pavarotti aanklopte bij de Toppers.Haar stem was toen al volkomen kaduk. Redenen voor de critici om deze plaat te betitelen al lijkepikkerij, meer concreet: "a voyeuristic look at a beaten woman.".
Rolling Stone schreef: "Lady in Satin presents the Lady overdressed ..."
Overigens schrok Ray Ellis zich kapot toen hij het resultaat hoorde.
Ook met de credits is gerommeld, zo wordt de trombonesolo in bedoeld nummer toegeschreven aan J.J. Johnson terwijl ik mijn geld zet op Urbie Green, J.J.J. zou wel willen denk ik.

En Luciën, door harder te schreeuwen wordt dat wat je zegt niet meer waar.


Laatst bijgewerkt door delano op 11 sep 2016 09:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 08:51 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik amuseerde me kostelijk :mrgreen:

Maar met name je laatste zin, zo fakking (vergeef me de popie-jopie term) ironisch, dat ik oprecht in een deuk lag...

Vergeef me, lieve Delano, ik zal het (waarschijnlijk) nooit meer doen.... :mrgreen:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.