trompet.nl > forum > Toon onderwerp - vooropleiding concervatorium
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 14:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: vooropleiding concervatorium
BerichtGeplaatst: 21 mei 2003 16:01 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31
Berichten: 82
Woonplaats: regio Arnhem
1. Klopt het dat je niet wordt aangenomen bij de vooropleiding als ze tevoren weten dat je geen beroepsmuzikant wilt worden? Ik heb dat nl. van iemand gehoord die vorige jaar zelf de vooropleiding (trompet) volgde.
2. Klopt het ook dat het concervatorium in Arnhem aan het doodbloeden is en dat de trompetdocenten daar minder goed zijn dan in bijv. Utrecht?

Wie, o wie, kan mij antwoord geven op deze vragen :?: :?:

8)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2003 17:18 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
1. waarom wil je dan conservatorium gaan doen? Het is een zware beroeps opleiding, en als je dan toch niet echt beroeps wil worden, neem dan gewoon privee les en blijf je als amateur ontwikkelen.
2. Ik geloof dat de docent in Arnhem Tonnie Kievits ( sorrie,voor waarschijnlijk foute spelling :oops: ) is en een goede docent is. Maar als je talent hebt en gemotiveerd bent is geen enkele docent slecht. Maar ga ook eens verder kijken bij andere conservatoria

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: vooropleiding Conservatorium
BerichtGeplaatst: 21 mei 2003 17:44 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Waarom zou je een opleiding gaan volgen als je er dan toch niets mee gaat doen. Als je beroepsmuzikant wilt worden moet je erg gemotiveerd zijn en ook het nodig talent meenemen anders red je het tijdens en na je opleiding niet. Er zijn namelijk al genoeg werkeloze beroepsmuzikanten.

Als je de vooropleiding wilt doen om gewoon meer en beter les te krijgen kun je beter prive les nemen van een goede leraar. Dit is goedkoper en dan hoef je niet alle andere vakken zoals bijv. solfege, koor en gescheidenis te volgen.

Als je een opleiding volgt bij een school en je maakt die niet af dan krijgt de school zijn geld niet voor die leerling dus zitten ze niet op iemand te wachten die zijn opleiding niet afmaakt.

Aan de andere kant is het zo dat je tijdens de vooropleiding kunt kijken of je het wel echt ziet zitten om een beroepsmuzikant te worden zonder dat het je verloren studiejaren kost. Dus moet je bij je toelating niet vermelden dat je niet beroeps wilt worden.

Over het algemeen hebben de conservatoria in de randstad de beste leraren en opleidingen.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: vooropleiding Conservatorium
BerichtGeplaatst: 22 mei 2003 08:02 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
veldkampbrass schreef:
Waarom zou je een opleiding gaan volgen als je er dan toch niets mee gaat doen.

Als je er beter van gaat spelen, doe je er al iets mee: je hoeft er niet altijd alleen maar van te leven 8)
Hoeveel mensen studeren niet (bv nà hun pensioen!) voor de lol nog geschiedenis, biologie oid, tot op universitair niveau.

Ik heb vrij recent vooropleiding trompet gedaan, ('k was al 38 toen.....) en heb nog steeds het idee dat ik erg veel geleerd heb, dat jaar.
Inderdaad: (trompet-) praktijkles kan je op privé basis ook krijgen (heb ik daarna ook nog een poosje gehad, van dezelfde docent, en ik hoop nog eens bij hem terug te komen), maar iedere week anderhalf uur solfège, dictees, zang van blad, accoorden luisteren etc. heeft mij meer geholpen in algemene zin. (Ik heb niet veel les gehad na m'n begin bij de fanfare, maar ik heb het idee dat dit toch dingen zijn die niet veel aan bod komen als je privéles hebt: het gaat dan tenslotte om trompetspelen......)
Omdat ik al een baan heb (je moet ook eten, nietwaar..... :mrgreen: ), ben ik niet doorgegaan, want ik kon alleen door met eerste jaars dagopleiding.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2003 08:53 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2002 17:21
Berichten: 61
Woonplaats: Driebergen
Ik heb ook vooropleiding gedaan
Eigenlijk weet ik nog steeds niet of ik wel beroeps wil worden.
Ik doe de opleiding wel omdat muziek mijn leven is.
Je kunt een hoop doen als je cons hebt afgesloten.
Doe een opleiding die je leuk vind en dan heb je sowieso motivatie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2003 12:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
In de praktijk heb ik al verschillende mensen op het conservatorium gezien die toch niet echt gemtiveerd waren om er hun beroep van te maken. Het is dan zonde van de tijd die je leraar erin steekt, zonde van het geld dat door de belastingbetaler opgehoest moet worden, die dan ook nog de uitkering ( of aanvullende uitkering omdat je van je snabbels net niet rondkomt ) moet betalen.
( let wel ik schets hier een doemscenario ) Dus als ik jou was zou ik gewoon iets doen waar je wel je beroep van wil maken.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2003 15:55 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2003 10:31
Berichten: 82
Woonplaats: regio Arnhem
Ik heb (als alles goed gaat) over ruim een maand een HBO diploma op zak, dus van mijn trompetspel hoef ik niet te leven. :) Ik ben er ook niet goed genoeg voor, maar heb wel eens een voorspel gedaan in Arnhem en daar zeiden ze dat ik vermoedelijk wel voor de (voor)opleiding in aanmerking zou komen.
Mijn bedoeling is om een goede amateur te worden ipv een matige beroeps :oops: , maar uit de reacties blijkt dat ik dan toch beter een goede docent kan gaan zoeken dan de vooropleiding te volgen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2003 20:03 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Ik denk persoonlijk dat de vooropleiding alleen wel heel nuttig kan zijn voor de ontwikkeling van je trompetspel.

Deze (nieuwe) docent geeft, omdat hij al zoveel getalenteerde musici heeft gezien, raker commentaar waar je echt wat aan hebt. Hij weet hoe het is om te overleven in de muziekwereld, dus hij heeft het ook sneller door als je niet (genoeg) oefent o.i.d.

Je eigen leraar (al dan niet van de muziekschool) komt elke dag in aanraking met soms ongemotiveerde kinderen die niet gedreven zijn om te oefenen en dergelijke.

Als je jezelf wil blijven ontwikkelen als amateur, zou ik zeker eens een paar proeflessen nemen (en eventueel de vooropleiding volgen).

Het zal zeker geen schade doen aan je trompetspel!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.