trompet.nl > forum > Toon onderwerp - amati
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: amati
BerichtGeplaatst: 26 okt 2003 13:09 
Offline

Geregistreerd: 25 okt 2003 21:26
Berichten: 52
Kan mij iemand zeggen wat er van amati-instrumenten moet verwacht worden?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2003 14:17 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
slecht lopende ventielen, en slecht schuivende pompen

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2003 17:13 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Ongeveer tussen oud ijzer en stokoud ijzer in, dat zijn de lada's onder de trompetten

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2003 20:13 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Heheee niks tegen Lada's huh? Ik vin dat gave auto's!!!

Mijn opa en oma hebben er ook een :? en jahoor hij RIJDT zowaar :!: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2003 21:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Citaat:
Ongeveer tussen oud ijzer en stokoud ijzer in, dat zijn de lada's onder de trompetten


Das toch prima om op te beginnen? het eerste jaar heb je toch niets aan een Bach of van Laar (en al die andere merken die ik vergeet op te noemen en op deze manier een ruzie probeer te verkomen zodat ik iedereen een beetje te vriend houdt)

Je gaat toch ook niet als je net je rijbewijs hebt in een nieuwe Mercedes of BMW rijden?

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2003 21:47 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Joker leg dat eens uit, waarom heb je niks aan een Bach of Van Laar als je begint??? Kun je als je begint niet beter op een qualitatief goed instrument beginnen?? in het begin is er toch al zo veel waar je op moet letten, dan lijkt mij het weer veel handiger dat je niet ook nog eens door een slecht instrument word tegen gehouden

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2003 22:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Kloinkt misschien gek, maar naar mijn mening is het beter om op een kwalitief minder instrument te beginnen. je moet toch de basics door krijgen. Als je dat op een Bach of Van laar of iets in die richting doet en je blijkt een minder talent te hebben, dan heb je een slechte investering gedaan toch? Hoe vaak komt het niet voor dat bij een plaatselijke harmonie iemand speelt op een trompet die hij niet de baas kan (lees: volledig kan uitbuiten)

Dat van dat op een kwalitatief minder apparaat beginnen is naar mijn mening niet alleen met trompetten zo. Misschien is dit wel een lullig voorbeeld maar toch: Vroeger leerde is skaten op van die plastic (bijna hout) wieltjes (Amati-kwaliteit). Toen ik daar eenmaal op kon skaten kocht ik duurdere (grote-merken-kwailteit) en kon ik daar meteen grote stappen voorwaarts op maken.

Naar mijn mening werkt het op deze manier beter, maar daar mag iedereen het zijne van denken. :P

Bottom line is dat je (bijna) geen prof of goeie amateurs op amati's ziet spelen en daar zal vast een goede reden voor zijn die met kwaliteit te maken hebben :twisted:

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2003 00:06 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Je kunt beter een 2e hands Bach of Yamaha of een ander goed merk kopen dan een nieuwe slechte toeter !

Ik heb laatst via eBay een fantastisch spelende Bach gekocht voor e. 650,- uit 1965. Daar kunnen geen nieuwe toeters voor hetzelfde geld tegenop. Hij ziet er alleen niet uit (geen lak, aangevreten ect.), maar de ventielen lopen perfect en speelt erg makkelijk.

Er is vaak voor weinig geld een goede trompet te koop op eBay.de, je moet alleen durfen de gok te nemen. Maar als je voor hetzelde geld een Amati of iets dergelijks koopt dan weet je zeker dat je prul hebt gekocht, je kunt voor dat geld namelijk geen goede trompet bouwen !

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.