Toch bedankt , ik snap dat je geen arts bent maar het zou zo kunnen zijn dat er meer mensen met dit probleem zijn die hiermee naar een deskundige zijn geweest en tips voor me hebben.
Geregistreerd: 04 maart 2005 16:30 Berichten: 164 Woonplaats: Den Haag
Ik gooi er maar gewoon een paar losse ideeën tegenan, misschien dat er iets voor je bij zit.
- Laat je trompet eens een paar weken in de kast staan. Misschien dat dat al genoeg is om je spaning kwijt te raken.
- Doe aan ontspanningsoefeningen, los van trompet of andere instumenten. Als je in staat bent een "diepe" ontspanning in bijv. je arm teweeg te brengen, zal dat ook in je keel en schouders makkelijker gaan.
- Blaas lucht door je trompet, niet erin.
- Zorg dat je niet teveel stress hebt; mentale spanning genereert fysieke spanning. Ook al heb je het druk, probeer zoveel mogelijk relaxed tegen dingen aan te kijken, hoe belangrijk ook. Makkelijk gezegd, hè)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen