Heinz schreef:
Heb afgelopen week even op een oude Yam 2000-serie van m'n docent gespeeld.
Man man man, wat een graftoeter. Ik speelde me helemaal leeg in de hoogte. Ook m'n docent vond m'n Main beter. In de goedkope hoek hoef ik het voorlopig niet te zoeken!
Auteur Bericht
erikvlamspuit
Berichttitel: Re: Een nieuwe trompet: heeft het zin? Antwoord met een citaat
Ik ben zelf ook niet zo'n yammie fan, ik zeg altijd dat je de kickstarter erbij krijgt. Heb laatst wel op een yammie gespeelt die niet verkeerd klonk en lekker speelde.
Maar niet mijn toeter.
Tja, een graftoeter en/of een toeter waar een kickstarter bij geleverd wordt.
Wat moeten we hiermee?
Als ik het goed zie is de 2000 serie van Yamaha zo'n beetje de meest gebruikte en meest betrouwbare studentenserie van dit moment.
En verder wordt (niet alleen door mij) de Artist serie als absolute wereldtop gezien evenals de generatie II vd Xeno's en de Z horns, Ik denk zowiezo dat Yamaha nr. 1 is in r&d op dit moment.
Dan hebben we ook nog een heleboel gasten die zweren bij de oudere Yamaha's met name de 6335 en sommige three digit toeters.
Zelf heb ik een oudere 6345 die ik hoger acht dan mijn Henri Selmer Concept TT en dat is al een onwaarschijnlijk brok klasse.
Maar ja, Heinz en Vlamspuit hebben duidelijk gemaakt dat deze wereldspeler op het gebied van muziekinstrumenten iha en voor trompetten in het bijzonder rustig de tent kan sluiten en de laatste graftoeters in de uitverkoop kan doen en de kickstarters op de brommertjes kunnen schroeven.
Bedankt voor de expertise!