Marnix is wel een beetje heel erg pessimistisch. Weet je zeker dat het nodig is die toeter helemaal uit elkaar te halen? Dat is nl. nogal wat. Aan zo'n ding kan onwaarschijnlijk veel gerepareerd worden zonder hem direct te herbouwen.
Even een voorbeeld. Ik heb een Olds Ambassador cornet (ja, de tank) die ik alleen gebruik op reis. Hij gaat dan mee los in een Wenger rugzakje zonder enige bescherming. Vorig jaar heb ik hem eerst ve tafel op de grond laten stuiteren. De beker helemaal gekreukeld en opgelopen als een kattenrug.
Daarna twee keer een motorbike ongeluk gehad op mijn wildwest eilandje in de Andaman Sea waarbij de leadpipe helemaal plat was en uit model en de slide vh derde ventiel gemoerd en niet meer schuifbaar + nog wat at random deuken. Dus voor mijn komende trip naar Azié moest ik óf een andere kopen,óf deze laten repareren.
Naar mijn reparateur gegaan, gezegd dat ik max 100 euri wilde investeren en zie ik kreeg hem terug, niets aan te zien, alles zit weer recht en het ding speelt weer perfect.
Daarom het volgende advies: ga naar Dick van Ingen in Den Bosch (beste uitdeuker die ik ken), laat hem de toeter zien en een schatting maken wat het kost. Dan zie je wel. Doe dit alleen als de 36B verder ok is met name wat de compressie vd ventielen betreft. Die 36B's zijn prima toeters, zwaar onderschat, spelen echt heel goed.
http://www.blaasinstrument.nlP.S. Dick heeft op dinsdagmiddag ook een soort spreekuur in Utrecht (waar ik woon).