| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
opatwingo
|
Geplaatst: 18 jul 2010 15:19 Onderwerp: verzwaarde ventieldoppen |
|
|
hallo
kan iemand mij vertellen wat de werking is van heavy valve caps ? |
|
| Naar boven |
|
 |
toet'n!!

|
Geplaatst: 18 jul 2010 20:22 Onderwerp: |
|
|
ik heb ze bij mijn conn gekregen. 3 standaard doppen, 6 iets zwaardere en 3 erg zware.
Heb nu op ieder ventiel zo'n iets zwaarere en op m'n derde ventiel nog eens een extra zware daarbij.
Hoe het precies werkt weet ik niet (iets met resonantie van het ventielhuis dat minder wordt ofzo geloof ik). Wel merk ik verschil met het "slotten" van noten, zeker in het hogere register waar alles veel dichter bij elkaar ligt. Het klikt er allemaal net iets beter in.
Vaak wordt als nadeel genoemd dat je minder flexibel bent met al die verzwaring aan je toet, maar het is natuurlijk maar net of je dat als nadeel ervraart.
Maar toch denk ik dat ik niet speciaal van die doppen aan zou schaffen, daar is het verschil te klein voor (voor mij). Bij mij zaten ze gewoon bij m'n trompet toen ik deze kocht, dus daarom ben ik er mee gaan experimenteren en het had een positief effect.
Je moet echter niet verwachten dat je door die doppen een totaal andere trompet krijgt, het kan alleen wel een hulpmiddel zijn om kleine dingen aan te passen. |
|
| Naar boven |
|
 |
A3aan
|
Geplaatst: 19 jul 2010 10:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze op mijn vorige c-trompet gehad....ik vond het niets toevoegen.
Ik heb een paar collegatrompettisten er wel eens mee zien/horen experimenteren maar die zijn er uiteindelijk vanaf gestapt. |
|
| Naar boven |
|
 |
|