trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Unieke Calicchio R37
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 25 apr 2024 08:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Unieke Calicchio R37
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 14:13 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2011 22:56
Berichten: 8
Mijn unieke Calicchio R37 Bb Trompet uit de jubileumserie 75 jaar Calicchio Los Angelos, ML boring (0,460), rood koperen beker (0,50) met verzwaarde leadpipe, verzwaarde stembuis en heavy bottom caps. Tevens is de trompet voorzien van een gold trim set. Het instrument is gebouwd door Calicchio's beroemde trompetbouwer John Duda. De trompet is bij Adams in Ittervoort gemodificeerd en wordt geleverd met een originele Calicchio koffer voor 2 trompetten.

Door de constructiedetails van de trompet; elementen van de Besson MEHA (o.a. tweede stempompje naar de voorkant van het instrument gericht) en het gebruik maken van dikker materiaal op bepaalde plekken wordt deze trompet ook wel de "klassieke" Callicchio genoemd. De trompet produceert een dikke, open toon (in elk register) daardoor is deze trompet uitermate geschikt voor zowel Lead Big Band, Solowerk, Combo alsmede synfonische (blaas)muziek. Instrument reageert zeer goed op verschillende mondstukken. Op diverse fora, o.a. brassreview zijn zeer lovende postings over dit instrument te lezen.

Het instrument is in staat van nieuw, stemming is fantastisch, spreekt gemakkelijk aan, zilver en goud is 100%, geen deukjes of krassen, ventielen lopen zeer goed, pompen zijn uiteraard 100% dicht.

Deze Calicchio is zeer exclusief; er worden in totaal maar 200 Callicchio's per jaar worden gebouwd en zijn dus zeer moeilijk verkrijgbaar.

Uitgebreid uitproberen is natuurlijk mogelijk en op bepaalde voorwaarden is het ook mogelijk om het instrument een week thuis uit te proberen.

_________________
Vincent Bach Bb Jubi 196 LR 25/37
Yamaha Rotary C YTR 948
Calicchio Bb R37 Heavy
Stomvi Master Eb/D Titanium
Stomvi Mahler Titanium piccolo Bb/A


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Unieke Calicchio R37
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 15:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
StomviLoyalist schreef:
Mijn unieke Calicchio R37 Bb Trompet uit de jubileumserie 75 jaar Calicchio Los Angelos, ML boring (0,460), rood koperen beker (0,50) met verzwaarde leadpipe, verzwaarde stembuis en heavy bottom caps. Tevens is de trompet voorzien van een gold trim set. Het instrument is gebouwd door Calicchio's beroemde trompetbouwer John Duda. De trompet is bij Adams in Ittervoort gemodificeerd en wordt geleverd met een originele Calicchio koffer voor 2 trompetten.

Door de constructiedetails van de trompet; elementen van de Besson MEHA (o.a. tweede stempompje naar de voorkant van het instrument gericht) en het gebruik maken van dikker materiaal op bepaalde plekken wordt deze trompet ook wel de "klassieke" Callicchio genoemd. De trompet produceert een dikke, open toon (in elk register) daardoor is deze trompet uitermate geschikt voor zowel Lead Big Band, Solowerk, Combo alsmede synfonische (blaas)muziek. Instrument reageert zeer goed op verschillende mondstukken. Op diverse fora, o.a. brassreview zijn zeer lovende postings over dit instrument te lezen.

Het instrument is in staat van nieuw, stemming is fantastisch, spreekt gemakkelijk aan, zilver en goud is 100%, geen deukjes of krassen, ventielen lopen zeer goed, pompen zijn uiteraard 100% dicht.

Deze Calicchio is zeer exclusief; er worden in totaal maar 200 Callicchio's per jaar worden gebouwd en zijn dus zeer moeilijk verkrijgbaar.

Uitgebreid uitproberen is natuurlijk mogelijk en op bepaalde voorwaarden is het ook mogelijk om het instrument een week thuis uit te proberen.


Hoi,

Wat is je vraagprijs, en heb je toevallig foto's? Hoe uitgebreid is de goldtrim?
En waar zou ik hem uit kunnen proberen?

Gr

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Unieke Calicchio R37
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 18:02 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2011 22:56
Berichten: 8
Hallo,

De Gold Trim Kit bestaat uit de haevy bottom caps, valve stems, finger buttons, top valve caps, 2 waterkeys met 2 screws.

Foto's kan ik emailen, stuur me jou emailadres per pb en ik zal ze zo snel mogelijk mailen.

Serienummer: 7XXX

Je zou ze bij mij (Zandvoort) kunnen uitproberen, maar omdat ik regelmatig in het land ben, kan ik ook naar je toe komen, zodat je het instrument in je eigen vertrouwde omgeving kunt uitproberen.

Last but not least: de vraagprijs is 1.800 euro.

Groeten,
Henk

_________________
Vincent Bach Bb Jubi 196 LR 25/37
Yamaha Rotary C YTR 948
Calicchio Bb R37 Heavy
Stomvi Master Eb/D Titanium
Stomvi Mahler Titanium piccolo Bb/A


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Unieke Calicchio R37
BerichtGeplaatst: 20 dec 2011 11:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Hmm, 1800 is me een beetje te gortig. Voor 400 meer kan ik een nieuw instrument kopen.

Dus ik denk dat ik deze deal aan me voorbij laat gaan

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Unieke Calicchio R37
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 15:32 
Offline

Geregistreerd: 14 mei 2011 22:56
Berichten: 8
De 1800 euro is de vraagprijs, dus............ Bovendien heeft geen enkele handelaar of particulier deze trompet nieuw of gebruikt liggen.

Groeten,
Henk

_________________
Vincent Bach Bb Jubi 196 LR 25/37
Yamaha Rotary C YTR 948
Calicchio Bb R37 Heavy
Stomvi Master Eb/D Titanium
Stomvi Mahler Titanium piccolo Bb/A


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.