marnix schreef:
Een cornet heeft minder weerstand als een trompet, dat is een feit, zou het dan niet zo zijn dat je je technisch makkelijker ontwikkeld als je dus idd op cornet begint??
Is het dan ook niet zo dat als je dan naar trompet toestapt dat je dan hoe dan ook weer met hetzelfde probleem zit, je techniek overbrengen naar de forsere weerstand van een trompet, en dus weer met ongeveer dezelfde moeilijkheden zit?? Zo ja, kun je je de mmoeite besparen op cornet te beginnen, en meteen aan de forsere weerstand van de trompet te wennen. Andersom is namelijk makkelijker te realiseren, in dit geval. Je overwint de moeilijkheden op trompet, en op de cornet gaat het dan vloeiender.
ZO werkt het voor mij althans, maar het lijkt me leuk om jullie mening daarover eens te horen.
Tja,... ik bekijk het anders.... een kind geef je ook eerst zijwieltjes... motorrijden doe je ook eerst op een lage CC motor, Boeing 747 piloten moeten ook eerst een aantal vlieguren hebben in kleinere vliegtuigen, je gaat meestal ook eerste de formule 3 in voordat je voor de leeuwen geworpen gaat worden in de f1... etc etc
Of niet mee eens?