trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe Trompet!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 02:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Verzilveren of vergulden?
Verzilveren 63%  63%  [ 22 ]
Vergulden 37%  37%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 35
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe Trompet!
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 10:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2003 15:32
Berichten: 249
Woonplaats: Bilthoven
Dit wil ik jullie niet onthouden :!:
Ik ben afgelopen zaterdag in Margraten geweest bij Hub van Laar.
Daar een paar uur trompetten uitgeprobeerd. Nu pas kwam ik erachter dat mijn
Bach 37ML niet meer helemaal is wat ie geweest is :?. De eerste trompet die mij direct
al erg aansprak was de B5. Deze speelde erg lekker, de lucht liep veel beter door dan bij mijn huidige trompet en bovendien was de klank veel beter. Ik dacht meteen: dat gaat m worden. Wat jammer was, was dat hij er maar 1 van had liggen: een vergulde 8). Ik weet dus niet hoe een verzilverde klinkt. Wat zouden jullie doen: verzilveren of vergulden? Het geld maakt niet uit, een nieuwe verzilverde Bach kost ongeveer evenveel als een nieuwe vergulde Hub van Laar. Ik vind klank belangrijker dan de buitenkant. Ik kan echt iedereen aanraden die van plan is een nieuwe trompet te gaan kopen om eens langs Margraten te rijden. Echt waar voor je geld en bovendien een hele aardige man, Hub. We hebben een uitgebreide rondleiding gehad en uitleg hoe hij de trompetten bouwt. Echt een ambacht. Ik kwam in ieder geval met een heel goed gevoel thuis. Nu even een weekje wachten, hij is nu in Amerika, dan opbellen om te bestellen :D.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 10:53 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
als een trompet mij bevalt, koop ik hem, in de staat waarin hij verkeert, of dat nu gelakt, verguld verzilverd, of ruw is.
Daarna, zie ik eerlijk gezegd geen reden om hem alsnog te laten behandelen, tenzij het strikt noodzakelijk is voor het onderhoud.

Ik onthoud mij bij deze van stemming :P

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 11:00 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Ten eerst: goede keus!
Verguld zal wat warmer klinken. Het is maar wat je wil. Persoonlijk vind ik verguld schitterend uitzien, dus ik zou hem wel kopen, vooral als de meerprijs voor jou niet zoveel uitmaakt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 11:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2003 15:32
Berichten: 249
Woonplaats: Bilthoven
Nog een kleine aanvulling: Als ik de trompet bestel, maakt hij er 2 of 3, deze stuurt ie dan kaal op (niet gelakt, verzilverd of verguld). Ik kan ze dan een week lang uitproberen en degene die ik het beste vind, wordt dan evt. gelakt, verzilverd, of verguld. Ik wil wel graag een laagje van iets over het kale koper, anders krijg je van die stinkhanden en bovendien blijf je dan aan het poetsen om geen groene trompet te krijgen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 11:06 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Guus schreef:
Nog een kleine aanvulling: Als ik de trompet bestel, maakt hij er 2 of 3, deze stuurt ie dan kaal op (niet gelakt, verzilverd of verguld). Ik kan ze dan een week lang uitproberen en degene die ik het beste vind, wordt dan evt. gelakt, verzilverd, of verguld. Ik wil wel graag een laagje van iets over het kale koper, anders krijg je van die stinkhanden en bovendien blijf je dan aan het poetsen om geen groene trompet te krijgen...


tja, das voor mij nu ook een overweging, want na elk concert of repetitie heb ik onwijze groene handen omdat er van de lak laag niet zo bar veel meer over is ( naja orinele lakresten uit 1966, dan mag het ook :P ).
Maar ik denk toch wel dat het niet alleen de klank is die verandert na vergulden of verzilveren, ook het aanspreken en comfort van het instrument zou kunnen veranderen.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 13:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2002 07:05
Berichten: 1000
Woonplaats: Veghel
Ik vind een verzilverde er mooier uitzien!!

Maar inderdaad, als de vergulde trompet goed bevalt, waarom niet?

_________________
Veni Vidi Vagina

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 16:28 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2004 16:59
Berichten: 52
Woonplaats: Heeswijk (N.Br)
verzilverd is een betere bescherming dan lak , daarom zijn verzilverd trompetten
meestal duurder dan gelakte :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2005 16:45 
Offline

Geregistreerd: 26 mei 2004 14:38
Berichten: 219
ideaal zou een trompet met een matte laklaag zijn. ik hou niet zo van dat opblinkwerk :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.