trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Merk Amati - Wie heeft ervaring daarmee
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 15:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2001 12:35 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:31
Berichten: 17
Woonplaats: Dordrecht
Ik ben van plan om een amati (AMATI Bb Trumpet, professional, bore 11.7mm, bell 125mm, hand formed body, one-piece bell, thumb hook (I. slide), 3rd slide fixed tuning finger ring, 2 water keys (tuning and III. slide), heavy model, lacquer) te kopen wie heeft ervaring of kan zeggen dat dit een goed instrument is ??<br>"Misschien heeft er iemand een sugestie om te zeggen wat voor een soort trompet er nu makkelijk aanspreekt en blaast ( ik blaas zelf in een marchingband en Bigband)"<br> <p>Edited by: fmgdr


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2001 18:04 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Om eerlijk te zijn is Amati een leuke trompet om mee te beginnen en houdt het daar ook mee op. Techniek en concept zijn oud en achterhaald, of slecht gekopieërd van Courtois en Selmer. Voor dat geld kun je beter iets anders zoeken. Een goede trompet is nu eenmaal wat duurder. Je zou kunnen kijken voor een Yamaha. De Holton Bes trompet die op deze site te koop staat is ook een beter alternatief.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2001 20:07 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:31
Berichten: 17
Woonplaats: Dordrecht
[quote]Quote: JeroenJongeling ( 6:04 pm op 28 okt. 2001 )<p>bedankt Jeroen, ik heb de trompet dan ook tijdelijk om mee teblazen mee naar huis mogen nemen ik moet zeggen dat het mij opzich wel mee valt maar zal zeker een ander merk proberen ( die winkel waar ik ga heeft ook nog een B$S of een holton)ben nu in bezit van een corenet merk yamaha maar voor een bigband is dat naar mij mening geen gepast instrument.<p><p>Edited by: fmgdr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2001 10:57 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik zou die Holton zeker proberen, net als die B&S. Beide zijn stukken beter dan een Amati. Ik moet je wel zeggen, dat blind proberen altijd het beste is. Je bent dan zelf onbevooroordeeld over het instrument en merkt dan des te sneller welke trompet het lekkerste speelt en welke het mooiste klinkt. Ga voor de gulden middenweg. Als een trompet makkelijk speelt, maar minder klinkt, neem dan diegene die iets zwaarder speelt maar wel een veel mooier geluid heeft. Neem ook iemand mee die een beetje verstand heeft van trompetgeluid en laat die ook luisteren. Succes.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2001 17:52 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:31
Berichten: 17
Woonplaats: Dordrecht
Jeroen<p>Ik heb bij deze je advies eens opgevolgd :-)<br>en heb die B&S gekocht (large boring)en moet zeggen wat een vol geluid zit daarin.<p>Edited by: fmgdr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2002 12:35 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2002 18:51
Berichten: 9
Woonplaats: steenbergen
ik heb zelf meerdere amati's gehad en ik moet zeggen dat ik niet tevreden ben over de kwalitiet van de ventielen.

_________________
ik ben heel hard op zoek naar info over bigbands en ook op zoek naar muziek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2002 13:45 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Wat verwacht je ook voor zo'n prijs. Het moet uit de lengte of de breedte. Een goed instrument kost nu eenmaal wat meer geld.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.